Precisament és el turisme de masses el que ha convertit Venècia en una ciutat de difícil accés i gaudi per als mateixos ciutadans. Els carrers i els canals estan abarrotats de turistes, cosa que dificulta la mobilitat i el desplaçament. A més, l'augment de la demanda ha provocat un augment dels preus dels serveis turístics, com ara l'allotjament, la restauració i el transport.
La degradació de entorn és un altre dels problemes que ha provocat el turisme de masses. L'augment del trànsit de vaixells i de góndoles ha contribuït a la contaminació de l'aigua i de l'aire. A més, el nombre de visitants ha provocat un augment de les escombraries i dels residus.
L'Ajuntament de Venècia espera que aquesta mesura tingui un impacte positiu en la reducció del turisme de masses i la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. La taxa d'entrada de 5 euros no crec descoratjar els turistes que només visiten Venècia per un dia. Aquests turistes solen ser els que més contribueixen a la saturació de la ciutat. A més, la recaptació de la taxa es podria utilitzar per finançar projectes de protecció del patrimoni cultural i mediambiental de Venècia.
Tot i això, també hi ha veus crítiques que consideren que aquesta mesura podria perjudicar el turisme de Venècia. Els crítics argumenten que la taxa podria dissuadir els turistes de visitar la ciutat i que podria danyar la reputació de Venècia com a destinació turística.
La decisió de Venècia de cobrar als turistes per entrar a la ciutat és una mesura controvertida. A Londres, la coneguda com a Congestion Charge obliga al pagament de 15 lliures diàries (18 euros) per entrar a l'espai més cèntric de la ciutat. Ciutats com Milà, Florència, Barcelona, Balears i altres ciutats europées cobren la tasa turística d'entre 1 i 3 euros.
Aquesta és una mesura que podria tenir un impacte positiu en la protecció de la ciutat i en la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. Només el temps dirà si aquesta mesura és efectiva en la consecució dels objectius. Així i tot, malgrat saber que estem davant d’arguments netament classistes que aniran a més, s’ha de reconèixer que la realitat situa les institucions municipals davant la necessitat d’assajar polítiques que evitin que barris i ciutats senceres acabin sent una àrea temàtica de Port Aventura. Però sense enganyar-nos. El que es pregona és un món on moure’s torni a ser una cosa reservada a les elits després d’un període de democratització. A Que c’est triste Venice, Charles Aznavour enyorava la seva enamorada en una ciutat que no era la mateixa sense ella. Ara ningú no la trobaria a faltar. Ni a ella ni a uns quants milions d’esforçats viatgers que han deixat de ser benvinguts. Senzillament sobren, i no només a Venècia.
Como todo, todo lo hemos banalizado.
ResponEliminaUna cosa es hacer turismo, o sea quedarse unos días, visitar los museos, observar la ciudad y sus emblemas, pernoctar en ella. Otra es bajarse del barco en manada de 3500 personas, deambular hasta la sagrada Familia en un autocar, hacer parada en Loewe de Paseo de Gracia (ya programado), y al cabo de seís horas estar en el puerto para partir hacia Marsella, no si antes colgar las jodidas fotos en Instagram.
Hay una gran diferencia.
Ahhh, por cierto, turista es todo aquel que se pueda contabilizar con pernoctación, todo lo demás, son pasavolantes.
Salut
Crec que la imatge del creuer a Venècia ho diu tot. Salut.
ResponElimina? Por 5 euros, no vas a ver Venecia?. Es otro impuesto más, que dudo de su legalidad. Siempre, el mismo motivo, la contaminación, el cambio climático, tarari, tarara...
ResponEliminaYa no llegan los autocares a la Sagrada Familia, ni coches, sólo andando o en mi querida bici. Qué placer. Saludos
Si vas a Venecia no te viene de 5 euros. Legal lo debe ser, se aplica en la City de Londres hace años y a sus propios ciudadanos,
ResponElimina