D’aquesta manera, la informació que rebem ja no és pluja fina, sinó un tsunami que es desborda i ens desborda. Tres ex periodistes de Político (Jim VandeHei, Mike Allen i Roy Schwartz) van decidir fa set anys crear un servei de notícies que havia de ser un híbrid entre The Economist y Twitter, els textos del qual no superessin les 300 paraules, que els ha fet milionaris després de vendre'l per 500 milions d’euros.
Llegeixo a la vanguardia que els seus creadors han publicat un llibre en anglès Smart Brevity (Brevetat intel·ligent), on extremen el seu mètode, al qual denominen Axios, sota una consigna: “Tot el que val la pena comunicar es pot dir en sis paraules”. Tot el que es mereix comunicar es pot dir en sis paraules, segons el mètode Axios. Es tracta d’alleujar al lector i reduir a l’essència les informacions. Com? Escrivint el que esperes que l’usuari recordi en menys d’una dotzena de paraules. Tant si és una declaració com una dada. I s’han d’eliminar paraules estèrils o adjectius sobrants. És la cultura passada per la liquadora.
No deixa de ser una paradoxa que en un món cada vegada més complex, avanci l’estratègia de reduir els missatges a la mínima expressió. La Humanitat haurà passat en 2.300 anys de la Biblioteca d’Alexandria a l'imperi dels clickbaits de poques paraules. Són els nous signes dels temps, i ara només ens quedarà esperar el final de la vida intel·ligent menjant crispetes, com les de l'advocat Gonzalo Boyé.
Hoy el lenguaje se ha simplificado. Es más técnico.
ResponEliminaCon 2.500 es más que suficiente. Un letrado necesita unas 7.000, pero a un mecánico no le es menester, y es a lo que vamos, a mecanizarlo todo.
Salut
pozí. Salut. Podem donar per enterrada la verborrea.
ResponElimina¡¡ Co. . . que susto con el cambio de diseño !!, pensaba que me había equivocado de página.
ResponEliminaBueno, el suprimir "relleno" en según que ámbitos es de agradecer, por ejemplo en los políticos y algunas de sus intervenciones, que se podrían reducir a la quinta parte.
Hay algunos digitales que "estiran" contenidos para que pase por tus ojos toda la publicidad que incluyen.
Es de agradecer concisión, sujeto, verbo y predicado. Para la elegancia, ya está la literatura de toda la vida.
El disseny es senzill, de página de diari, sense interferencies. Els Clickbaits están a l'ordre del dia en els digitals, és això, un esquer per incauts.
EliminaNo sé, a mi me parece que seguimos en lo mismo, reduccionismo, mínima expresión e inmediatez, nos agobia pasar más de dos minutos con algo, deidcarle tiempo a lo que sea que hagamos, no sé si es q mi batala personal es va al contrario y por eso me da pena ver toda esta deriva o es que soy yo la que me tengo que resignar e ir como un corderito por donde va todo... jaja va a ser que me es imposible! para qué nos vamos a engañar ; )
ResponEliminaMuchos besos FRANCESC
Vivimos bajo el imperio de la inmediatez, todo tiene que ser ya, hemos olvidado la pausa, la contemplación, la calma, distraerse sin más, en suma, vagarear.
ResponEliminajajaja vagarear, es vaguear¿verdad? no, yo no creo que contemplar, charlar o leer con calma... sea vaguear, vaguear es tirarse en un sofá y atiborrarse de cervezas mientras pasas tik tok en el móvil ; )
EliminaSi, en catalan decimos "badar" de dificil traducció al castellano, podria ser distraerse, dispersarse, estar boquiabierto, embobado. "Vagarejar" en catalan no se traduce como vagarear como he escrito yo en castellano, es como dices, vagar o gandulear. el Lassex faire de toda la vida, dejar hacer, dejar correr sin prisas, que todo fluya con calma, con indolencia....
Elimina