Barcelona està bruta. Devorada pel trànsit. Irascible... No hi ha res fals a les acusacions. Però, ¿és Barcelona una excepció? Només cal treure el cap per el 'hashtag' #MadridEstáSucio per establir un diàleg en la incomoditat. Si mirem més enllà, la conversa es converteix en assemblea. IFOP (Institut Francès d'Opinió Pública) acaba de publicar un estudi: 8 de cada 10 habitants de París consideren que la ciutat està "bruta". Al Regne Unit de Boris Johnson la situació camina encara més desquiciada. Una enquesta ha revelat que el 31% dels treballadors de comerços ha patit abusos per part dels clients durant els últims mesos. Londres és la ciutat europea amb majors costos sanitaris per contaminació.

Hem sortit dels caus de la pandèmia com llops famolencs. Arrasant. Més desenganxats dels espais compartits. Més iracunds. La contaminació ens asfixia. I, tot i així, hi ha alternatives. Una iniciativa popular a Berlín acaba de reunir 50.000 firmes en un temps rècord per impulsar un referèndum a favor de prohibir el trànsit al centre de la ciutat: 88 quilòmetres quadrats. Per una ciutat més neta, més afable. Els problemes són globals. A la fi, les solucions també ho seran, escriu Emma Riverola a el periódico, i caldria afegir que les polítiques de Colau a nivell de la circulació a la ciutat són semblants a les que aplica Anne Hidalgo a Paris, i que les línies de colors diversos que tant molesten a segons qui, s'estan començant a aplicar a Nova York. A part de la rebequeria de l'esquerra i pseudo esquerra independentista està també el sector de l'Automòbil que es veu amenaçat per aquestes polítiques. No hi ha res de nou, només que ho hem oblidat, la dreta no sap estar a l'oposició amb la mínima decència i dignitat i els independentistes tampoc. Així els va. Em temo que tenim alcaldessa a Barcelona per estona, i més si la oposició no té cap més alternativa que protestar i desqualificar sistemàticament sense oferir cap proposta. És el que hi ha.