Barcelona ha acollit aquest dijous la inauguració d'un show room de Shein al Portal de l'Àngel, el carrer comercial més car d'Espanya segons les consultores immobiliàries. És una estratègia comercial dirigida a conquerir Europa. A més de la capital catalana, la marca fundada per l'enigmàtic empresari xinès Chris Xu ha posat en marxa botigues a algunes de les principals ciutats del continent.

El local del Portal de l'Àngel estarà obert fins al 10 de juliol. Abans de les 10 del matí, centenars de persones han fet cua pacientment per poder entrar al comerç. Es tracta de les fans –sí, la gran majoria són dones joves– de Shein. "Porto des de les 5.30h esperant, comprem força en aquesta web i volem viure l'experiència de la seva primera botiga a Barcelona", ha explicat a la vanguardia Maria, que venia amb el peu embenat i crosses amb la seva filla adolescent i la neboda. Nosaltres venim de Santa Coloma de Gramenet, ens hem aixecat a les 4 del matí per entrar de les primeres, i t'asseguro que si arribo a saber que no et podies portar la roba de la botiga, no m'aixeco a aquesta hora", han lamentat Yolanda i la seva amiga. Cap de les dues joves no sabia que Shein ha obert un show room. És a dir, un expositor per mirar la roba, tocalar i tastar-la. Però no per comprar-la in situ. Qui vulgui fer-se amb alguna de les peces ha d'escanejar el codi QR de les etiquetes i fer la comanda on line. Igual que quan es compra per Internet.

La sensació de decepció per no poder adquirir la roba al moment ha estat comú entre les primeres assistents. "Com que no et pots portar la roba, què m'estàs explicant?", recriminaven tres amigues a una dependenta. El personal contractat a la botiga tenia terminantment prohibit parlar amb els periodistes. "No podem explicar com ens han contractat ni què cobrem", han respost a preguntes d'aquest mitjà.

És el nou fenomen fan que substitueix les senyores que antes es plantaven a la porta del Corte Ingles quan les rebaixes eren rebaixes i sortien per la tele entrant corrents al magatzem, cada any les mateixes senyores. Aquest fet en si ja tenia poc sentit, però fer cua des de les cinc del matí per acabar comprant biquinis a 6 euros com si fos en línia el que sembla és una presa de pèl, encara que cert és que s'ha tractat d'una enorme campanya publicitària, i un acte gairebé obscè dels concurrents que han fet l'espot gratis a Shein, als quals un periodista titllava avui directament de gilipolles, i no anava desencaminat. Potser seria millor titllar-los de banals o inconsistents que és més delicat encara que menys contundent. Ja es deia que després de la pandèmia sortiriem millor; una pandemia de la que no només no n'hem sortit encara sinó que s'està complicat dia a dia, encara que als mitjans a penes sèn parli, però els metges comencen a estar preocupats i a disparar totes les alarmes, només calia escoltar avui al Dr. Padros a Rac1. p a la Doctora Campins a Catradio. Nois, tenim un problema, i no és Shein.