BROGGI: UN ESPERIT UNIVERSAL


"Sí!. Crec que hi ha un esperit universal, que ho fa moure tot i nosaltres tenim una part d'aquest esperit. La personalitat nostra té tres plans: el físic, el mental i l'espiritual. El físic se'n va a passeig, a un piló de cucs, i això no ho paeix ningú; per això hi ha la cosa mental, que et dóna el concepte del jo, el jo separat de tota la resta. I queda l'esperit humà, que és una espurna de l'esperit universal que ho fa moure tot. L'esperit universal és Déu, no és un senyor amb una barba, l'error és personalitzar-lo, és una força intel·ligent que ho fa moure tot, un misteri.... Moises Broggi a Carles Capdevila."

M'agradaria creure en el que creia el Dr.Broggi, més no és aquest el meu cas, encara que avui l'he vist. Ha estat aquest rúfol matí del primer dia de l'any al carrer de Sant Antoni. Era ell a l'aparador de la 'llar del llibre' (vegeu la foto superior), o una part d'ell que segueix viva. És l'eternitat de l'escriptor, que el sobreviu anys i anys, mentre algú no torni a cremar llibres, i algu altre recordi en el cas del Doctor Broggi, la seva lúcida mirada.
No crec jo en aquestes coses, però en el cas d'ell, de ser certes les seves creences potser a hores d'ara s'hagi trobat o retrobat amb Rita-Levi Montalcini. Espero que no, totes les meves conviccions se n'anirien a fer punyetes.

Publica un comentari a l'entrada

10 Comentaris

  1. Yo creo que el concepto de Dios, es una experiencia diferente en cada espíritu, pues yo si creo en el espíritu... Así que cada uno tiene su Dios propio o no, a elección. No conocía la obra del escritor y si que había leído de la italiana, que al parecer ayudo a sentar las bases de la neurología moderna, esta decía que el cuerpo se arruga, el cerebro no...

    ResponElimina
  2. FELIÇ [MILLOR] ANY NOU !!!

    ResponElimina
  3. me acerco más a la idea de Temujin...

    ResponElimina
  4. CREURE EN UNA FORÇA SUPERIOR....ES TOT UN PRIVILEGUI,PERO PER MI TAMBE ES UNA IDEA DIFICIL D'ENTENDRE.
    PER UN DELS MEUS ENIGMES, VAIG TREBALLAR LA SEVA BIOGRAFIA,FOU UN HOME MOLT PECULIAR....LA SABIESA,LA TENACITAT I EL RESPECTA.....UNA GRAN MANERA DE VIURE.

    ResponElimina
  5. Doncs tant si hi creus com si no, t'envio els meus millors desitjos pel 2013, i així, si les coses van mal dades, ja direm que ha estat culpa seva (de l'esperit, vull dir). Apa, bon any!!

    ResponElimina
  6. soy incapaz de creer en nada Temujin, entonces este concepto de un Dios sea vea como se vea para mi es imposible de entender. Aunque como decía Marsillach: "Yo soy agnóstico gracias a Dios"

    ResponElimina
  7. aixó és el que més em sorpren Oliva, que una persona tan intel·ligent i lúcida cregui en algun Déu.

    ResponElimina
  8. Bon any Joan!. La culpa no te amo i si de cas sempre és de l'altre.

    ResponElimina
  9. MIQUEL, potser Temujin té raó, però em costa acceptar-ho.

    ResponElimina