La publicitat consisteix en informarnos de l'existencia d'unes coses que no necessitem i que gràcies a la seva persuasió i insistencia acabem necessitant i per tant, adquirint. Intento no comprar res que sigui publicitat, però és dificil, ara, el que si no faig cas ni penso consumir, és res que m'entri a l'ordinador sense el meu permis, o la molesta publicitat que apareix en consultar algun digital, que és com una mosca collonera, pel que costa de rebutjar.
De fet, sense la publicitat, la nostra societat tornaria a l'Edat Mitjana, o gairebé, i no estic dient cap bajanada. Només cal adonar-se què, sense publicitat no hi hauria esports d’elit com la Fórmula 1, Futbol, Motos, Basquet, Tennis, atletisme, etc etc. Tampoc tindríem diaris, ni de paper ni digitals, ni Televisió, a penes hi haurien ràdios, llevat de l'Estatal i alguna d'àmbit local. Si realment sobrevivia algun d'aquests medis seria amb diner públic i per tant controlat per l'aparell de l'Estat (més o menys com ara). Molts dels productes de consum actuals desapareixerien en no poder fer publicitat per vendrel's, i malgrat l'estalvi no se jo si baixarien de preu els productes de consum en estalviar-se les despeses de publicitat atès sel's hi reduïrien les vendes i possiblement encara s'hauria d'augmentar el seu preu de venda al públic.
L'atur augmentaria exponencialment en deixar-se de fabricar molts productes i en sorraria les economíes emergents asiàtiques.
Tampoc tindríem revistes del cor, ni series de TV, ni res d'una enorme tirallonga de coses de les que gaudim ara amb naturalitat i de les que ens hauríem d'acostumar a prescindir-ne per força, aspecte que en molts dels casos potser s'hauria de considerar, i a la llarga no seria tan dolent, ans al contrari, morariem dins el Jardi d'Epicur.
Ademas hay anuncios muy buenos, autenticas obras de arte, de hecho, algunos pasaran a serlo, otros ya lo son.
ResponEliminaDecia David Oglivy, un escoces que hizo una gran agencia,Grupo Ogilvy & Mather, "Deme dos minutos de publicidad, una cabeza parlante y le vendo lo que me diga.."
Por cierto el escoces hizo una agencia con Bassat, un tío de allí que debia ser sefardi, que también es muy bueno...la agencia se llama o se llamaba Bassat-Ogilvy & Mather.
He leído algunos libros sobre publicidad y es fascinante.
¿Sabes la diferencia entre publicidad y propaganda?
Un saludo
La misma diferencia que hay entre erotismo y pornografía, digo yo. Bassat creo que es judío.
ResponEliminaLa publicidad promociona productos
EliminaLa propaganda ideologías o ideas.
Así un catalogo de coches es publicidad y el mein kampf, la Biblia o el programa del PP, propaganda...
Lo es, FRANCESC. Y tiene la mayor colección de arte contemporáneo que se puede tener.
ResponEliminaLeí a no se quien que la Cocacola gastaba un 99 dólares en publicidad y 1 en el contenido.
Salut
i possiblement si no fessin tanta publicitat no es vendria tant
ResponEliminaMUY BIEN, sólo que el programa del PP no es propaganda, esta confeccionado para hacer el bien de todos los españoles.
Elimina