Tempus fugit, fa 35 anys vaig participar al programa de TV3 d'en Quim Puyal. Vostè Jutja. Una de les proves per accedir a concursar, consistía en donar arguments a favor d'un fet determinat i a continuació arguments en contra del mateix fet. O sigui a raonar i no a discutir. I aixó em passa amb la l'Aeroport i la Ricarda, per una banda hi ha raons objectives que aconsellarien ampliar l'aeroport i per l'altra unes altres raons per no ampliar-lo. Pero el que vaig aprendre del programa és que allí t'ensenyaven a raonar no a discutir, a argumentar no a desqualificar, ans al contrari, durant la semana de preparació en que una jove periodista em tutelava, insistia una vegada i una altra en que jo havia de rebatre el que defensava amb arguments, a rebatre amb raonaments propis les raons de l'altre. No deixa de ser curiós que sent com era en aquella época fumador empedreït, em va tocar defensar precisament el fet de no fumar, i em va anar bé, atès vaig guanyar. Però com deia el xarlatà de Terrassa quan va guanyar un premi de 1000 pessetes i un diploma, els diners varen servir per tapar forats, però el diploma encara el conservaba. I aixó em passa i cada vegada més, intento sempre raonar, raonar i entendre a l'altre i les seves raons, aspecte que a dia d'avui sobretot en política i a les xarxes ha desaparescut, en favor de l'insult, la desqualificació i la manifestació partidista interesada. I així ens va.

Vist amb la perspectiva dels anys, aquell programa tenia molt de mèrit, era en directe, amb tota la complexitat que tenia. Dubto que actualment es pugués fer quelcom semblant. A més ja no hi hauria en Rafeques, que ens va deixar als 74 anys. He posat una foto d'ell, no crec que al Puyal li agradés que posés una foto d'ell, El Quim és molt Quim.