L'ampliació de l'aeroport és un tema massa transcendent per ser tractat en el frívol vodevil en què s'ha convertit la política catalana. Quina sort ha tingut l'emèrit Novell amb l'esclat de la notícia de la suspensió de l'ampliació de l'Aeroport Tarradellas, perque aquest és el su nom oficial actual. Entre la coma del cartell de la diada i l'Aeroport ja no és parla de l'emèrit ni de la seva companya sentimental eròtic satànica.
De fet els que no hi entenem no hauriem d'opinar sobre si realment és necessària o no aquesta ampliació de l'aeroport. Però si no podem opinar i a sobre fer-ho sobre el que desconeixem, quina finalitat ens queda a la vida. Pista llarga ja n'hi ha, només que molesta a alguns veïns de Gavà, en una zona en què si no estic mal informat es va edificar il·legalment, encara que després cert és que es va legalitzar la situació d'aquests habitatges que ara són les que més es queixen del soroll dels avions. Una cosa semblant passa en menor mesura amb l'aeroport de Sabadell, només que hauria de recordar que tots dos aeroports ja hi eren abans que edifiquessin aquests habitatges propers que ara es queixen.
D'altra banda, i en certa manera per les conseqüències de la pandèmia, sembla que es van a eliminar a tota Europa els vols interiors a distàncies de fins a 800 o 1000 quilòmetres, que per això tenim l'AVE, crec recordar que fins i tot es parlava de suprimir el pont aeri. El turisme d'espardenya del què tant abominem podria desviar-se a Reus o Girona, Gatwik està a una bona distància de Londres i allà desvien molts vols de baix cost. Per cert que sobre l'aeroport de Heatrow s'ha desestimat la seva ampliació.
De totes maneres, això som divagacions d'un ignorant en la matèria, millor llegiu l'escrit d'Emma Riverola, que simplement redueix la seva opinió al moll de l'os, al problema real, la política gallinàcia dels últims de la classe que ens malgovernen. Mentre, la Tibalta condecora, i Ada i Yolanda van a la seva. Com diria Forges; País!
NO ÉS CULPA MEVA - EMMA RIVEROLA
Suspesa l’ampliació del Prat. Res està trencat definitivament. Si de cas, la paciència de molts. Hi ha tants motius per defensar el projecte com per injuriar-lo. La decisió no és fàcil. Posa sobre la taula elements contraposats de difícil encaix. Simplificar el conflicte parlant de salvar una llacuna enfront de generar 80.000 llocs de treball és insultar la intel·ligència. Parlem de model econòmic i d’emergència climàtica, de futur i de sostenibilitat. Temes massa transcendents per ser tractats en el frívol vodevil en el qual s’ha convertit la política catalana. Ara, un número de supèrbia. Ara, un altre de victimisme. Un més de lluita lliure entre socis. I sempre l’enemic exterior com a excusa. Una política de vol gal·linaci, més centrada a justificar les seves insolvències que a explorar i desenvolupar capacitats.
Un projecte de tanta envergadura només pot abordar-se des de la maduresa en el debat, el rigor en l’anàlisi, el sentit del bé comú, la responsabilitat en la presa de decisió i el compromís amb l’acord. Massa per a uns polítics instal·lats en la rebequeria. Avui pacte. Demà em manifesto en contra. I demà passat, indefectiblement, tot és culpa de Madrid.
Nada que decir, la Sra Riverola lo ha dicho muy bien.
ResponEliminaTodo lo demás, divagaciones de barra de bar.
Salut
Veuràs, per participar a 'Vosté Jutja', una de les probes per accedir al concurs era donar arguments a favor d'un fet determinat i a continuació arguments en contra del mateix fet. I aixó em passa amb la l'Aeroport i la Ricarda, per una banda hi ha raons objectives que aconsellarien ampliar l'aeroport i per l'altra unes altres raons per no ampliar-lo. El problema és que aquí no hi ha hagut discusió sinó motivacions polítiques, per part dels dirigents i també dels mitjans, i en el fons, el que s'esta jugant en aquesta partida és la manera de crèixer de Barcelona, contaminant o sense contaminar, i és un debat complex que l'haurien de dur a terme els professionals, no els polítics. Perqué en el fons, aquesta suspensió a tots els hi ha anat bé, tant als d'aqui com als de Madrid, perquè són polítics però no són profesionals. I aixó ha estat nomès pura politiqueria.
EliminaSalut.
en el fons, el que s'esta jugant en aquesta partida és la manera de crèixer de Barcelona, contaminant o sense contaminar..."
EliminaJusta la fusta ¡ No hay otra cosa.
Has tocado todas las teclas del contencioso, bien. A mi de todo esto lo que me molesta, es el bombardeo continuo de las autoridades del Govern de culpar a Egggpañaaaa, hombre en todo caso, si llevan la razón deberían decir del Gobierno Central, quedaría mejor. Es que el odio es el elemento que continuamente esgrimen los separatistas, la división. Si se puede conseguir la independencia de otra manera, sin odios, sin enfrentamiento. Pero nada ellos a lo suyo.
ResponEliminaAquí dijimos ,que no se entendía que Esquerra hubiese aceptado la ampliación, cargándose la Ricarda. Ahora resulta que no era así,que hicieron un acuerdo verbal(?).Por lo que se ve,lo único escrito son los informes de AENA, empresa que cotiza en bolsa y que su interés es ganar dinero,lógico.Hay que decir que según ellos nunca irán contra las normativas europeas sobre respeto a la madre Naturaleza.Lo mismo dicen el Govern y el Gobierno Central.Se ve que cada uno tiene y entiende a su madre,de diferente manera.
Por ahora hay cinco años, que no se tocará.!Cuan largo me lo fiais!
La normativa del presunto acuerdo verbal, se llama DORA, debe ser cosa de Dora la exploradora. Y en cinco años, todos calvos. Y la Yolanda y la Colau de paseo por la Ricarda, alegría...
ResponElimina