El 16 de maig de 2020 moria Julio Anguita a Còrdova. La pandèmia va fer que no pogués tenir el comiat que molta gent hagués volgut donar a aquest referent polític. Dos anys després, m'he trobat aquest vídeo de 'Epílogo', la seva entrevista pòstuma. A diferència d'altres epílegs com el de José Maria Gironella en què l'home ja estava molt acabat , a Anguita se'l veu bé, li segueix brillant la mirada i parla amb propietat de la vida, de la política, de la seva tasca com a mestre. Ho fa de manera serena, calmada, vaja, que s'acomiada Don Julio de nosaltres en 60 minuts plens de serenitat i lucidesa. A ell si se li podria dir allò de: dubto que hagi passat a millor vida, perquè la que va tenir aquí baix va ser plena i útil, per a ell i per a molts de nosaltres.
L'EPÍLEG DE 'DON JULIO'
24.5.22
* ACT 8
"Perdóneme vd. que no me levante". Un buen final. Como ya he dicho , me lo encontraba por la calle, como andarines que éramos, solo y nadie le molestaba, con respeto de sus vecinos.
ResponEliminaPor amigos que se dedican a la enseñanza, sé ,que no le fue tan fácil la vuelta , los alumnos, los padres, habían cambiado a cuando la dejó.
Hasta el final se declara comunista, lo tenía claro, muy diferente a lo que ocurre en Podemos, que parece que evitan esa palabra.
Era un hombre de principios, sin renunciar jamás a ellos, y esto abunda muy poco en la política.
ResponEliminaNada que decir porque ya lo habéis dicho.
ResponEliminaUn tipo con dignidad, no como el Rabanito Garzón, rojo por fuera y blanco por dentro. Don Julio por muchos años en nuestro pensamiento.
Un home honest, que no és poc...
ResponElimina