Porto una munió d'anys esperant Godot, malgrat saber amb certesa que mai no vindrà. Què hi faig aquí doncs? -us preguntareu- Doncs mireu, deixar passar la vida mentre contemplo el paisatge. Aquest és el primer dels aforismes de el marmessor de la ignorància del 2001. La primera vegada que vaig llegir el llibret de tot esperant Godot (a Palma mentre feia la mili), no vaig entendre res de res, després en veure l'obra representada per un grup amateur, encara vaig entendre menys, però en no gosar acceptar-ho, la meva reflexió a un company més o menys ignorant com jo fou: "no t'ho puc explicar el que ens vol dir Becket, no ho entendries, és massa profund per a tu" i em vaig quedar tan ample. De fet aixó ens solia pasar més o menys a la majoria quan anavem a veure les pel·lícules d'art i assaig, ningú entenia res, però per no semblar incultes ens inventavem explicacions inversemblants. Ara, em temo ho entenc gairebé tot, i, sincerament no sé què és millor.
Explica Monzó que la Universitat de Groningen, als Països Baixos, acaba de vetar ara l’estrena d’aquesta obra, potser la més representativa de l’estètica beckettiana. Ho ha fet perquè, segons les seves normes actuals, dalt de l’escenari hi ha d’haver paritat de sexes. No pot ser que tots cinc actors siguin homes. Com que tallar-ne un per la meitat provocaria certes complicacions hemorràgiques, hi haurien hagut de posar dos homes i tres dones, o tres homes i dues dones. Qualsevol solució abans que aquest inadmissible all male cast .
Els assajos van començar al novembre, i l’estrena estava prevista el mes que ve. Però finalment no s’estrenarà. El director de l’obra, l’irlandès Oisín Moyne, explica a The Irish Times que el càsting és el que és perquè, abans de morir el 1989, Beckett va estipular que els personatges de Tot esperant Godot només poden ser interpretats per homes. Va estipular això i un altre detall més general: en cap de les seves obres no s’hi poden fer servir efectes especials, això que ara als caps de fava els agrada tant. Cap problema. Als directors creatius no els cal més que esperar. Les obres de Beckett passaran a domini públic el 2059. A partir d’aleshores podran manipular-lo com els vingui de gust. Podran fer que Estragó sigui una dona, Vladimir un suricata i l’arbre al costat del qual esperen, un moniato no binari cultivat de manera sostenible. A més, cinc dones mai esperarien Godot, l'anirien a buscar o pasarien d'ell. Ah! el 2059 a qui no haurem d'esperar es a Puigdemont, crec que arribarà bastant abans, posem al 2023.
La verdad es que parece un chiste, pero cada dia cuesta más diferenciar el humor de la realidad y no es porque sean graciosos, precisamente...
ResponEliminaUn saludo
Y luego pasa que uno no sabe donde publicar esta noticia, si aquí o en absurdidades, o és que ya no hay diferencia.
Eliminajaja vamos a parecer hermanos siameses porque a mi me ocurrió lo mismo con esta obra la pirmeta vez que la vi, no me enteré de nada jajaja solo que como yo estábamos todos los que la vimos ( fue en el instituto ) luego en clase nos contaron sus entresijos, en realidad el teato del absurdo tiene eso, más allá de su argumento ... y toda esta tontería monumental que cuentas de que como son 5 hombres no se puede respresentar por el tema de la paridad ¿ de verdad a la gente no le da vergüenza ser tan cretina? porque vamos, que trascienda semejante majadería les deja a los susodich@s a la altura del betún ; )
ResponEliminaMe ha encantado tu escrito, muy sinpático por cierto jaja
Un beso grande FRANCESC!
Creo que habria una solución en el reparto de la obra; dos hombres, dos mujeres y un no binario.
EliminaPD
ResponElimina¿Por que crees que Puigdemont llegará este año? ¿ tienes información privilegiada o solo es porque como ya han cambiado la legislación le va a salir más barato entregarse, que seguir por ahí de turista? ; )
Lo insinua Gonzalo Boyé su abgado, depende de la decisiòn que se tome en Bruselas sobre su immunidad el mes de Marzo. I Llarena aún no ha dicho la última palabra. Lo que no sé es si volverà voluntariamente o forzado por Llarena,
Elimina