ÚLTIMS ESCRITS

8/recent/ticker-posts

LA BELLESA DE LES FLAMES



Els homínids sentim una fascinació atàvica i gairebé morbosa pel foc, malgrat el seu poder destructiu. Només cal veure quanta gent està enganxada a l'erupció de el volcà Cumbre vieja de l'illa de la Palma. Veure baixar els rius de lava el porten a un a pensar en immolar-se davant seu, en postrar-se davant la seva bellesa malgrat el seu poder destructiu, d'una lava que diuen porta més de dos milions d'anys cremant dins el cor de la terra. Escrivia Cioran en els Cims de la desesperació sobre la bellesa de les flames... "L'encant de les flames subjuga gràcies a un moviment estrany que es troba més enllà de l'harmonia, de les proporcions i de les mesures. El seu ímpetu impalpable ¿no simbolitza potser la tragèdia i la gràcia, la desesperació i la ingenuïtat, la tristesa i la voluptuositat? .¿No trobem en la seva devoradora transparència i la seva abrasadora immaterialitat el vol i la lleugeresa de les grans purificacions i dels incendis interiors?. M'agradaria ser aixecat per la transcendència de les flames, ser sacsejat per les seves ones delicades i insinuants, surar sobre un mar de foc, consumir-me en una mort de somni. La bellesa de les flames produeix la il·lusió d'una mort pura i sublim, semblant a una aurora. Immaterial, la mort en les flames evoca les incandescentes ¿És possible que només les papallones morin així? ¿I els qui moren a causa de les seves pròpies flames"?

Publica un comentari a l'entrada

8 Comentaris

  1. Las llamas representan el infierno de Dante, el último estadio de la maldad.
    Sólo me gustan las llamas del puchero, sin ellas comer no tendría ningún placer la vida. Para purificarme, prefiero el agua del mar.

    ResponElimina
  2. El agua del mar está hecha unos zorros. A mi las llamas me fascinan, me atraen, tienen algo de atávico de tribal.

    ResponElimina
  3. No me hago a la idea de perderlo todo lentamente, mientras nueve metros de altura de teas ardiendo se van engullendo toda tu vida...debe de ser algo insuperable.
    No me hago a la idea y no dejo de preguntarme como saldrán de afectados los que están pasando por esto.
    Salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molts d'ells ja no se'n sortiran Miquel, aixó és un desastre d'una gran magnitud.

      Elimina
  4. Lo que me resulta espectacular, del monstruo en llamas, es su desarrollo en energía. Pienso de qué forma sería aprovechable, con el problema energético que tenemos actualmente.

    ResponElimina
  5. No se como, la lava se enfria ràpido. Ahora, recuerdo que en el restaurante que hay en Timanfaya la carne se asa de una especie de pozo del que sale calor constantemente, y hay sitios en que echas unas ramas y arden en el acto.

    ResponElimina
  6. No, yo tampoco creo que la gente de la zona se recupere nunca de esta tragedia. Perderlo todo irremisiblemente es muy duro de digerir psicológicamente. Espero que nuestras autoridades, por una vez, estén a la altura de las circunstancias, y ayuden de verdad a los afectados a rehacer su vida.

    Pero visto lo que sucedió con el terremoto de Murcia hace unos años, temo que nos vuelvan a decepcionar.

    Cuando el volcán se detenga por agotamiento, La Palma dejará de ser noticia de primera plana, y los afectados se quedarán muy solos.

    La lava se enfría rápidamente en contacto con el aire, de una forma gradual, bajando de la temperatura de fusión de la roca, y pasando a materia sólida.

    La única forma de aprovechar la energía geotérmica es mediante el agua. En Islandia, la calefacción doméstica está alimentada por los manantiales de aguas hirvientes que genera la proximidad del magma volcánico, y además se usa para generar electricidad a un coste muy reducido.

    En La Palma no existen capas freáticas de agua que estén cerca del magma, con lo que toda esa energía es imposible de canalizar.

    ResponElimina
  7. el Terratremol de Murcia, els de la colza, etc etc

    ResponElimina