A la ciutat de la Llibertat, un Policia Municipal no va reconèixer al pintor Antonio López i li va demanar els papers mentre aquest pintava a la Porta de Sol. El prestigiós pintor hiperrealista ha tornat al 'quilòmetre 0' per concloure el quadre que va deixar inacabat de fa onze anys. El 2010, Antonio López va començar a treballar en aquest quadre i li va decidir dedicar tres estius. No obstant això, el procés es va alentir per l'expectació que generava a la plaça. Aquest 2021 el cèlebre artista ha reprès la seva obra i ha anunciat que li dedicarà la mateixa franja horària que li va reservar en començar-lo, entre les 19.00 i les 20.30 hores, a causa de la seva "llum especial".
"Jo no he de saber qui és, pot ser Van Gogh, pot ser qui sigui". Amb aquestes paraules ha justificat un agent de la Policia Municipal de Madrid el seu requeriment a identificar-se a l'artista hiperrealista Antonio López, a qui no va reconèixer mentre treballava en la madrilenya Porta del Sol per a sorpresa de desenes d'espectadors. L'excusa de l'Agent de la Policia, és encara més surrealista que la relliscada comesa. Pot ser Van Gogh diu l'andoba, i es queda tan ample, potser no sap que el bo de Vincent la va palmar anys ha, i que no és Kirk Douglas, que també va traspassar, però fa poc.
Francament, només que l'agent de la llei i l'ordre s'hagués fixat en el quadre, podia haver-se adonat que el senyor encara que és menut i va vestit com un trinxeraire, amb gorra de jubilat, això si, no era un mindundi vingut en pastera. A més, si algú és conegut no només a Madrid, sinó en tot l'orb és Antonio López, conegut per a molta gent, però no pel que es veu per l'Agent de la llei i l'ordre municipal. Encara sort que no hi havia Banksy per la Porta del Sol, segur que li cau el pèl, si és que té, com no se sap qui és. Bé, aquí si tenia una bona excusa el Policia Municipal del Municipi. "No sé quien es el Banksy este, como es apócrifo" hauria contestat segurament. Un Municipal que és evident que duia els papers mullats.
«Tonada de Jianyin», de Song Lin
-
Traducción de Miguel Ángel PetreccaEl hombre acostado dentro del pabellónse
ha dormidoDos de sus amigos se han convertido en esturionesEl tercero,
converti...
Es ultrameticuloso. Un cuadro suyo es igual que una foto.
ResponEliminaUn estilo de alta precisión que me atrae, que aporta mucha técnica, pero que no innova porque se limita a "fotografiar" la escena, de tal manera que se ha de hacer en la misma época y a la misma hora.
Hay una monja de la que te dejo un enlace que te dejará pasmarote:
https://es.catholic.net/op/articulos/6088/cat/171/madre-isabel-guerra-monja-de-clausura-y-extraordinaria-pintora-hiperrealista.html
Jo diria que López no és pintor, es un retratista (fa retrats) com ell hi ha molts hiperrealistes, aqui en tens 30: https://totenart.com/noticias/30-artistas-importantes-hiperrealismo/
EliminaEn canvi hi ha fotògrafs que quasi són pintors com Rarindra Prakarsa:https://www.google.com/search?q=rarindra+prakarsa+photography&sxsrf=ALeKk001fN896hBOtrzEYT4sK5BWgmsmaQ:1626600974824&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjth67qqOzxAhXtC2MBHaAtD58Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=663
Hombre retratista...Es el que usa una cámara o la usa y luego pinta de la foto(algo que usan muchos).Pero este no, este pinta como se hacía en el XIX en los pintores catalanes del XIX, se iban con sus trastos al campo, al mar...Si te acercas a un cuadro de López,ve la riqueza en la masa pictórica, nada de tres pasadas de pincel. Estoy acostumbrado a ver a mi mujer(licenciada en Bellas Artes) y la que me ha enseñado a tener gusto pictórico a ver las diferencias entre pintar a partir de fotos a cuando lo hace del natural. Este señor, para hacer un cuadro tiene que echar muchas horas.Un compañero de mi mujer(pintor),era igual(ya murió),todo lo que pintaba lo tenía comprado de antemano, pero es que le dedicaba muchas, muchas horas a un sólo cuadro.Un simple encaje en un vestido de señora,eran muchos días...Es lo que hoy día en lo figurativo se cotiza. Nadie arriesga en pagar mucho dinero en cuadros abstractos
EliminaA esas horas, en Madrid al atardecer, el sol del poniente al dar en las fachadas que miran al oeste, dan unos amarillos rojizos de una calidad digna de ver, como resultado del contraste ente la oscuridad que avanza y la luz intensa de las partes altas. En toda la Meseta Central.
ResponEliminaEl guardia, cumple con su deber. No es fácil reconocer un famoso, cuando va de "calle".A mi a veces me cuesta, porque suelen ir con ropa que ni te imaginas: vaqueros, chanclas, abrigos pasados de moda, gafas oscuras...Uno que no perdía su pinta, era Pujol reconocible desde cerca, desde lejos, en todas las situaciones.
Creo que con tan sólo mirar el cuadro, es más que suficiente para saber de quien se trataba. Albiol es reconocible desde muy lejos.
EliminaCar res, pintar, es algo muy diferente a lo que hace López, quizás, y digo quizás, sólo los impresionistas fueron pintores, los únicos pintores. Además, a lo máximo que puede aspirar un pintor hiperrealista es a igualar la reproducción de la naturaleza, mientras que un pintor la transforma en algo único y diferente.
ResponEliminaQue yo sepa, las ordenanzas municipales de ninguna ciudad del país prohíben a nadie el plantar un caballete en la calle y pintar.
ResponEliminaEl de la "gorra" tiene el "síndrome de la placa" : soberbia con los ciudadanos normales, e impotencia con los conflictivos.
Otro idiota uniformado.
Si, idiota i a més a més ignorant.
Elimina