Una empresa de iogurts i galetes francesa, Michel et Augustin, va llançar a principis de mes una col·lecció de iogurts amb les caricatures de tots els candidats a les presidencials franceses i les seves parelles. Cada candidat tenia un sabor i en la pàgina de presentació del producte, l'empresa es preguntava "Quins superherois ens salvaran realment?".

La iniciativa, però, no ha agradat a alguns consumidors, que han protagonitzat una campanya de sabotatge als productes que ha acabat amb la seva retirada. "Estem sobrepassats per les reaccions surrealistes. S'ha acabat. Demanem disculpes. Visca la vida!", va publicar aleshores la companyia al seu mur de Facebook. "Els superherois han mort", publicaven en un altre missatge.

Les crítiques dels consumidors –algunes de molt agres– en les xarxes socials, que consideren que no s'ha de barrejar la política amb el menjar, o que es queixen que "no en tots els anuncis apareixen tots els candidats", han sigut un avís, però, segons la companyia "hi ha hagut diversos escàndols seriosos en algunes botigues. Iogurts llançats contra les parets...".

Els polèmics productes substituïen el logo habitual de la marca amb els noms i les imatges de les parelles presidenciables: "Carla et Nicolas" o "Valérie et François", per exemple, i, en cas de no haver-hi parella coneguda, hi afegien un "ningú": "Jean-Luc i ningú", "Eva i ningú". La gamma de productes també incloïa galetes de la mateixa gamma.

El boicot i la retirada de l'edició limitada ha convertit aquests productes alimentaris en autèntiques peces de col·leccionista i, tot i que encara es poden trobar alguns estocs en botigues del país, la companyia encara els ven a la seva seu central i accepta comandes per telèfon. - ara.cat