ELS COTXES FÚNEBRES S'EN VAN DE PASSEIG

El conseller Elena ha presentat els dos cotxes fúnebres que recorreran les carreteres catalanes per conscienciar dels efectes que tenen les drogues (alcohol inclòs) quan et poses al volant. Són cotxes llargs, de color negre, amb una gran corona de flors vermelles a la finestreta posterior. A les finestres laterals, aquestes allargades per on habitualment observes el taüt que transporten, hi ha vinils vermells: “L'alcohol i les drogues causen 1 de cada 3 morts en accidents de trànsit”. A sota, l'eslògan de la campanya: “Dalt del cotxe 0,0” i els logos del Servei de Trànsit i la Generalitat.

Tant vinil i tant logotip treuen a aquests cotxes fúnebres la capacitat de glaçar l'espinada dels destinataris. Ja hom veu que tot és un muntatge publicitari. A més, diuen que “recorreran les carreteres per conscienciar”, però m'agradaria saber exactament per quines carreteres aniran. Crec que al TN de les nit a TV3 (la seva) podrien anunciar per on circularien els cotxes fúnebres l'endemà. En cas de no ser així, poca gent veurà aquests cotxes fúnebres. 

Quan els de 'Hazte Oir' passegen un autobús, avisen prèviament de la ruta perquè puguis estar a la vorera i donar-els-hi la benvinguda. Però, amb els serveis funeraris del conseller Elena, com puc saber on veure'ls? A Catalunya hi ha més de deu mil quilòmetres de carreteres. Amb què hagi sortit la notícia a la tele els han de donar per amortitzats. I a veure si no seria una joia que els traguessin els vinils publicitaris i els fessin circular amb un taüt obert. Per les finestres laterals els vianants podríem contemplar el cadàver de l'últim mort en accident de trànsit, prendre consciència del perill de conduir drogat i, evidentment, vitorejar-lo, i potser fins i tot conscienciar-se'n. Llástima que el mort no pugués saludar.

Publica un comentari a l'entrada

4 Comentaris

  1. Hace muchos años, unos cuarenta y cinco, más o menos, a la DGT le dió por no quitar los coches accidentados de la carretera de Castelldefels, y a cada tramo te encontrabas con alguno hecho fosfatina.
    Duró no más de un año, pues parecía más un vertedero de coches abandonados que otra cosa.
    Hoy, todos sabemos que nos hemos de poner el cinturón, que no debemos conducir bebidos ni drogados, y que no debemos superar ciertas velocidades.
    Como en todo, nos cuesta entender los primeros efectos, como el primero que se tomó el LSD, pero después no hay nadie que no sepa de sus consecuencias.
    Luego, ¿qué quiero decir? que para todo aquel que conduzca bajo los efectos de ellas las penas han de ser duras; que los servicios sociales han de ser largos; que la retirada de carnet ha de ser eterna; y que la multa ha de ser cuantiosa.
    No hay otra forma más que una aplicación rigurosa y dura. Todo lo demás no sirve de nada.
    Salut

    ResponElimina
  2. Aquests invents del TBO no serveixen per a res, però encara menys. Qui ho veurà? I encara que ho vegin què? El que beu continuarà bevent i el que es droga continuarà drogant-se. El professor Franz de Copenhaguen, aquest si que tenia invents guapos.

    Salut.

    ResponElimina
  3. Ara, que li donin la Creu de St. Jordi, a aquest conseller. Com a mínim...

    ResponElimina