L'anunci el vaig veure ahir a la tarda al blog de l'Eduard; va cridar la meva atenció perquè a banda de jugar amb la intemporalitat de l'objecte i el subjecte que el composen, toca un tema molt delicat a Alemanya encara a dia d'avui; He llegit a l'ediciçó de paper de la Vanguardia que es tracta d'un fals anunci que un grup d'estudiants de cinema d'Alemanya ha desencadenat la polèmica al país al difondre com un automòbil Mercedes que, com anticipa els perills, atropella i mata un Adolf Hitler nen.
El vídeo, que ha superat les 171.000 visites al portal de vídeos Youtube en menys de 48 hores, ha suscitat tota mena de reaccions tant a internet com a la premsa d'avui, inclosa la queixa del fabricant d'automòbils Daimler per l'ocupació no autoritzat del seu nom. La producció dels estudiants de l'Escola de Cinematografia de Baden-Württemberg, d'un minut i acurada factura professional, mostra un dels més moderns models de la marca Mercedes-Benz circulant per una població rural amb aire antic sense determinar.
De forma paral·lela es veu a un nen amb un estel fins que tots dos coincideixen fatalment, sense que el tauler de comandaments alerti el conductor de la presència del jove, cosa que sí havia fet segons abans.
Amb el cru cop l'atropellament de fons i per només un instant es percep una imatge del dictador que va provocar la II Guerra Mundial i va desencadenar l'holocaust de milions de jueus, ia continuació apareix una mare cridant: "Adolf!".
El vehicle fuig llavors del poble - en aquest moment es veu el seu nom en un cartell a l'entrada: l'austríac Braunau am Inn -, la pantalla fon a negre i, amb el tipus de lletra que fa servir Mercedes-Benz per la seva publicitat apareix l'l'eslògan: "Reconeix els perills abans que apareguin".
Com era d'esperar pel tema que toca i com el toca, l'anunci ha generat polèmica a Alemanya, encara que s'ha de reconèixer que està ben fet i molt ben resolt. Vegeu-lo si us plau i traieu-ne la conclusió que us sembli més adient.
El mensaje de milisegundos con la cara del sujeto me parece nefasta...
ResponEliminaTodo sea por vender, que es lo que en realidad quiere la empresa.
No era menester poner este anuncio. Si lo que quería era evitar el mal, que no hubiera cogido esclavos judios, como hizo Bayer para cobayas humanas, Thyssen, Porsche, Autounion (audi); BMW para los motores de avion, ellos mismos para los motores de los camiones de guerra...Todo es una salvajada en pos de las ventas y los balances..
d'acord Miquel, només matitzar que l'anunci no l'ha fet Mercedes sinó uns estudiants de periodisme audiovisual. Cert és però el que expliques de Bayer, Thyssen, Porsche BMW i altres quan el nazisme, sense oblidar al fundador d'Ikea.
ResponEliminaYa Henry Ford, un personaje genial con ideas fascistas, que subvenciono de manera muy importante a la Alemania nazi o ¿acaso alguien pensó que el milagro económico alemán de mediados de los treinta fue obra del del bigotillo?. En Alemania a los nazis ahora se les llama neoliberales, son más educados, pero igual de sádicos.
ResponEliminaPor cierto y se me olvidaba, nadie habla de los nazis ingleses de mediados de los treinta, que en el país de los hijos de la Gran Bretaña fueron muchos y muy influyentes, al igual que en Francia.
ResponEliminaTengo alguna entrada a medio hacer sobre esto en algún sitio..
La lista es larga Temujin, aunque ahora NO ES EXACTAMENTE LO MISMO.
ResponEliminaunos cuantos hubo en la GRAN BRETAÑA, y unos muchos se refugiaron después de la caida del tercer Reich, en Canarias, sobre todo en Fuerteventura.
ResponElimina
ResponEliminaJo he entès que Daimler denúncia als estudiants.
Però és igual, us ho asseguro. A mi em sobra la meitat d'un segon que surt la cara, per a mi no cal, amb el nom d'una mare terroritzada tinc prou. De totes les empreses que nomeneu us falten moltes i molt importants, per això ho dic. Moltes d'elles a Barcelona i Cornellà, per exemple Siemens. Bayer Barcelona ja està dita. I BMW, Daimier Benz, Deutsche Bank, i Volkswagen
Potser el que incomoda a Daimler no és que a l'anunci mori un nen sinó que es desenterri la relació entre Hitler i Mercedes Benz.
De totes maneres una dictadura no la compon un sol hombre. De Franco crec que coneixem a molts d'ells igual que d’ Argentina
D'altra banda, i crec que no té gens que veure, felicito a aquests estudiants de cinema perquè han concentrat en pocs segons una hipotètica història que posa els pèls de punta, ben realitzat i àgil. I si, el final amb aquesta postura amb la creu “esvàstica” és brutal!
Josep, els culpables són molts i arreu n'hi ha.
ResponEliminaQuan a l'anunci, francament, és molt bo.
El anuncio a mi me parece muy bueno, que al final es de lo que se trataba, un anuncio tiene que llamar la atención y este lo hace, habla del producto y de sus beneficios.
ResponEliminaTe dejo un video que tenia para una entrada de Hitler. Un saludo.
BUENO, muy bueno el vídeo,sólo que no me gustan las frivolizaciones con este tipo de gente, aquí los del Polonia (TV3) sacaban un Franco que caía simpático y todo. Con asesinos pocas bromas.
ResponEliminaÉs veritat, Francesc, a Polònia Franco era genial, i si, fins i tot era simpàtic i una mica entranyable, però crec recordar que la productora no és ficava amb ningú més, perquè com molt bé dius "amb segons qui, poca broma"
ResponEliminaJosep: sortia també un Franco entranyable a el Intermedio....
ResponEliminaSi, si, és veritat...
ResponEliminaPerò allà era més entranyable. Amb el "jefe" poca broma!
Bona nit.
Bona nit Josep.
ResponElimina