"Noblesa, dignitat, constància i cert rialler coratge. Tot el que constitueix la grandesa segueix sent essencialment el mateix a través dels segles. - 
Hannah Arendt

Es parlava l'any passat, sobretot els últims dies, com cada any, de la felicitat, de ser feliç.De fet per les festes de Nadal sembla gairebé obligatori el fet de ser feliç. Arendt ens recorda que ningú pot ser feliç sense participar en la felicitat pública, ningú pot ser lliure sense l'experiència de la llibertat pública, i ningú, finalment, pot ser feliç o lliure sense implicar-se i formar part del poder polític. No se si aquesta felicitat es contagiosa, no l'he sentit mai. Ahir, avui, demá són dies rutinaris amb pocs canvis, els canvis justos per dipositar en la memòria algún record d'aquells destinats a no ser oblidats. En el meu cas i fent temps fins les dotze per preservar el ritual del raïm, vaig fruir, vaig gaudir, em vaig emocionar veient i escoltant el concert de Lluís Llach al Palau Sant Jordi. LLach l'artista, LLach el poeta, està molt per damunt del Llach activista. Que tinguem sort, aquest any que avui encetem...

...BON ANY 2022!