EL POBLE DELS COTXES PERDUTS

Poses el GPS al cotxe o al mòbil i el segueixes amb fe cega. Però de sobte la ruta es complica, comences a circular per camins estranys i acabes fent voltes en una rotonda, totalment perdut. Doncs per culpa d'un error de Google, un poble de la Noguera es troba cada dia col·lapsat per turistes desorientats. Versió RAC1 de Toni Clapés ha parlat amb l´alcaldessa de Vilanova de l´Aguda i un veí del poble.

És una història descoberta gràcies al TN Comarques de TV3 i que té com a protagonistes el poble de Vilanova de l'Aguda, a la Noguera, i Google. El problema és que el navegador assegura que hi ha una drecera que passa pel municipi per anar cap a Andorra, però en realitat és un camí asfaltat que de seguida es col·lapsa pels turistes perduts. I, atenció: tot això per estalviar tres minuts de trajecte.

Per exemple, des de Barcelona, ens deixa triar tres rutes fins a Andorra: la de pagament, amb què es triga 2:46 hores; la que passa per Solsona, 3.03 hores; i la que ens ocupa, tres hores en total. Pot semblar un problema menor, però Montserrat Fornells, alcaldessa del poble, ha explicat que l'allau de cotxes (“cents”, segons els veïns) provoca que els habitants del municipi ja no puguin passejar i que s'han produït actes incívics contra els residents per part dels conductors perduts.

Com s'hi ha arribat? El problema és que quan es programa el GPS amb les coordenades de trajecte més curt i més ràpid et dirigeix a aquest poble, i concretament per un camí asfaltat on coincideixen molts cotxes que s'han perdut. Aquest problema es va poder resoldre l?estiu passat, però a partir d?aquest desembre s?ha tornat a reactivar. L'alcaldessa ha explicat al programa que s'ha senyalitzat l'error, s'ha posat una tanca per tallar el camí, però diu que hi ha gent que salta les senyalitzacions i passa igualment. L'opció és tornar a reclamar a Google que faci el canvi i elimini aquesta ruta, però de moment no hi ha hagut resposta.

El programa també ha parlat amb un veí, que té la vivenda al costat d'aquest camí, i ha confirmat que hi ha gent que "s'encara i fins i tot l'amenaça" quan ell els retreu que passin per un espai tancat. - Aquest article va ser publicat originalment a la web de RAC1.

12 Comentaris

  1. Tot Barcelona

    Yo ahí pongo un bar, seguro, y entre pregunta y pregunta indicando por donde se va a donde se quiera, me hago de oro.

    Reply Delete 28 de febrer, 2023
    1. Ricard

      Si señor! Esta es la actitud. ¿Lo ponemos juntos?

      Reply Delete 28 de febrer, 2023
    2. Francesc Puigcarbó

      Un bar, i un bareto de senyores que fumen.

      Reply Delete 28 de febrer, 2023
  2. Rodericus

    Tiempos aquellos en que llevábamos un mapa en el coche. . .

    Reply Delete 28 de febrer, 2023
  3. Ricard

    I sort que els senglars no entenen el GPS que si no...

    Reply Delete 28 de febrer, 2023
    1. Francesc Puigcarbó

      el senglars son tots a can fanga i rodalies...

      Reply Delete 28 de febrer, 2023
    2. Ricard

      Ja et juro jo, que tots no.

      Reply Delete 01 de març, 2023
    3. Francesc Puigcarbó

      A Sils també en teniu? ja eemigraran cap a can fanga.

      Reply Delete 01 de març, 2023
  4. María

    jajaja a mi me ocurrió una cosa parecida este verano, queriendo ri a un pueblo de Burgos, Frías ( por cierto os lo recomiendo porque es una pasada) resulta que escribí el nombre en el GPS y al llegar a una especie de camino agropecuario, nos dice : Ha llegado a su destino ... mirábamos al rededor y alucinábamos, el caso es que Frías es un pueblecito de menos de 200 habitantes, al ver lo que veíamos nos digimos .. habrá desparecido de la fad de la Tierra jajaja .. menos mal que pasó una chica corriendo y nos explicó que era un problema de Google map que desvíaba hacia ese lugar y nos idicó como llegar ; )

    Reply Delete 28 de febrer, 2023
    1. María

      faz con Z .. esto tb es culpa de Google map; )

      Reply Delete 28 de febrer, 2023
    2. Francesc Puigcarbó

      Me gustan estos pueblos pequeños acurrucados en la montaña.

      Reply Delete 28 de febrer, 2023
Més recent Anterior