L'empresa propietària de Facebook, que fins ara portava el mateix nom que la xarxa social, canviarà el seu nom pel de Meta per reflectir el viratge de les seves prioritats cap a allò que ha batejat com a "metavers", un món de realitat virtual.
El conseller delegat de la firma, Mark Zuckerberg, va revelar el canvi de nom en el marc de la conferència Connect sobre realitat augmentada i realitat virtual, en què va tornar a explicar la seva visió del "metavers", una realitat paral·lela 100 % digital a la que vol que Meta destini gran part de les seves inversions els propers anys.
En la seva presentació, Zuckerberg va mostrar diversos exemples del que al seu parer hauria de ser el futur de la humanitat al "metavers", on les persones es mourien amb els seus avatars personalitzats, els vestirien amb roba digital que comprarien dins d'aquest mateix univers i acudirien a esdeveniments com a concerts.
El METAVERS, com comentava abans-d'ahir no és el futur, ja és gairebé el present, està a tocar. La veritat és que la proposta és seductora. Qui no voldrà viure en un món irreal real lluny de la monotonia del propi? En una societat hedonista i banal infantilitzada, qui es resistirà davant la proposta de Meta? No crec que ho faci la mateixa societat que està enganxada a un subproducte com el Joc del calamar, el reaggeton, el trap o el rap. 
Només aclarir, que no entusiasmat però si interessat, m'apunto a la proposta de Zuckerberg, és una de les propostes que no s'han de desaprofitar, tampoc no es pot viure en una pacateria eterna, ja deia el nen del bigoti impossible que els temps estan canviant.
Mark Zuckerberg està convençut que el metavers és el futur d'internet, i per això des de dijous passat ha deixat de ser el CEO de Facebook per ser el de Meta, una nova companyia mare que englobarà tots els serveis, marques i empreses que abans es coneixien com a propietat de la xarxa social.