L'anunci el vaig veure ahir a la tarda al blog de l'Eduard; va cridar la meva atenció perquè a banda de jugar amb la intemporalitat de l'objecte i el subjecte que el composen, toca un tema molt delicat a Alemanya encara a dia d'avui; He llegit a l'ediciçó de paper de la Vanguardia que es tracta d'un fals anunci que un grup d'estudiants de cinema d'Alemanya ha desencadenat la polèmica al país al difondre com un automòbil Mercedes que, com anticipa els perills, atropella i mata un Adolf Hitler nen.
El vídeo, que ha superat les 171.000 visites al portal de vídeos Youtube en menys de 48 hores, ha suscitat tota mena de reaccions tant a internet com a la premsa d'avui, inclosa la queixa del fabricant d'automòbils Daimler per l'ocupació no autoritzat del seu nom. La producció dels estudiants de l'Escola de Cinematografia de Baden-Württemberg, d'un minut i acurada factura professional, mostra un dels més moderns models de la marca Mercedes-Benz circulant per una població rural amb aire antic sense determinar.
De forma paral·lela es veu a un nen amb un estel fins que tots dos coincideixen fatalment, sense que el tauler de comandaments alerti el conductor de la presència del jove, cosa que sí havia fet segons abans.
Amb el cru cop l'atropellament de fons i per només un instant es percep una imatge del dictador que va provocar la II Guerra Mundial i va desencadenar l'holocaust de milions de jueus, ia continuació apareix una mare cridant: "Adolf!".
El vehicle fuig llavors del poble - en aquest moment es veu el seu nom en un cartell a l'entrada: l'austríac Braunau am Inn -, la pantalla fon a negre i, amb el tipus de lletra que fa servir Mercedes-Benz per la seva publicitat apareix l'l'eslògan: "Reconeix els perills abans que apareguin".
Com era d'esperar pel tema que toca i com el toca, l'anunci ha generat polèmica a Alemanya, encara que s'ha de reconèixer que està ben fet i molt ben resolt. Vegeu-lo si us plau i traieu-ne la conclusió que us sembli més adient.