Una de les estafes més legals que hi ha en aquest país és la cosa aquesta del carnet de conduïr, començant pel que costa treure'l, i acabant per haber-lo de renovar cada 10 anys fins als 70 i després cada cinc i al final cada any. En cap cas hi ha el més minim interès de l'administració vers la ciutadania, no us ho penseu pas! tot és purament...caixa cobri.
Comencem per la obtenció del carnet de conduïr, que és cert que amb la crisi s'ha abaixat el seu cost i te'l pots treure per uns cinc-cents euros si ets espavilat, i acabem per les posteriors i successives renovacions.
Quan  algú aconsegueix el carnet de conduïr, no sap conduir encara, ni en sabrá mai en el 90% dels casos, però això a l'administració no l'importa, la questió és engreixar tota la parasitaria maquinaria que malviu al voltant dels aprenents de conductors. 
Estic parlant d'un carnet de conduïr, per un concepte obsolet com es l'automovil. Penseu que el 80% dels vehicles de 4 rodes del nlostre parc, si no circulessin no passaria res, sobren, són una nosa contaminant, i l'altre 20% si, de la mateixa manera que hi ha vehícles - diuen - intel·ligents, hi haguessin conductors intel·ligents tampoc circularia, hi ha alternatives a aquest concepte antiquat que és l'automòbil.

Posaré un exemple, agafo el cotxe un cop al més per anar a Barbera al Baricentro a fer la compra, i puntualment per algun cas que podria resoldre sense el vehicle. El Ford Fiesta dorm al carrer i té un elevat cost de manteniment anual, via robatori legalitzat d'ajuntament, amb permís de circulació, assegurança i manteniment, o sia que llogar-ne un, un cop al més em sortiria més económic, o simplement, no anar un cop al més al Baricentro; tinc el Mercat municipal, el Dia, el Condislife(*) o el Juma al costat de casa i Mercadona no massa lluny. A banda tinc un parell de badulaques de cal mai tanquis, i encara que em nego a anar-hi, com a últim recurs em queda la benzinera Mini super i pa calent 24 hores.


A banda, i torno al començament, si hi ha quelcom obscé i patetic és la revisió mèdica que obligatoriament has de pasar per què et renovin el carnet de conduïr. Quina vergonya! i et bufen 60 o 70 euros per no res, això al meu poble en diuen robar, legal o alegalment pero és robar, o estafar que és el mateix. 
L'ùltima revisió médica que vaig passar la vaig fer sense les ulleres i alló que et fan conduir un cotxe entre les dues ratlles, que sembla un videojoc dels 80's, em vaig entretenir tota l'estona a anar xocant contra les parets. Ni flowers, caixa cobri, i apte. I és aquesta la puta burocracia que no penso suportar més. He decidit no renovar el carnet de conduïr (de moment, que ja ens coneixem), i agafaré el cotxe quant em faci falta, ells tenen la seva llei i jo tinc la meva, ja n'estic tip de que em prenguin el pel i els calers, perquè, a més a més ara m'el renovarien per dos anys em sembla i més endavant cada any, i per aquí no hi penso passar. Oi que el DNI ja me'l faran per sempre quan hi vagi l'any vinent, doncs el de conduïr hauria de ser el mateix, al cap i a la fi a La Gran Bretanya et treus el carnet de conduir un cop al començament i ja et val per tota la vida, però clar, allí és un país civilitzat i democràtic.

*  *  *


(*) lo de Condislife ho he posat perquè és el nou eslogan després de la remodelació, almenys de la seva botiga del barri. 'Condisvida' que no acabo de trobar-li el sentit, però com tenen la puta mania de posar les coses en anglès per que fa fe fi i cosmopolita, després resulta que no saben ni el que diuen, i consti que a CONDIS el tema català el respecten bastant, però sempre acaba apareixent el capullo anglòfil de torn per fer la parideta: Condislife,  no gràcies!.
Va la cosa de guaylis Bulli tambè. Marededéu: quant de mal ha fet Ferran Adrià.