Borja Sémper, a qui Feijóo ha rescatat com a portaveu i cara amable de campanya, es va emportar els periodistes a una platja fake a la capital d’Espanya. “ Vaya, vaya, aquí no hay playa”, cantaven amb raó The Refrescos als vuitanta. Però el portaveu ho va intentar, al convertir les instal·lacions del vòlei platja del club Puerta de Hierro de Madrid en una còpia de l’arenal de Nerja gràcies a una gran fotografia amb el mar de fons i un oceà de para-sols, amb el logo del PP i el rètol de Verano azul en primer pla, com l’antiga sèrie de televisió.
La foto va resultar un èxit, fins i tot El País la va reproduir ahir a la portada. El portaveu dels populars, a més de guanyar quota de pantalla, va fer tres coses més: alimentar la idea que l’onada blava passarà per sobre del sanchisme, fixar el concepte que les eleccions a l’estiu no són un problema per a la dreta mobilitzada i fer una picada d’ullet a la nostàlgia, quan el món anava millor que ara.
A l’acte li va faltar modernitat: al PP no se li va acudir fer servir realitat virtual per enviar el missatge. Encara que eficaç, l’escena era de teatret de províncies. També ho cantaven The Refrescos: “Podéis decir a gritos que es la capital de Europa. / Podéis ganar la Liga (podéis ganar la Copa). / Afirmaréis seguros que es la capital de España. / Pero al llegar agosto, ¡vaya, vaya! / Aquí no hay playa”.

En un comunicat difós per la corporació, RTVE demana al PP "que desisteixi de la seva sol·licitud de registre de la marca 'Verano Azul' i que en cessi l'ús". També adverteix que, "en cas de no atendre aquest requeriment, es reserva el dret d'exercitar les accions establertes a la legislació vigent", segons es desprèn de la seva publicació. L'ens públic informa el partit polític que és propietari de la mateixa marca, que el PP hauria intentat registrar sota la denominació Verano azul PP. 

El PP considera que "es pot fer i difondre sense cap problema"


D'acord amb la corporació de ràdio i televisió, "la sol·licitud presentada pel PP podria vulnerar allò estipulat a la legislació de marques" i és "titular de la marca i el seu dret exclusiu d'ús per a la classe 38, relacionada amb programes de televisió ".

El Partit Popular ja ha respost a la petició de RTVE i considera que "la campanya s'empara a la classe 35", per la qual cosa "es pot fer i difondre sense cap problema". El grup polític afegeix que "l'acció de RTVE és davant del Registre de Marques i no davant de la Junta Electoral", segons ha donat a conèixer. Res de nou sotal el sol, es veu que a banda de les vaques, el Pp té una certa fixació amb Verano Azul. Vegeu el video de 'Espe', 'M.Rajoy' i la pispa maquillatges.(*)


(*)Si, ho sé, el video es editat i no per el Pp, pero si no ne vero e ben trovato.