Els fets varen passar en una oficina bancaria ocupada, una de les tantes que hi ha a Barcelona i a altres ciutats, Una parella de migrants, paquistanès ell i romanesa ella, i dos fills, un nen de tres anys i un nadó de 9 mesos, la parella malvivia de recollir ferralla i tenien un cert ajut social de l'Ajuntament. Un incendi en plena nit va causar la mort als quatre per inhalació de fum, però el que realment els va matar es la injusticia social que patien, la injusticia d'un sistema que nega a les persones sense sostre l'accés a una feina digna, a una vivenda digna com contempla la constitució Espanyola, un luxe inabastable a uns preus per a ells de ciencia ficció. Explicaven avui que a Barcelona hi ha 635 families pendents d'una vivenda social que ja han aprovat l'Ajuntament i la Generalitat, però que no disposen d'aquestes vivendes, que hi són, pero no les poden controlar.
Aquesta tragedia va passar a la Plaça de Tetuan, no a l'extrarradi de qualsevol ciutat, mentre a poc més d'un quilometre s'enlairava l'estrella de Gaudi que havia de Coronar la fins ara més alta torre del pastis infumable, del que havia de ser un temple expiatori. Centenars de leds iluminaran la nit - diuen -, per una estrella que diuen que ha costat 1,5 milions d'euros, una estrella que no podrà il·lluminar el racons ocults de la ciutat, els racons foscos de la nostre consciencia. La mort d'aquestes quatre persones es preten que va ser un accident, i si, va ser un accident, un accident que es podia haver evitat, en dos anys que feia que en tenia constancia, l'Ajuntament podia haver fet quelcom més del que ha fet, almenys amb els dos menors. N'hi ha que pengen estrelles caríssimes i n'hi ha que neixen estrellats, davant la nostra indiferència.
Els immigrants són els autèntics pàries de la terra, diana de l'extrema dreta, ignorats per la dreta i l'esquerra. Cosa curiosa perquè la emigració és tan antiga com la humanitat ... i no n'hi han barreres, murs, alambrades ni fronteres que l'aturin
ResponEliminaD'acord Manuel, però que fem uns i altres per alleujar la seva situació, molt poca cosa, i malgrat tot continuaran venint.
EliminaEsta una de las pocas ocasiones en que estoy completamente de acuerdo con el comentario anterior.
ResponEliminaAquí no se trata de nada más que de personas, y da igual las veces que hayan ido los del consistorio o los servicios sociales, el resultado es el que es, las condiciones infrahumanas de estos dos niños.
Pienso en mis nietos y me pongo a llorar.
Cómo es posible esto en nuestra ciudad?
El consistori en dos anys que coneixia el cas, podia haver retirat la patria potestad dels pares i acollir als nens, però el tema és delicat, pots ser pobre, indigent i cuidar bé dels teus fills. Explicaven que l'interior de la sucursal ocupada per aquesta familia estava molt endreçat i net, un veí ha trucar avui a Rac1 i ha explicat que el seu fill jugava sovint amb el nen de 3 anys, eren de la mateixa edat i es portaven molt bé.Ara, dit aixó, el paper de la Colau ha estat prou galdós, traient-se les puces de sobre.
EliminaEn base a las dos imágenes que contrapones: Una vez más la verdad de la miseria humana versus la gran falacia religiosa y turística. De la precariedad cultural y efectiva de la política que maltrata ya no hablo.
ResponEliminaLo que sucede es que la Sagrada Familia ya es un atractivo turístico más de la ciudad, un emblema, escapa a la dimensión de templo expiatorio o Basílica que es ahora. Pero lo de la estrella y su costa me sigue pareciendo una obscenidad.
EliminaNo estoy de acuerdo, con la comparación, que haces de culpabilidad de un edificio, con una religión, con el Ayuntamiento, porque este último es el culpable de permitir la ocupación, sin certificado, extendido por aparejador. Un obispo no lo puede hacer.
ResponEliminaExisten muchos casos
como este, que cumplan con su obligación, que para eso pagamos impuestos.
Gastarse 1 millón y medio de euros en una estrella es una obscenidad, más aún para un templo que en principio debia ser expiatorio, para orar no hace falta tanta parafernalia que parece un templo de Disneyland. Traté durante un corto tiempo a una de las personas que construyó parte del templo, Josep María Subirats que incluso vivía dentro del mismo templo, pensé en él y en ti, porqué este hombre tenia fe, una fe ciega en Dios, que seria la única manera de explicar todo este proceso.
EliminaLa estrella,aún no la he visto,pero seguro será un éxito que atraerá el interés de creyentes y los que no lo sean,aumentando las pernoctaciones y las arcas del Ayuntamiento,ya podrían destinar parte de esos ingresos para construir viviendas.En todo caso es el Ayuntamiento el único responsable.Tienen interés en traer emigrantes,pero se desentiende de su responsabilidad hacia ellos.
EliminaMás que creyentes atraerá turistas, sobre todo japoneses. De todos modos la responsabilidad es del Ayuntamiento, eso lo tengo claro, lo de comparar era para ver la incongruencia de un hecho y el otro a tan poca distancia. Quizás para reflejar las enormes desigualdades de esta sociedad que tenemos.
EliminaPor cierto, Gaudí en su taller tenia estrellas en menor medida colgadas de un hilo, y tengo que reconocer que todos los monumentos que han pasado a la posteridad tienen sus excesos, guste o no,
Habrá que verla cuando baje a Barcelona, además ya habremos olvidado a esta pareja y a sus dos hijos.
CAR RES, no sólo el ay untamiento, también la Generalitat y las partidas para pisos, que la hay, y que el Síndic de Greuges sabe cómo acercarlas para casos como este.
ResponEliminaTodo el sistema está implicado. Todo.
Joder, joder...sigo pensando en mis nietos...
Així és Miquel, però saps quin és el problema, que d'ací a un temps nosatres els haurem oblidat i l'administració també. Algú s'en recorda d'Aylan?
Elimina¡¡ Vaya !!, menos mal que hay alguien que opina lo mismo que yo, que la Sagrada Familia es la mona de pascua mas horrorosa jamás realizada.
ResponEliminaY también coincido en opinar que los servicios sociales del Ayuntamiento de Barcelona tuvieron tiempo mas que de sobra para intervenir en el asunto.
Pero es eso, los inmigrantes, los parias son incómodos para todas las administraciones. Si los ciudadanos en general somos para ellos vulgares números, unos incordios necesarios para pagar impuestos y financiar sus gilipolleces, los parias, los inmigrantes, ni siquiera son un número, son directamente un estorbo para ellos, porque arruinan su visión idílica de sus mandatos.
Y a més, ajudar als migrants no dona vots, són encara més nosa per a ells que els seus ciutadans.
ResponElimina