Ho deia al desembre, avisaba que ens tocaría pagar el rescat de les autopistes radials: 3.700 milions d'euros diuen que costarà a l'erari, pero de fet seran cinc mil milions de res, car res és el que ens havia de costar el rescat, ni cinc centims, deia Ana pastor. Ho expliquen a el periódico. Les nou vies que actualment estan en fallida, amb un deute total d'uns 3.200 milions d'euros, són les quatre radials de Madrid, la Madrid-Toledo, l'Ocaña-La Roda, la Cartagena Vera, la circumval·lació d'Alacant i la que uneix la capital amb l'aeroport de Barajas.
Recapitulem el que deia el desembre: Fa poc més d'una dècada, alts càrrecs del PP com José María Aznar o Esperanza Aguirre presumien del positiu de la construcció de les autopistes que ara l'Estat va a rescatar:
"És millor tenir una via d'alta capacitat que cap" o "moltes generacions ens ho hauran d'agrair", entre les cites cèlebres dels conservadors en els actes d'inauguració"
Així han acabat a la fallida les autopistes radials que poden acabar tancades. Anys enrere, al PP presumien que les autopistes radials suposarien un "abans i un després" en el procés de modernització i competitivitat d'Espanya. El resultat han estat vuit autopistes en fallida i en risc de liquidació, i que el Govern de Mariano Rajoy haurà de rescatar, informa el diario.es
Dotze anys han passat entre les dues fotografies, en què s'apuntaven els beneficis que portarien aquestes carreteres. Ara, i després d'anys d'estira-i-arronsa, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, anunciava el rescat d'aquestes, que ascendirà fins a 5.500 milions, segons la patronal de grans constructores, Seopan, tot i que hi ha qui parla que la brometa ens acabará costant als espanyolets 8 mil milions, i això que deia la ministra Ana Pastor fa un parell d'anys que no ens costaria ni 5 cèntims, ves que no es faci càrrec ella d'aquest rescat.
"Moltes generacions ho hauran de valorar i agrair" deia el llavors alcalde de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón, era un altre dels alts càrrecs del PP que es deixava veure per aquelles inauguracions..... li faltava afegir agrair i pagar aquestes generacions i les venideres. Sortirem tots guanyant deia Desesperanza Aguirre, tots? malauradament sempre acaben guanyant els mateixos, i no són precisament els ciutadans.
En resum, de moment es rescaten les quatre autopistes radials de Madrid i si algun dia són rendibles, ja les privatitzarà el Govern. Ah! per 'supuestíssimo' de les vuit autopistes rescatades, cap és a Catalunya, en quin cap cap que així fos.
Res estrany, normal. Algú té alguna solució viable i diferent? I que respecti la Constitució espanyola?
ResponEliminare-fe-ren-dum, i és igual si surt SI o NO. Si hi ha referèndum cambiarán moltes coses en la política espanyola.
ResponEliminaJa t'ho vaig dir, l'important és el referèndum, no pas el resultat
Eliminatens molta raó en aixó. I et diré més, l'ùnica manera per que Catalunya no sigui independent, es deixar fer el referèndum....
EliminaEls negocis dels amics. Guanys privats y perdues socialitzades.
ResponEliminaAixó no te remei amb cap referendum, la solució es un sistema judiciál independent y el còdic penàl.
Una abraçada
I això com és fa dins de la Constitució espanyola?
Eliminaem temo Rodericus que un sistema judicial independent és una utopia. Almenys, mentre Governi el Pp.
Eliminaquan ha convingut prou que han modificat la Constitució, en un tres i no res.
ResponElimina