Però on aquesta acceleració mostra el rostre més inquietant és entre els més joves, que viuen (i pateixen) les conseqüències d’una cultura de la simultaneïtat, on tot passa alhora i no hi ha res que sembli durar prou. La pressió per decidir aviat (què estudiar, qui ser, com destacar...) es combina amb una exposició constant que no concedeix pauses. El resultat és una generació hiperconnectada i, alhora, profundament cansada i sola. L’ansietat, aleshores, no és una anomalia: és una conseqüència.
Desaccelerar, en aquest context, és també un acte de resistència. Significa tornar el valor als processos, reivindicar el dret al dubte, a l’error, a l’espera... Significa, també, construir espais on poder compartir, escoltar, conversar, mirant als ulls i no a les pantalles. On els vincles es creïn des de la relació i la confiança, no des del like i la sobreexposició.
Necessitem reaprendre a parar, no com un luxe, sinó com una necessitat col·lectiva. L’obsessió pel creixement immediat ha tensat sistemes que ja no poden sostenir aquest ritme sense fracturar-se: des del medi ambient fins a les condicions laborals, passant per tots aquells aspectes de la nostra vida quotidiana en els quals l’acceleració ha convertit, moltes vegades, el descans en culpa i l’atenció en un bé escàs.
Desaccelerar per comprendre, per decidir més bé, per cuidar i cuidar-nos. Perquè la política recuperi profunditat, horitzó i sentit. Perquè, al final, no es tracta d’anar més de pressa. Es tracta de saber cap a on anem, triar els camins més adequats en cada moment i arribar en les millors condicions. L’acceleració vital en què estem immersos debilita la nostra capacitat de reacció i ens arrossega a una inèrcia que confon moviment amb progrés.
Optar per la desacceleració seria una manera de recuperar el criteri, de tornar a posar les persones al centre i de reconciliar el temps amb la reflexió. Només així podrem construir decisions més justes, polítiques més humanes i futurs que mereixin realment ser viscuts. Antoni Gutierrez-Rubi a la vanguardia.

Off Topic:
ResponEliminaHòsties! Serà possible? No és la primera vegada que penso que tenim un fil telepàtic. Ahir, se'm va acudir comprar aquesta plantilla pel simple fet de tenir dues barres laterals però no sabia que tu l'estaves utilitzant. Ara no sé què fer... jajaja!
Pos mira, el sidebar esquerra és estàtic, no se si es podria modificar, i el tema de comentaris ja l'he resolt. Crec que se li pot treure més rendiment,o fins i tot eliminar una columna. No sé, aquest escrit el tenia programat i no m'he recordat de desprogramar-lo.
ResponEliminaEncara la tinc al fitxer comprimit. Estic molt embolicat aquests dies i la miraré més endavant. De fet ja estic usant una de les de Templateify, (Newspeed), que al meu entendre, són les millor resoltes). Penso que encara que la fes servir, segurament no s'assemblarien gaire. En el teu cas entenc que és la millor alternativa a la FreshWP que també has usat i t'agradava. (ho dic per les columnes). Però aquesta nova és molt millor i sobretot més ràpida i neta de codi. (La FreshWP com el seu nom indica era una adaptació d'una de Wordpress). Bon dia.
EliminaHala¡ venga¡¡ a tocar todos las plantillas ¡¡¡ Como niños pequeños ¡¡¡ si es que no se os puede dejar solos ¡¡¡
ResponElimina( ͡ᵔ ͜ʖ ͡ᵔ )
EliminaNaltros som uns locus de les plantilles
ResponEliminaEn el meu cas, no és ben bé bogeria per les plantilles. És pel codi.
EliminaCode is poetry.
Desaccelerar és recuperar la vida; deixar de ser peces funcionals de la selecció natural i proclamar-nos la finalitat de tota la natura; negar-nos a ser objectes sota els efectes de les lleis naturals i convertir-nos en agents autònoms de la nostra vida. Però per fer-ho cal molt coratge.
ResponEliminaO nomès jubilar-se, la desacceleració va incorporada, i sobre tot.... badar, badar molt.
ResponEliminaPlantilla:
ResponEliminaA totes llums mal acabada. Algunes coses no estan correctament configurades (parlo del creador de la plantilla; no de nosaltres). He escrit a Templateify, veurem si es dignen respondre.
No crec et contestin.
ResponEliminaM'han contestat aquesta matinada, però de la manera més despòtica. A aquesta gentussa no se'ls pot comprar res. Diuen: All errors will be fixed in the next update I au! toca't els cataplins.
EliminaAfortunadament he pogut corregir els tres bugs que he detectat i que tenien a veure amb el funcionament dels shortcodes en la manera fosca (Per cert, tu hauries de desactivar l'opció, perquè el que tens és un desastre). M'ha portat tres hores de feina aconseguir-ho, tirant d'AI i altres fonts amb prova i error
quina opció haig de desactivar.El tema shortcpdes ja saps que no el toco gaire per a dir gens. Tal com la tinc la veig be, i al mòbil també, l'ùnic es el sidebar esquerre que es fixe i no m'agrada el popular posts com queden a partir del primer. Pero vaja, de moment seguiré amb ella. Gracies
ResponEliminaEm refereixo al "modo fosc" (la lluna petita al menú) Es pot desactivar dins de la configuració ( "personalizar").Que no aparegui, perque tal com ho tens es un desastre (texte que no es veu, etc.) Però només es una subgerencia. Tu mateix.
ResponEliminaTens rao, del modus fosc no m'en preocupo mai, el desactivaré.Gracies.
EliminaEls shorcodes, son petites instruccions dins la plantilla que permeten fer accions molt interesants (botons per enllaços, cuadres de texte destacats, sumaris de contingut, etc etc.)
ResponElimina