}

13, RUE DEL PERCEBE A CARABANCHEL


Francisco Ibáñez va fer 342 pàgines de 13, Rue del Percebe, però cap amb la mida de l'enorme mural que s'ha inaugurat a Madrid sobre una façana nua del barri de Carabanchel. Una obra, pintada per l'artista NSN997, que celebra el primer Dia Oficial de Francisco Ibáñez (el dia 15 de març) per homenatjar l'autor de Mortadel·lo i Filemó o El botones Sacarino, Pepe Gotera i Otilio o Rompetechos. La iniciativa -ubicada al Carrer General Ricardos, 46 i impulsada per l'editorial Penguin Random House- té lloc només uns dies abans de la celebració del Dia del Còmic el proper 17 de març i està acompanyada d'activitats per a nens durant el dissabte 15.
La primera planxa de 13, Rue del Percebe es va publicar a la revista Tío Vivo, el 6 de març de 1961 i l'última dibuixada per Ibáñez va aparèixer el 2002 en un Super Humor especial recopilatori. L'èxit de la sèrie va ser immediat pel que aviat es va guanyar un buit a la revista, on Ibáñez la va dibuixar fins a 1968, sent substituït per Joan Bernet Toledano, que dibuixaria altres 64 entregues, fins a 1970. Encara que la sèrie va continuar repetint-se fins a 1981, de vegades canviant .
Una de les raons d'Ibañez per deixar la sèrie va ser l'encasellament que suposava la rigidesa del planejament de la pàgina, ja que l'autor preferia els paisatges oberts i la rotació de personatges. Sense oblidar la dificultat de pensar cada setmana uns 12 acudits diferents, un per a cada pis de limmoble.
Però amb el temps aquesta sèrie es va convertir en un dels mites del còmic espanyol, com demostra que, el 2009, Ibañez presentés fins i tot un llibre desplegable o pop-up , de mig metre d'altura, en què es reproduïa l'immoble de 13 Rue del Percebe en 3 dimensions i que permetia jugar amb tots els seus.


32 Comentaris

Més recent Anterior