No sé si aquest agost ha estat el pitjor mes en la vida d’Alberto Núñez Feijóo, com ha escrit Lucía Méndez a El Mundo, però resulta evident que se li ha fet llarg, no l’ha gaudit i, el que és més important, no ha sortit airós en els esforços per assolir la Moncloa. Contrasta el seu rostre seriós amb l’aspecte relaxat de Sánchez en la recent trobada a soles al Congrés. El president en funcions se’n va anar de vacances després de la dura campanya electoral i ha tornat fresc com una rosa, mentre els seus col·laboradors més propers baixaven a la mina per assegurar-se els vots que li permetessin a Sánchez repetir al capdavant del Govern.
Aquesta imatge en ple estiu m’ha fet pensar en el poeta Josep Vicenç Foix, quan fa un segle va anar a estiuejar al Port de la Selva després de llegir El Cafè de la Marina, de Josep Maria de Sagarra. Foix, al passar davant l’establiment, va sentir els pescadors que feien broma sobre “els culs blancs”, immaculats i planxats, dels estiuejants per contraposició als pantalons blaus i gastats de la gent del mar. El poeta se’n va comprar uns d’aquest mateix color per no distingir-se, a fi de poder conversar amb els pescadors. Sánchez ha espremut al màxim les seves vacances de pantalons blaus i samarretes estampades en les seves jornades al Marroc i a Lanzarote, esborrant de l’agenda les trobades polítiques. Feijóo ha tingut poques hores de festa, ja que ha intentat parlar amb gairebé tots els partits per forçar la seva investidura, sense tenir temps de canviar-se.
Els salvavides en un naufragi no es deixen, tampoc la Moncloa durant dos anys
La reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo va ser un diàleg de sords. El líder del PP li va plantejar que el deixés governar dos anys abans d’anar a unes altres eleccions, a canvi de sis pactes d’Estat. Em va recordar un monòleg de Joan Capri, que li encantava a la meva àvia, titulat El nàufrag. L’humorista explicava el naufragi en un creuer, on va aconseguir un salvavides. Un altre home al seu costat no va tenir la mateixa sort i li demanava que li deixés el seu: “Només vaig fins allà i torno”. “Però no veu que l’estic fent servir”, li replicava Capri, mentre el dissortat insistia “deixi-me’l, deixi-me’l” alhora que s’enfonsava. Els salvavides no es deixen en els naufragis, tampoc dos anys de poder a la Moncloa. -Màrius Carol - lavanguardia.
Supongo que Feijoo, está cumpliendo con el mandato que le ha dado al rey de buscar la posibilidad de formar gobierno, si lo consigue lo formará , si no el rey lo intentará con Sánchez a ver qué pasa. De lo contrario a elecciones. No hay más.
ResponEliminaSaludos.
Ayer MAR por boca de IDA, le insinuó que no estaba haciendo las gestiones correctas. Como no consiga un Tamayazo no tiene ninguna posibilidad, y ser perderá un mes de Gobierno.
EliminaNada , que prefiere
ResponEliminaa los bolivarianos ,
a los rupturistas, y
a los amigos de
los etarras, luego
tendrán el rostro
de quejarse de
la derecha se
arrima a vox,
a quien si no?,
a Ciudadanos,
que casi van
a desaparecer ?
eso hubiera sido
lo ideal .
Pero se siguen las reglas que marca la constitución, que la cosa está muy mal y si no se hace bien van a saltar chispas. Te pongo ejemplos:
ResponEliminaGrandes autonomías, como Andalucia, Madrid están en manos del PP.
Feijoo, ha ganado las elecciones.
Sánchez, ha estado en el gobierno 5 años y eso quema.
Sánchez puede formar un gobierno, si une a partidos independentistas, que le pueden chantajear con medidas que pueden ser ilegales.
El rey actúa con prudencia, está bien aconsejado
No entiendo de política, pero sólo utilizo mi lógica, mi forma de ver las cosas y siempre he utilizado la prudencia.
Saludos
No tomará Sánchez ninguna medida que sea ilegal, si lo hiciera o hiciese, lo único ilegal e inconstitucional de este País que es el TC actual,ya se lo revocaría. Y no es chantaje, es negociación post electoral para apoyar a un gobierno o no. Saludos.
EliminaTe diriges a mi?,
ResponEliminao a Francesc ?
Creo que a mi Orlando, por cierto Ciudadanos ya no existe, y si me siguieras desde hace tiempo, verías que predije y acerté de pleno la fecha de su desaparición. VOX va detrás, pero aún les queda dos elecciones para sobrevivir. Saludos.
EliminaEn fin, yo creo que si el Sr Feijoo hubiera dicho en voz alta al Sr Sánchez, que lo que no desea es una hipotética ruptura, y que por lo tanto contara con los votos del Pp siempre que se cumplieran los seis puntos básicos (eso del pacto del agua, el corredor mediterráneo..y demás..), otro gallo hubiera cantado, porque hubiera obligado a posicionarse al encantado de conocerse y hubiera tenido que elegir entre los votos del PP o Bildu y compañías.
ResponEliminaEn estos momento, por sentido común, estarán hablando todos con todos, en lo que te doy y te quito, lo posible y no posible. Hay que hacer las cosas bien. Esa es la política.
ResponEliminaPues claro. Aquí el Sr Feijoo la ha cagado. El asunto es apoyar al Psoe, para que no vaya de la mano de Bildu y compañías y así hacerle elegir. Y todo quisqui lo hubiera entendido, y le das la pelota al Psoe, y a ver entonces si iban a una, al menos en esos seis supuestos, que no es poco, y es un buen empezar juntos.
EliminaLamentablemente la politica es hacer las cosas mal. O como decía Marx (Groucho): La política es el arte de buscar problemas, encontrarlos, hacer un diagnóstico falso y aplicar después los remedios equivocados.
EliminaNo estan preparats ni Feijóo ni Sánchez, per fer una grossen koalicionenj com a Alemanya, pero això sovint dic que Espanya no és un estat democràtic, perquè els partits tampoc ho son.
ResponEliminaEs posible que sea tal como dices, Francesc, pero imagina la situación: Feijoo le dice a Sanchez que no cal ir de la mano con Otegui ni Puigdemont, que le da los votos para la investidura, siempre que se cumplan los seis puntos básicos: corredor mediterráneo, ley del agua y los otros cuatro que sólo benefician a una España común.. Feioo no ha sabido estar, ha perdido la oportunidad de ser un estadista y se ha quedado como un jefe de aldea.
ResponElimina¿Estadista? Eso qué es ¿un constructor de estadios?
EliminaEstadios de ánimo. Pensa que aquest senyor en visitar una granja vacuna va preguntar perquè les vaques totes tenien nom de dona.
EliminaEs el que és Feijóo, el cap de ,l'Aldea gallega, i a banda que es bastant curtet, Madrid li ha anat gran, l'ha engolit, com li va passar a Casado. Mentrestant, IDA espera pacient, no té gens de pressa, i Sánchez ja pot apuntar una altra víctima a la seva ja llarga llista d'occisos polítics.
ResponEliminaSalut.
IDA quién
ResponEliminaes?
Isabel Díaz Ayuso, i MAR, Miguel Ángel Rodríguez.
ResponEliminaAh vale ,es que
ResponEliminaahora me acordé
de decir algo, si
la derecha
convoca
elecciones
internas, y
Ayuso es
candidata,
no me extraña
que sea la
secretaria
general, y si
hay elecciones
generales, no
me extrañaría
que desbancara
a Sánchez.