De retallada en retallada fins a la destralada final: l’espai. Va començar tot amb les olives. El 1987, el CEO d’American Airlines, Robert Crandall, va suprimir l’oliva de les amanides que se servien als seus avions, i es va estalviar 24.000 euros. Progressivament, es van deixar de servir cacauets, galetetes salades, diaris... Mals menors, minúcies, a favor del bé major d’arribar a destinació amb el dipòsit ple i les mínimes despeses. I de retallada en retallada fins a la destralada final: l’espai. Això sí que va doldre, gairebé tant com els actuals recàrrecs addicionals sobre el preu. Menys espai entre seients, entre files, i també a les butaques, que es van anar canviant per d’altres cada vegada més reduïdes. En l’escabetxada per l’estalvi, va sortir volant el reposacaps i, en algunes companyies, fins i tot el bany.
Tot per els nostre bé, perquè el somni de viatjar i veure món no ens costi un ull de la cara. Ah, que la democratització del turisme era això i cal tragar i callar. Vist així, en perspectiva, no sembla tan rara la possibilitat de viatjar gairebé a peu dret.
Fins on poden escanyar les aerolínies els drets dels passatgers? Sempre tan tossuda, la realitat. La setmana passada el Consell Europeu de Transports, amb el vot en contra d’Espanya, Portugal i Alemanya, va acordar legalitzar que es pugui cobrar per pujar a la cabina un equipatge de mà. També es vol augmentar el nombre d’hores de retard pel qual el client podrà reclamar indemnització. Avui són tres hores, aviat podrien ser quatre o sis, segons els quilòmetres de vol. Sens dubte, un esglaó menys en la proletaritzada classe turista.
Observis que Skyrider és la mateixa companyia que fa 8 anys ja volia imposar els seients verticals. Sembla que s'acabaran sortint amb la seva, en uns mesos, el Parlament Europeu votarà el nou reglament que confirmarà o no aquests canvis que s’han proposat. Els europarlamentaris hauran de retratar-se, però la balança ja s’ha inclinat, i coneixent com funcionen els parlamentaris europeus, ja ens poden preparar per viatjar drets com borregos en un truck camí de l'escorxador.

jjajajaja...es me desorino ¡¡¡ jajajajaja...esto es buenísimo, del Mundo Today, vamos.
ResponEliminaSalut
Su juru que es una noticia certa. I aquesta també:https://www.elperiodico.com/es/ocio-y-cultura/20250610/ampliacion-aeropuerto-deja-aire-futuro-118453786
ResponEliminaEsto es de tarados, tal como suena. Se han gastado un pastizal para que quede dentro del area de asfaltado y no se pueda entrar.
EliminaEn fin, se lo hagan porque se veía venir.
Todo postureo y dinero del erario, que no propio, sino ya lo hubieran pensado de otra manera.
Y lo del avión de pie, es una idea del idiota del Rianayr. El mismo que quiere que los aviones vuelen solo con un piloto, o que se apaguen los motores en la ruta de planeo, mas o menos a los 200 kms antes de aterrizar, para que el avión baje planeando y gaste menos gasolina.
Será cojonudo ir en un aparato con 600 personas, que es lo que calcula este gilipuertas, todas de pie. Y lo mas cojonudo que habrá gente dispuesta a pagar 10 euros con tal de ir de aquí para allí, en ese sistema. El de Raynar Air conoce la especie humana y sabe que siempre hay idiotas dispuestos a todo con tal de moverse.
El de Ryanair coneix les debilitats de l'espècie humana, i se n'aprofita, mentre el deixin les autoritats competents.
ResponEliminaQuant a la Finca de 7.2 milions, és cosa d'Urtasun.
El que no entenc és si d'ací a cinc anys VOLARÀ LA MEITAT DE LA MEITAT DE GENT PEL MÓN, per què s'ha d'ampliar un aeroport?
Cámara de Comercio de Barcelona¡¡¡¡ está detrás y hay mucha pastuca en juego, germá ¡
EliminaHo sé, i els del ciment que estan esperant ansiosos.
Elimina¡¡¡¡AL RICOOOOOOOOOOOOOOO MONOCULTIVO DEL TURISMOOOOOOOOO LOW COST!!!!
ResponEliminaSomos cojonudos ¡¡¡