Parlava en l'escrit anterior de la veritat. Hi ha qui la manipula impunement i la deforma barroerament. A Tele Madrid d'això en saben molt.
“La propaganda estalinista ho va crear, els nazis ho van perfeccionar, i avui ho utilitzen els nacionalistes bascs i catalans per a l’interès propi”. Així és com obre el videoreportatge que Telemadrid va difondre el passat 30 d’abril al Telenotícies.
Al “reportatge” hi apareixen veus de l’estat, com el doctor Fernando Vilches, del Departament de la Llengua de la Universitat Rey Juan Carlos, qui assegura que el llenguatge és una fantàstica arma per manipular, o un vell conegut com Amando de Miguel. Posteriorment, hi apareixen paraules que segons la cadena madrilenya són utilitzades per amagar altres, com ara normalització, que afirmen que en realitat és imposició, o dret a decidir, que per ells significa directament ruptura.
Res més clarificador que veure el vídeo.
A mi se'm fa molt difícil escollir un mitjà decent que pugui llegir o mirar amb una certa tranquil·litat. Telemadrid deu ser horrorosa, però a mi em preocupa la TV3, cada cop més trista, governamental i esbiaixada.
ResponEliminaEl meu darrer disgust el vaig tenir ahir, quan vaig voler veure la crònica del desastre del Barça (ja saps com m'alegra que al Barça dels pebrots li fotin una bona pallissa). Li van dedicar 30 segons i a continuació van narrar detingudament la gran victòria del Club Natació Barceloneta en no sé quin carai de competició.
I per descomptat, cap imatge de la brutalitat dels Mossos a la manifestació de la CUP.
el CN Barcelona juga a balonmano aquatic, Lluís.
ResponEliminaAra TV3 comparat amb telefachamadrid, es caldo de faves.
Sin conocer la "juna" ni la "jotra", para mi que son diferentes interpretaciones de una misma sintonia. Cambia la bandera pero el discurso es igual y las acusaciones mutuas lo mismo.
ResponElimina@Temujin, no es cierto, no son lo mismo. Ojo, no digo que TV3 no barra para casa, que barre, pero te aseguro que no son lo mismo. Lo de TV3 es equiparable, por ejemplo, a la tv pública alemana que también barre para casa. Lo de Telemadrid és más bien equiparable a, por ejemplo, la FOX norteamericana, un club de manipuladores sin escrúpulos para cerebros con cero espacio para la objetividad.
ResponElimina@Francesc, l'obsessió espanyola pels nazisme ens té, a mi i a amics meus alemanys, absolutament al.lucinats. És repugnant i no són conscients del mal que estan fent. No en són.
Temu, es lo que dice Ferran, TV3 puede omitir una información o más de una. Telemadrid difama, han perpetrado algunos vídeos deleznables como el que enviaban a una chica a comprar pan y como el letrero de la panadería estaba en catalán no lo podía comprar, y otras choradas por el estilo. Aquí hay omisión, allí hay mala fe y como dice Ferran una obsesión con el nazismo.
ResponEliminaFerran, aixó del nazisme tampoc ho entenc, i demostra a banda de mala fe, una enorme ignorància de la historia per part d'aquesta gent. A Alemanya aquest tipus d'acusacions no les podrien pas fer.
ResponEliminaFerran y Francesc.
ResponEliminaLa verdad es que de este tema no puedo opinar, no veo ninguna de las cadenas a las que hacéis referencia. Tan solo puede servirme de referencia la de CyL, que es un medio de propaganda del PP brutal. Muchas veces no es lo que se dice, ni como se dice, muchas veces es peor el silencio de algunas cosas.
Cuando la política esta metida en medios de comunicación, siempre se silencian las discrepancias.
Supongo que la interpretación del espectador también tiene algo que ver. Y hay una cosa que me preocupa, la utilización del termino nazi continuamente para describirnos mutuamente, no me parece muy afortunada.
Yo antes, hasta hace tenia una visión sesgada de Cataluña (lo reconozco), mi visita a varios blogs catalanes ha tenido diversos resultados, cuando digo que soy de Burgos tengo diferentes impresiones, en muchos casos de desconfianza al principio, luego intercambiando inquietudes he visto que son más las cosas que nos unen que las diferencias; que aquí y allí nos joden los de siempre. Que el enemigo no es catalan o el andaluz o el castellano, es toda una casta que vive de nosotros. Creo que las personas debemos estar por encima de las banderas, y ese uso partidista de las banderas no me convence. La bandera debe ser símbolo de un pueblo, en su totalidad, no de una parte y las derechas se han apropiado el derecho a utilizar la bandera, la han convertido en su símbolo y cualquier opinión contraria es tomada como anti-patriota y eso no es así, no debe ser así.
Un saludo.
las banderas están todas sucias y manchadas de sangre Temujin, quizás bajo una sola todo seria más fácil, aunque veo aún muy lejana la única bandera europea.
ResponElimina