Molt interessant l'article d'avui a la vanguardia de l'advocat i notari Juan José López Burniol. Parla del factor humà i sap de que parla. Només falta que els interessats l'escoltin, falta ens faria. López Burniol té una visió com diu ell de somia truites dels actes dels nostres dirigents, pero cal tenir esperança, ens hi juguem molt, més del que ells mateixos pensen. LLàstima que el sentit d'homes d'Estat d'ambdós, Sanchez i Feijóo, brilli per la seva absència.
"Consulto l’hemeroteca: 28 de maig del 1995. Llegeixo un titular: “Volem que el Govern exerceixi a la UE una presidència tranquil·la”. Continua el text, que extracto: “Jordi Pujol (...) va reiterar el suport de la seva formació al Govern central”. Pujol assenyala que el desig de la coalició que dirigeix és que el Govern del PSOE pugui exercir una “tranquil·la” i “positiva” presidència de la Unió Europea. Va més enllà, per afirmar sense embuts: “La contribució més important (de CiU) és que el Govern central pugui exercir la presidència de la UE del pròxim semestre amb tranquil·litat i de manera positiva”.
Després d’aquesta lectura, sorgeix la pregunta: què ha canviat avui a Espanya perquè no pugui passar una cosa semblant?, què ha canviat perquè el president del Govern espanyol i el líder del Partit Popular no puguin acordar una treva com ho van fer al seu dia Felipe González i Jordi Pujol, quan la corrupció degradava la política espanyola? La resposta és clara: González i Pujol foren capaços de donar una resposta unitària a un problema greu atenent l’interès general del país. Per què van ser capaços de fer-ho? Ometo tota comparació personal relativa al caràcter i formació dels protagonistes per centrar-me en un sol motiu.
El 1995, vint anys després del seu inici, encara era viva la memòria de la transició i, gràcies a ella, la voluntat de preservar els consensos bàsics i evitar així incórrer en l’enfrontament caïnita que portà a la vesània de la Guerra Civil. Avui, en canvi, es qüestiona la transició, s’enalteix la Segona República com a únic referent democràtic, i molts aposten per una república confederal, porta oberta al desmembrament d’Espanya.
El que ha canviat són les persones, el factor humà. Confirmo així una vella idea: que no hi ha res que pugui substituir el recte procediment de les persones, quan aquestes actuen amb generositat (és a dir, sense posar per damunt de tot el seu interès particular o de partit) i sense supèrbia (que és, de fet, l’únic pecat, al costat del qual tots els altres són simples infraccions administratives). Així passa també en política. Les lleis no ho són tot.
Els polítics que defensen les seves idees sense sectarisme, que tracten els adversaris amb respecte i que decideixen amb prudència són capaços d’arribar a acords amb els opositors amb l’objectiu de l’interès general. Però, per això, cal que defensin les seves idees sense dogmatismes, que persegueixin l’interès comú amb generositat, i que no desqualifiquin els seus oponents amb supèrbia. La mancança de polítics d’aquest tarannà és avui similar a babord i a estribord.
No és un temps fàcil. La guerra d’Ucraïna té mal caire. Pot ser l’inici d’un ampli conflicte que, atès el nivell d’interconnexió del nostre món globalitzat, provocarà efectes desastrosos per a tothom. Això exigeix, al seu torn, que encarrilem amb encert els nostres conflictes interns de l’única manera possible: negociant de bona fe i amb respecte mutu per arribar a consensos. Per això el líder del Partit Socialista i el líder del Partit Popular haurien d’arribar a un acord mínim que permeti a Pedro Sánchez exercir una presidència “tranquil·la i positiva” de la UE, evitant de passada que les forces polítiques (populistes i separatistes) que tenen com a objectiu prioritari l’erosió de l’Estat, al qual fan xantatge, i el trencament d’Espanya, a la qual neguen, marquin la pauta de la política.
Per això, el lloc que ocuparan en la història Sánchez i Núñez Feijóo dependrà, en bona mesura, de la seva tasca en els propers mesos. Si es tanquen a l’entesa, posant en greu risc el seu país, la història els condemnarà. Encara són a temps de prestar aquest servei, però la seva responsabilitat, si manquen de la grandesa d’ànim precisa, serà terrible.
La lectura d’aquest article provocarà en molts la reflexió que, com a poc, somio truites. Els responc: el simple fet que ho pensin prova que el mal que patim és profund i que la causa no es troba en les lleis ni en les institucions, sinó en les persones". - JUAN-JOSÉ LÓPEZ BURNIOL - lavanguardia.
Primero, nosotros.
ResponEliminaSegundo, nosotros.
Tercero, nosotros.
Después, la mierda de los ciudadanos que no hacen más que incordiar.
Com enyorem el pacte del Majestic entre Aznar i Pujol, tant que en vàrem abominar al seu moment, i tan profitós que va ser: Mossos d'esquadra, supresió de "la mili", millor finançament. Llàstima que el segón mandat d'AZNAR va ser tan nefast. Salut.
ResponElimina"el Partido Popular y CiU cerraron un pacto para la legislatura 1996 al 2000 que el partido de Pujol cifró en 400.000 millones de pesetas, más de 2.400 millones de euros. Esa fue la cantidad que recibió Cataluña a cambio de apoyar al PP durante toda la legislatura. Entre las concesiones, se incluía la cesión del 33 por ciento de lo recaudado en el IRFP, el 35 por ciento de IVA, el 40 por ciento de impuestos especiales y la cesión de nuevas competencias, en tráfico, desempleo y puertos. El “Pacto del Majestic”,
Aquí tienes otro escape:
Eliminahttps://www.elconfidencial.com/espana/2023-02-27/diputaciones-botin-oculto-millones-sueldos_3578070/
Esto, que parece una banalidad es lo que hay, fugas de dinero por todas partes. Y no cal que te ofusques porque es el Confidencial, lo que realmente importa es si es cierto que tenemos estas fugas y por donde, y es lo que hay. dos mil cuatrocientos sueldos que se sepa, eso, que se sepa, y millones en sueldos que no valen para nada.
¿Para que se desea Diputaciones si las trasferencias del gobierno central están dadas?
Así no vamos bien.
Les diputacions s'haurien de suprimir, y el Consells Comarcals, y la Guardia Civil, y la Legió y.... La Comunitat de MADRID.
ResponElimina. . . . y hasta el Barça habría que suprimirlo, a la vista del "contubernio" que nos ocupa estos días.
ResponEliminaJa es suprimeix tot solet el Barça. Ja ho diu la dita: Més que un club, un puticlub.
ResponEliminaHay una buena cantidad de estamentos oficiales de dudoso interés. Las diputaciones provinciales en Cataluña son organismos redundantes con la Conselleria de Territori. Una buena cantidad de presupuesto que desaparece en el "lado oscuro" sin saber muy bien para que. Por no hablar de que de las diputaciones se ramifican en otros "chiringuitos" donde se acomoda a gentes de los partidos en el poder para agradecerles los servicios prestados.
ResponEliminaMucha mierd. . , digo grasa acumulada, y no precisamente para que los mecanismos funcionen mejor.
Si pero les Diputacions els interessen a tots els partits, fixa't com es posen d'acord del color que siguin per governar-hi.
ResponEliminaClaro, claro... Solo es una cuestión de escoger por donde empezar a sanear estamentos y chiringuitos. Unos empezarían por diputaciones y otros empezaríamos por coronas que quizás no sea redundable por definición, pero que está de mierda hasta los adornos.
ResponEliminaOstres, tens raó, m'he oblidat del preparao i el campechano. Els afegeixo a la llista.
ResponEliminaVoy a poner un ejemplo claro de la "coordinación" que existió y posiblemente existe entre diputaciones, ayuntamientos y conselleria de territori.
ResponEliminaHará cosa de veinte años hubo una nevada bastante fuerte al final del invierno. La zona de Vic y la plana resultó bastante afectada con un grueso superior al medio metro. En Tona, existía por entonces un depósito con maquinas quitanieves y sal mineral para evitar la formación de hielos.
Pues bién durante DOS DIAS, ni las quitanieves ni la sal se movieron del depósito. ¿ La razón? , nadie sabia de quien era competencia mantener las carreteras despejadas, si de la Diputación, si de Territori, si de la mancomunidad de ayuntamientos. . . Incompetencia pura y dura, durante casi tres dias la zona estaba aislada por la nieve y el hielo. De todo esto fui testigo directo.
Tengo muy claro que el "emerito" fué y es un parásito para el país, pero tenemos una multitud de cargos oficiales de dudosa utilidad cuyos emolumentos sumados superan con creces las tropelías cometidas por la corona, y que NO aportan nada al buen funcionamiento de nuestra sociedad.
Porque cuando "la cagan" como fue el caso de aquella nevada, nadie es responsable de nada y le echan la culpa a una previsión meteorológica fallida, como hicieron por entonces. No quiero saber que pasaría aquí en caso de un terremoto como los que asolan a Turquía.
Vuelvo a repetirlo, hay mucha mierda carísima en todos los estratos de la administración.
Me apunto a la entrada .
Eliminasalut
Jo visc a la carretera de Prats de Lluçanes, que pertany a la Diputació, i resulta que la vorera també hi pertany, pero des de l'ajuntament de l'alcalde Farrès que es cuiden de la neteja i manteniment. Per cert, la carretera no va a Prats de Lluçanes directament.
Elimina