L'ajuntament d'Olot va tenir la brillant idea d'apagar els semàfors de la vila per la nit per estalviar-se uns 500 euros al més. S'albirava que podria passar una desgracia amb una mesura tan estúpida e inùtil, i ha passat, una nena de vuit anys d'edat ha mort atropellada al matí d'aquest dilluns, segons han informat els Bombers de la Generalitat. El sinistre ha passat poc abans d'un quart d'onze del matí a l'alçada del número 68 de la carretera de la Canya de la capital de la Garrotxa.
Ara, l'ajuntanent ha decidit suspendre l'apagada nocturna de semàfors després de l'atropellament mortal d'aquesta nena. L'Ajuntament relaciona l'anul·lació de la mesura amb aquest accident, que ha passat a ple dia i en un lloc sense semàfors, i amb les crítiques que havien rebut. No te res a veure, però l'ajuntament ha reflexionat i veient-se-la venir ha anulat la mesura. Si no hi hagués hagut aquest accident mortal no haurien fet marxa enrera i possiblement parlariem d'una altra víctima. Encara que tard, ben vinguda sia la rectificació. La mort tenia un preu: 500 euros que deuen malbaratar en vint mil coses cada dia.
Sense pretendre en absolut jutjar res ni ningú (com podria, si no ho he vist!), sí diré que a Catalunya els vianants tenen l'estrany costum de creure que poden travessar els carrers quan i per on volen, i els conductors d'oblidar què cal fer en un pas de vianants o a quina velocitat circular dins d'una població.
ResponEliminaDescansi en pau.
Així és, tot i que més aviat són els grans i els vells els qui fan bestiesses, ña mainada sol ser molt curosa, ah! i a ciutad s'ha de conduir molt poc a poc, així hi ha temps de frenar.
ResponEliminaUna vida per estalviar 500 euros. Una vida per una medida estupida
ResponElimina¿Pot demandar la familia de la nena al ajuntament? Perque crec que
no ha de costar 500 euros una vida.
Em sap greu contradir-te però crec que s'està malinterpretant la notícia. No es pot relacionar de cap manera aquest accident amb la mesura pq aquesta ENCARA NO S'ESTAVA APLICANT. Precisament havia de començar aquesta setmana, però després de l'accident van decidir cancel.lar la seva posada en marxa. El motiu deu venir més aviat de les crítiques rebudes i la por a tenir l'opinió pública en contra que no pas per la mesura en sí mateixa, ja q l'accident va passar de dia i en una cruïlla sense semàfors. És a dir, s'hauria produït igualment amb o sense la mesura en marxa
ResponEliminaho sé Jordi i conec el lloc on varen atropellar la nena, i se que va ser a quats d'onze, pero aquest accident ha fet veure a l'ajuntament el perill que comportava la seva pecualiar mesura d'estalvi. Els hi ha passat pel cap que aquest accident podia haver succeit de nit en un lloc amb un semàfor apagat i s'han esparverat i afanyat a anul·lar la mesura.
ResponEliminaangel negro,l'accident va ser de dia,el que suceeeix es que una cosa a portat a l'altra com li explico al Jordi.
ResponEliminaQue todo un ay.untamiento como es el de Olot, para ahorrarse al año 5.000 euros anuales ¡¡apague los semáforos sean las horas que sean y los días que sean, me parece cosa de idiotas. Ya se que no estaban apagados y que la norma no se habñia puesto en marcha. Pero me gustaría saber cuando cobra un edil al mes , cuántos hay en los asientos del consistorio y cuantos sobran. A lo mejor, si se rebajaran 100 euros al mes (a mi mujer le han rebajado 248 por ser enfermera), a lo mejor digo, los semáforos podrían estar abiertos dia y noche.
ResponElimina