I ARA QUÈ? Tots aquests suposats entesos del no res, que surten a opinar quan hi ha qualsevol tipus d'accident, adduint mil i una peregrines raons per justificar les causes d'un accident, que si l'avaria abans d'enlairar-se de Barcelona, que si era  vell, que si el manteniment...., res, ni idea en tenen de res, per això són opinadors professionals, tertulians o periodistes, per opinar de tot sense saber-ne de res. Aquest matí quan he llegit a algun digital que el pilot s'habia quedat tancat fora de la cabina he albirat que quelcom no em quadrava, i li he dit a la Nuri, ja era sospitós que tardessin tant a esbrinar que hi havia grabat a la caixa negra, a interpretar-ho - deien -. Sembla segons el Fiscal de Marsella que hi ha motius fundamentats per creure que el copilot, Andreas Lubitz va estavellar voluntariament l'avió, o possiblement sigui aquesta la versio que més  convingui donar a la Companyia, entenc que de ser així possiblement s'estalviarien d'indemnitzar als familiars de les victimes, mentre que en la versió real, gosaria afirmar que Lubitz no va poder obrir la porta al Pilot en haver-se desmaiat per causa natural o per una fallada técnica en la presió en la cabina, i aqui va esclatar el drama, l'accident inevitable davant els ulls del pilot que va ser el primer en tot l'avió de ser conscient del que els venia al damunt o millor dit al davall. Sincerament, la teoria del Fiscal de que Lubitz va estavellar voluntariament l'avió, no me la crec, simplement és la que convé. La culpa sempre es dona al mort, això no és pas nou.