"La bêtise insiste toujours, on s'en apercevrait si l'on ne pensait pas toujours à soi". Ho va deixar escrit Albert Camus a la seua obra, La pesta. No sé si hi puc estar més d'acord. Una de les raons per les quals cometem els mateixos estúpids errors una vegada i una altra, i encara una o dues vegades més, és precisament pensar sempre en "el nosaltres". Entés això com a "nosaltres sector econòmic", "nosaltres tendència ideològica", "nosaltres govern", "nosaltres generació", i molt poc en el futur. Ignorar allò que ens diu la ciència és rematadament estúpid. Enric Nomdedéu. He respectat l'article escrit en valencià, crec que s'enten, sense necessitat de traduïr-lo.
Puix que parlen de vols d'avions. Captura de pantalla de Flightradar a les 9:43 am del diumenge 30 de juliol. Noxeus-net.
Com és segur que jo no m'escape de ser recurrentment estúpid, també insistiré. Insistiré en el que vaig escriure en este mateix diari el 24 d'agost del 2021: "Un vol contamina entre huit i vint vegades més que un passatger en tren. Europa va aprovar el compromís de reduir les emissions un 55%, i això vol dir que hem de posar el fre de mà urgentment en moltes accions. A sobre, la UE obligarà les companyies aèries que el 60% del querosé que utilitzen siga querosé verd, que és cinc vegades més car que el convencional. Això farà impossible mantenir els preus, i haurem d'anar cap a una reducció de vols. No tothom podrà volar. El turisme internacional continuarà caient."
O un altre article publicat també a este del 24 de maig de l'any passat, on entre altres coses apuntava: "El turisme és també, una activitat profundament depredadora. També per això cal una taxa específica. Si la mà d'obra barata i a temps parcial és un incentiu de primer nivell de l'expansió turística, el fonament material es troba en la disponibilitat de paisatge singular per comercialitzar."
"La majoria dels governs, i no cal dir el sector, defensa que el turisme crea riquesa. Analitzem la situació social i econòmica al país. El resultat en renda per capita dels set municipis amb més oferta turística (Benidorm, Xàbia, Calp, Orpesa, Dénia, Torrevella i Peníscola) són clarificadors. Cap d'estos municipis no se situa entre els cinquanta primers del rànquing dels 542 municipis valencians. Si genera riquesa, la reparteix fatal!"
I m'allargava parlant de com el consum d'aigua dels turistes necessita entre 450 i 800 litres diaris, mentre que els residents estem en 132 litres. I com el Fòrum de l'Economia de l'Aigua, advertia que el 90% turisme internacional al País Valencià, s'allotja en àrees on escasseja l'aigua.
Continuava: "Segons el darrer informe del Grup Intergovernamental d'Experts sobre el Canvi Climàtic (IPCC) de l'ONU per a la conca mediterrània, l'escenari més probable d'emissions, preveu que les temperatures augmentaran entre +3,5 °C i +8,75 °C cap al 2.100. En tots els escenaris, en ple estiu, les temperatures seran entre un 40% i un 50% més altes que durant la resta de l'any. Insuportable per a nosaltres, gens atractiu per al turisme que buscarà nous destins. A això cal afegir-hi l'augment cada cop més ràpid del nivell del mar. Segons els experts, el 2035 només un 20% de les platges disposarà de suficient superfície per a continuar enretirant-se davant la pujada del nivell del mar. Entre el 1995 i el 2015, un 65% de les platges va retrocedir l'equivalent a 1,6 metres l'any. Més gent, menys platges. Menys platges, menys gent. Quina paradoxa, no?".
Esta setmana més organismes internacionals també hi han insistit, no sé si podem dir que en este cas, estúpidament, a dir que el Sud d'Europa és cada colp menys un destí turístic atractiu. Des de Benidorm s'obria el principal noticiari britànic, per a dir que ja no era agradable passar les vacances allí, i aconsellava a les famílies britàniques buscar nous destins. "Very unpleasant, suffocating and unbearable heat".
Doncs bé, el nou Consell ha elevat a la categoria de Conselleria el turisme, i hi ha posat al capdavant la fins ara representant de la patronal turística d'Alacant. I no només això, la nova Conselleria no té prevista una Secretaria Autonòmica d'Indústria. Una insistència que més que estúpida, resulta suïcida.
He puesto la foto lo más grande posible, en el Sur de España, desde Cádiz a Alicante hay 4 avioncitos(avionazos),la distancia entre ambas ciudades es de 600 Km. 600:4=75 Km,que sería lo que mediría uno de esos aviones.La realidad sería que los aviones en hilera van a una distancia de 75 Km.,uno detras del otro o que coinciden y luego cada uno cambia de dirección.
ResponEliminaSaludos.
Esos aviones que ves en la foto, son aparatos que están volando en ese instante, pero ahí no indica ni de donde vienen ni a donde van. Esa información, se obtiene en esa web si pinchas sobre cualquiera de ellos.
EliminaNi idea, yo solo veo muchos puntitos amarillos. Claro que la foto de captura de pantalla es de un domingo de inicio de vacaciones para mucha gente.
ResponEliminaSaludos.
No creguis que és molt diferent, un dia qualsevol. Hi ha diferència sí, però menys de la que caldria esperar.
EliminaMassa avions, s'ha de veure món, deia Capri, però no desplaçant-se en avió, compte, a peu tampoc.
EliminaLa historia de la economía y de su desarrollo es la historia de sus contradicciones. Siempre ha estado involucrada la sociedad, con ganadores y perdedores, con intereses en auge y con formas de vida en decadencia. Es tremendo que cualquier medida de avance que se pretenda lleve implícita su opuesta: la de que siempre habrá sectores perjudicados. Nada nuevo bajo el sol capitalista (no hay otro) pero hoy más complicado y confuso que nunca. ¿Qué hacer?
ResponElimina¿Qué hacer? Volver a la austeridad, viajar menos y conocer más, desglobalizarnos. Hagamos un ejercicio práctico de cuantos gastos superfluos podemos deshacernos. Yo hice una pequeña prueba hace un año en este sentido, y el ahorro es de 6000 euros al año. Y no necesariamente me estoy de disfrutar de nada importante.
ResponEliminaSaludos.
Francesc, se lo dices a la juventud, nosotros ya pasamos de todo. Tengo una sobrina ya cuarentón a, que no para en su casa más de 15 días, del Vietnam a Colombia, donde está ahora, se lo puede permitir, es incomprensible su huida continua, pero es así
ResponEliminaUna hija de mi prima anduvo con el mismo plan, ha viajado por todo el mundo desde los 18 a los 40 en que regresó al pueblo. Pero no le ha costado ni cinco, siempre se sufragó sus gastos trabajando de lo que fuera.
ResponEliminaInsoportable el olor a keroseno esta mañana. No se donde va tanto personal,, ni porque viene, supongo que aquel! Bailar, bailar, malditos¡ , es hoy el ¡viajad, viajad, malditos¡.
ResponEliminaFilas indias a salidas de 55 segundos, las llegadas a tropel.
1250 vuelos diarios, programados durante el sábado, domingo, lunes y martes, o sea, 5.000 vuelos en cuatro días.
¿Donde la sostenibilidad?. ¿Esto es el llamado avance? ¿Qué avance?, ¿el del asfaltar caso un kilómetro más de humedal para que puedan llegar aviones de más envergadura? No, esto no es avance , esto es consumo puro y duro, no se puede poner ese nombre a lo que en realidad nos está sucediendo, que es el destrozo de ecosistema por poner las fotos de ver Gaudí, o ver El Louvre en Instagram.
I encara volen ampliar l'aeroport a costa de la Ricarda. Un desori. El meteorit som nosaltres.
ResponEliminaSalut.
És clar¡...El diseño de las palabras llama progreso a lo que en realidad es consumo puro y duro. ¿Qué siempre ha habido consumo y que este mueve el mundo y que sin él hoy no habría avances?...Indudable, pero una cosa es consumo y otra despilfarro.
EliminaEs lógico que una persona quiera ir a Valencia desde Barcelona, son 350 kms. Pero lo ilógico es que haya un avión que necesite de 500 litros sólo para elevarse, estar 25 minutos a 3500 metros y prepararse para aterrizar. Lo ilógico es que para ello esa persona haya tenido que estar una hora antes en espera y otros tres cuartos para recoger la maleta. En realidad ha necesitado, si no pasa nada, tres horas, las mismas que el AVE, que además te deja dentro de la capital, tanto en una ciudad como en la otra.
A eso me refiero. Pero no es lo mismo, no se consume igual el "hecho" de viajar en avión que en tren.
Esa es la ilógica.
Un dels viatges més bonics que recordo fou un diumenge Barcelona-Gijón amb tren. I no era l'AVE, era un Tren Paya.
ResponEliminaSalut