CROWDFUNDING - BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ
-
.
CROWDFUNDING

CROWDFUNDING

Share This
L'associació de les víctimes de l'accident del metro de València (AVM3J) busca finançament a través d'un crowdfunding per costejar diverses proves que impedeixin el tancament en fals de la investigació judicial sobre el sinistre, que el juliol del 2006 va matar a 43 persones i va causar ferides a 47.

La AVMJ3 necessita diners per pagar un peritatge alternatiu al de la jutge de l'assumpte, que, en contra de la visió dels afectats, descarta que l'accident es degués a un error mecànic i assegura que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) no va incomplir la normativa sobre prevenció de riscos.

Sobre la base a aquestes i altres proves, la jutge, Neus Molina, pretén arxivar el cas en no trobar indicis de delicte. En un comunicat, AVMJ3 anuncia la seva oposició. La magistrada "està prejutjant sense investigar tots els temes" i pretén "tornar a arxivar el cas sense esgotar totes les vies d'investigació, desobeint així el mandat de l'Audiència Provincial". La relació entre l'encarregada d'investigar l'assumpte i les acusacions -la representada per les víctimes i també per la fiscalia- ha estat gairebé sempre tensa.

En opinió de les víctimes, la jutge "decideix per endavant quina prova és rellevant, sense saber a on pot portar, limitant ia la responsabilitat penal al conductor i arxivar el cas, basant-se en l'informe realitzat per la Inspecció de Treball que en comptes de valorar si l'empresa compleix amb la prevenció, es limita a preguntar als treballadors si són coneixedors d'alguna infracció per excés de velocitat, sense investigar realment, concloent que no hi ha expedients per excés de velocitat ".

La jutge vol donar per finalitzada la investigació i ha proposat l'obertura de judici oral o el sobreseïment de l'assumpte. A grans trets, creu que la manca d'una balisa per controlar la velocitat del tren al lloc del sinistre no és punible i considera que FGV funcionava d'acord amb la normativa. La responsabilitat recauria sobre el maquinista, que va conduir a velocitat excessiva. La Fiscalia i les víctimes creuen que no s'ha investigat a fons aquest assumpte, per aquest motiu AVMJ3 demani l'opinió de més experts. Molina ja va donar per tancat l'assumpte, encara que l'Audiència de València li va rectificar i li va ordenar que prosseguís la investigació. Ara vol tancar-la de nou, segons expliquen a el diario.es. I és que així és com governa  el PP, a València i a qualsevol altre contrada, com el YAK 42, o el cas del Prestige. No es limiten a tapar amb terra a les víctimes de la seva incompeténcia, enterren també els casos...

2 comentaris:

  1. Yo no se de quien es la culpa, pero me temo que la ocultación de este gravisimo accidente es de por si sospechosa.Supongo que el día de la inauguración si había responsables de todo.

    ResponElimina
  2. asi és Temujin, a inaugurar se apuntan todos, pero a la hora de asumir responsabilidades hay una desbandada general.

    ResponElimina

.