El tren d'Extremadura viatja a altres temps. Al segle XIX, en concret, quan s'hi van instal·lar les travesses de fusta del 15% de les vies per on el tren va a una velocitat d'una altra època. Els 400 quilòmetres que separen Badajoz de Madrid es recorren en sis hores amb trens dièsel de mitja distància sense cafeteria i amb tendència a avariar-se. El trajecte de Mèrida a Sevilla, 190 quilòmetres en quatre hores, no és per a una urgència. Farts d'esperar un tren en condicions i de retards que sumen dècades, tots els partits polítics, sindicats, patronal i la societat civil extremenya, en una unió sense precedents, s'han concentrat a Madrid aquest dissabte al crit de “tren digne ja! ".
A la plaça d'Espanya varen arribar ahir al matí més de 300 autobusos -40.000 manifestants segons la Junta d'Extremadura, 7.000 segons la policia- carregats de milers d'extremenys que es volien fer escoltar. Amb tren han viatjat les autoritats i els signants del Pacte pel Ferrocarril; la gairebé mitja hora de retard amb què ha arribat el comboi a l'estació d'Atocha il·lustra bé un dels problemes que denuncien. "Som pocs i fem poc soroll, però ja és hora que ens escoltin", deia amb una calma ferma Manuel Márquez, un emeritenc de 82 anys. "La indigència que tenim allà amb les línies de ferrocarrils és indignant".
Als 180 mil extremenys que viuen i treballen a Catalunya els agradarà molt llegir aquesta notícia: Catalunya ha arrencat aquest divendres 9 de setembre sense servei de Rodalies. En un breu comunicat publicat a la web de Rodalies expliquen que una incidència en el sistema general de comunicacions ha obligat a suspendre la circulació de tots els trens de Rodalies i Llarga Distància de Catalunya. Aquest problema, que de moment no té previsió de quan es resoldrà, s'ha detectat i comunicat a les 5.00 hores. “Recomanem fer ús de transport alternatiu mentre duri la incidència. Preguem disculpin les molèsties”, detallen a la web de Rodalies. Els tècnics del servei públic ja estan treballant per intentar reparar la decisió. La incidència ocorreguda en un dia laboral està provocant que es generen grans aglomeracions de persones a les estacions de Rodalies. El malestar ja està arribant a les xarxes socials, on els usuaris estan mostrant la seva indignació davant de la falta de previsió o solucions.
Els extremenys en aquest cas sí que es toquen, i no per timar a un turc, sinó per protestar contra Renfe, la de "Papá ven en tren"; tenim el personal encès aquí i allí. Rodalies és un desastre més gran a Catalunya que a Extremadura, però els soferts usuaris d'aquí és queixen menys que els d'allà. Potser és arribada l'hora de passar a l'acció. Menys fils a twitter i més trepitjar els rails.
He ido varias veces a Portugal,el Agarve está cerca de Sevilla,donde he vivido ,en Lisboa.En el transcurso del tiempo,se han hecho autovias y puentes internacionales,que la han acercado a España,pero no es el caso de los ferrocarriles,creo porque no tienen mucho interés en ellos,tienen pocas líneas y viejas.De lo contrario ya estaría el AVE,entre Madrid y lisboa y su desarrollo en Extremadura(que sigue siendo,extremo,para muchas cosas).
ResponEliminaEl caso de cercanias es diferente,no entiendo que el servicio sea tan malo,lo he sufrido cuando trabajaba en Sant Feliu.Siempre está el asunto de la transferencia,que no sé los motivos el porqué no se hace.Ha habido tiempos en que el gobierno central ha necesitado los votos de Cataluña,como la entente Pujol-Felipe,Pujol-Aznar y ahora Sánchez con Esquerra, es momento que digan la verdad,de qué problemas hay para que no se haga
Cierto sé que los Ferrocarriles de la Generalitat funcionan bien y dan pocos problemas. El problema de Renfe es que hay que invertir mucho dinero en renovar y modernizar las líneas, razón de más para que el Estado lo transfiriera a la Generalitat, sólo que lo que no transfieren, y diria que no piensan transferir es el dinero necesario para la remodelación de las líneas....., parará Papá, parará Pachin.
ResponEliminaJe,je,el dinero,el puñetero dinero,la plata como dicen los argentinos
EliminaNo solo las vias, Francesc, todo el sistema de señalización y control tiene cerca de cincuenta años, y lo único que se hace es parchearlo.
EliminaL'haurien d'anar jubilant...
EliminaHoy he tenido que coger Renfe para ir a Barcelona.
ResponEliminaNo iba, he ido en autobús.
Estas incidencias generales se harán más acentuadas . También habrá problemas en Sanidad y en Hacienda. Aparte de la estructura obsoleta de los sistemas, estamos constantemente amenazados por la guerra informàtica
Lo que sucede es que los gobiernos no lo admiten, pero esto que es general , en todas las líneas, es más que evidente que es un ataque informático.
Té tota la pinta, és una instalació informática nova, o es tracte d'un atac o és incompetencia técnica, que és una altra mena d'atac.
ResponEliminaPues en mi opinión, es que la estructura técnica de los trenes de cercanía, es arcaica y no es para la frecuencia y viajeros reales. Prácticamente es un metro, pero sus sistemas son los de un tren, pero con el tiempo llegará, al menos hasta un radio equivalente a Molins en una primera fase. La plata, lo arregla todo
ResponEliminaEs del año del catapún, las catenarias tienen más de 30 años, pero lo que ha fallado hoy es una aplicación informática nueva, y que hayan parado todos los trenes es que el problema era gordo.
ResponEliminaSalut Francesc!
ResponEliminaGràcies per la teva alerta (Twitter), però no passa res. El que has vist (no sé si llegit) és una pantalla d'avís que el blog està temporalment desactivat i aturat. Hi ha un rellotge de compte enrere aproximat. Potser és menys temps de l'indicat. Ja veurem; gràcies repeteixo.
D'acord, si et puc ajudar, altra cosa no, pero cambiar plantilles se'm dona molt bé.
Elimina