CARTA D'UN QUÍMIC A LEO MESSI


"Desde 1964 los panaderos de Bimbo nos hemos enfrentado al siguiente dilema: Si hacíamos un pan sólo con ingredientes 100% naturales, sólo duraría un día. Tantos años de dedicación al oficio tenían que dar sus frutos. Hemos creamos el doble horneado, un nuevo proceso de elaboración parecido a la pasteurización, gracias al cual el pan se mantiene tierno durante más tiempo. Hoy tenemos el orgullo de presentar el primer pan de molde elaborado sólo con harina, agua, levadura, un poco de aceite de oliva y una pizca de sal."


Aixó és el que diuen els forners de Bimbo, lo qual vol dir que o no són forners o el publicista que ha escrit el text no té ni idea del que parla. 

En primer lloc es pot fer un pa amb ingredientes naturals que duri tres quatre i fins i tot cinc díes. Abans es feia molt, s'en diu pa de pagès de kilo o de dos kilos. Només cal prendre's la molestia de tallar la primera llesca amb el ganivet (si no ho heu oblidat) i teniu pa per tota una setmana s és de dos kilos.
El mateix es pot dir de les barres de pagès o xapates si estàn ben fetes.

No hi ha cap altra manera de que el pa duri més temps, a no ser que els Sr. de Bimbo a aquest pa, talment com fan amb la resta dels seus productes hi possin conservants, alguns d'ells podrien ser per cert, potencialment cancèrigens. Però com de química va la cosa, us deixo un enllaç on molt més bé que jo us ho expliquen. CARTA DE UN QUÍMICO A LEO MESSI

8 Comentaris

  1. Júlia

    Que faci aquesta publicitat Messi em sembla greu, que la fes Punset em sembla immoral, però la pela és la pela.

    Reply Delete 19 de gener, 2013
  2. Tot Barcelona

    Hombre, don Francesc, no sea ud insolidario ¡¡¡ deje que hagan propaganda, que la cosa está que arde ¡¡

    Reply Delete 19 de gener, 2013
  3. Francesc Puigcarbó

    Júlia. Greu en el cas de Messi perquè no li cal, quan a Punset, no sé, s'ha de menjar, tot i que diu que ho dona a alguna ONG o cosa d'aquestes, però em pregunto a quina part del cul ha guardat la seva dignitat.

    Reply Delete 19 de gener, 2013
  4. Francesc Puigcarbó

    Miquel, la primera i potser única premisa de la publicitat és mentir, de manera elegant si pot ser, aqui no es dona aquest precepte, la manera és barroera.

    Reply Delete 19 de gener, 2013
  5. Eastriver

    Això del pà de pagès encara me'n recordo del de casa, sobretot a l'estiu quan anavem al poble...

    La carta al Leo hi ha parts en les quals estic a favor, com l'engany sistemàtic de les frases publicitàries, i una certa quimiofòbia. Però la recerca de productes més naturals, més allà del que se'ns pugui estar enganyant, que ja sabem que és molt, em sembla totalment justificada. Les patates fregides del McDonalds aguanten ben fresques dues setmanes i mitja... Home, potser se l'han buscada la quimiofòbia.

    Reply Delete 19 de gener, 2013
Més recent Anterior