La resposta més rotunda a l’article l’ha donat un altre ciutadà nascut a la Gran Bretanya: John Carlin. El va entrevistar Toni Clapés a RAC1 i va desacreditar el discurs: “Soc un superfan de Barcelona, el seu propagandista més decidit. He viscut en una desena de ciutats en la meva vida i he estat en més de seixanta països. I puc afirmar que en pocs llocs es viu tan bé com en aquesta capital de la Mediterrània, un mar que és el bressol de la nostra civilització. Ja està bé de qüestionar-la. M’irrita. Llegeixo que està bruta, que és insegura. Comparat amb què? Aneu a Nova York, Londres o a París i ja m’ho explicareu”. Barcelona ha aconseguit posicionar-se com el primer hub global d'EMEA que més inversió estrangera ha aconseguit atreure, incrementant la inversió fins a un 269% durant el període 2018-2021 en relació amb l'anterior 2014-2017. Aquests resultats tripliquen les xifres de Amsterdam, Londres o París.
Com totes les grans ciutats, Barcelona ha notat la crisi del 2008 i la covid del 2020. I al mig hi va haver el sotrac independentista que va fer que moltes empreses –8.200, segons Financial Times – traslladessin la seu social fora de Catalunya. I tot i així ha resistit. Quins privilegis té Barcelona? El clima, el mar, l’urbanisme, l’arquitectura, la gastronomia, els bars de copes i fins i tot la seva dimensió modesta que la fa propera a les persones. És una ciutat feta a escala humana, als antípodes del model de Madrid.
La ciutat podria ser millor, tenir menys càrrega ideològica, no liderar la pressió fiscal i disposar d’un projecte més definit de futur. Però per corregir això hi ha les eleccions. Parlar malament de és un error, però sobretot un disbarat. I Trias ho sap, o hauria de saber-ho, i faria bé de no deixar-se influenciar per la toxicitat malaltissa de junts.
Totalment d'acord.
ResponEliminaComo yo no tenía opinión sobre este tema, me he intentado informar en un isntante y me he encontrado con un artículo que recoge la opinión de un economista que me temo quita la razón a Carlin, Te lo dejo aquí, por si quieres ojearlo En lo que estoy absolutamente de acuerdo es que Barcelona está hecha a la medida del hombre, Madrid no, salvo dos o tres barrios Argüelles, Recoletos o Chamberí, todo lo demás es una locura inabordable.
ResponEliminaMuchos besos!
Mira, hoy en la vanguardia:https://www.lavanguardia.com/economia/20230222/8774404/barcelona-consigue-atraer-centenar-hubs-tecnologicos.html
EliminaSabes Maria, en estas cosas no hay manera de saber la verdad, aunque el enlace que me has dejado es tendencioso por aslgunos detalles que más que conocer intuyo. Hay que fijarse en la vitalidad de una ciudad y Barcelona está muy viva, con los problemas de cualquier ciuad grande, pero atrae a mucho turismo y a mucha geNte que se queda a vivir en la ciudad, tiene mucha inversion teconlógica y Start ups que crean lugares de trabajo. Un otro si, tanto la periodista como el Profesor de economia son sospechosos habituales de antivcatalanismo o antiprocesismo, no puedo dar excesivo crédito a sus opiniones. Lo siento, pero uno está ya escarmentado de los intoxicadores de un lado y del otro. Me fio mas de John Carlin y de mi intuición.
ResponEliminaUn abrazo.
Ves? es lo malo de no conocer la trayectoria de ciertos periodistas ( economistas, etc ..)lo de la objetividad y profesionalidad brillan por su ausencia , lo siento .
EliminaUn abrazo !!
Lo malo es que lamentablemente no se puede uno fiar de nadie, algo de lo que Orwell ya nos habia avisado.
EliminaEs cierto que hemos perdido pistonada, no lo pongo en duda, pero en líneas generales Barcelona es una ciudad en la que se puede vivir.
ResponEliminaEl problema viene siempre en ¿se puede vivir con respecto a qué?, porque las comparaciones no son buenas si lo hacemos trargiversando el enunciado. ¿Con qué ciudad se le quiere comparar?, esa es la pregunta. ¿Con respecto a Valencia o respecto a Nueva York?
Barcelona se está trasformando, como otras muchas ciudades, y así como Venecia es invivible en toda su circunscripción, Barcelona tiene sus más y sus menos dentro de la misma.
Aquí siempre estará nuestro valor subjetivo. A mi se me hizo agobiante vivir en un barrio donde en un chaflán habían nueve bares con seis mesas por bar y estas con sus cuatro sillas más lo de pie, pero a los dueños de los bares les parecería la mejor ciudad para vivir y ganarse la vida.
Viure en una ciutat gran, i no només Barcelona, té avangtatges i desavantatges, i el cas de Barcelona és aplicable a qualsevol ciutat gran d'Europa, pero amb l'avantatja del clima i que té platja.
ResponEliminaavui a la vanguardia: https://www.lavanguardia.com/economia/20230222/8774404/barcelona-consigue-atraer-centenar-hubs-tecnologicos.html