PER A QUÈ SERVEIX UN FILÒSOF?


En uns temps de baixesa moral, absència d'ética, pobresa de llenguatge i insult i desqualificació permanents, un troba a faltar l'agudesa educada de ments clares que amb poques paraules deixen retratat el poca cosa  de torn. Llegiu aquesta delícia:

"Don Francisco Grandmontagne va ser obsequiat amb un dinar a la qual concorrien elements intel·lectuals i artistes que volien retre un homenatge a l'insigne escriptor. 
A la taula, davant el senyor José Ortega i Gasset, va voler la mala fortuna que s'assegués un businessman que mostrava un profund menyspreu pels teòrics, com ell deia, i, singularment, pels filòsofs. 
- Per a què serveix un filòsof? -deia-. Per a res. Pel que fa a mi, crec que la paraula filòsof és un eufemisme que designa un neci. Perquè, siguem francs, ¿quina diferència hi ha, quina distància separa un filòsof d'un ximple? 

- L'amplada d'una taula -va respondre amablement Ortega ".

Comparteix:  

Comentaris

  1. No hi ha pitjor ignorant que desconeix el que ignora.

    ResponElimina
  2. Quanta raó té El Peletero.

    ResponElimina
  3. No hi ha pitjor ignorant que aquell desconeix el que ignora. (Faltava "aquell")

    ResponElimina
    Respostes
    1. n'estem envoltats d'ignorants que no saben que ho són.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada