.

TOTS TENIM FAMILIA


Tots tenim familia és el lema de la última campanya del SCT, fins i tot el qui ha dissenyat aquests anuncis lacrimògens i barroers que encara no entenc com no han estat prohibits, en té, i procuro no esmentar-la. Uns anuncis que no em crec que no sapiguessin res els seus protagonistes, i que de totes maneres són molt insolidaris, car si sacrificant només a dos o tres dels teus estalviessis tots els morts a l'any a la carretera, seria un acte generós, però aixó és un despropòsit com ho és l'anunci del SCT. Si us plau, que algu amb una mica d'enteniment els hi faci retirar. A més, si jo sóc la iaia de l'anunci i realment no se res, en comptes de posar-me a plorar, corro a gorrassos als pocasoltes que estan perpetrant l'anunci.
Tantes accions que porten als tribunals des del Govern de Madrid, i aquí se'ls hi ha passat per alt l'anunci de marres. Clar que ells tambè fan uns anuncis que deu n 'hi do, i amb Zoido.
    


"El Departament d’Interior i el Servei Català de Trànsit (SCT) han endegat una campanya sota el lema Tots tenim família. A la carretera víctimes 0, que s’emetrà a televisió, ràdio, premsa, internet i cinema, amb un missatge clar i rotund: és inacceptable qualsevol pèrdua de vides humanes en accident de trànsit. Amb aquesta acció comunicativa, es pretén realitzar un avenç en la sensibilització viària per continuar caminant cap a l’objectiu Visió Zero, un escenari en el qual no s’hagin de lamentar víctimes mortals ni persones ferides amb seqüeles de per vida per sinistres viaris.

La Visió Zero és un plantejament que prové de Suècia pel qual l’únic objectiu admissible en les polítiques viàries és que no hi hagi ni una sola víctima arran d’un accident de trànsit. Institucionalment, des de les polítiques de seguretat viària que impulsa la Unió Europea, es marca l’assoliment d’aquest objectiu i, per tant, la consegüent desaparició total de la mortalitat viària per a l’any 2050. Per arribar-hi, es van marcant fites intermèdies com la reducció del 50% en el nombre de víctimes mortals el 2020 respecte al 2010."

 La campanya fuig dels elements recurrents en aquest tipus d’accions comunicatives i se centra en els sentiments i les emocions que tenen persones anònimes quan s’imaginen la pèrdua d’un ésser estimat per un accident de trànsit. Així mateix, condueix a la reflexió sobre la importància que tenen totes les víctimes i, per tant, a la necessitat de voler arribar conjuntament  a la Visió Zero assumint una responsabilitat compartida. En aquest sentit, l’objectiu és interioritzar que cap persona pot morir ni patir seqüeles per un accident de trànsit; que els accidents poden ser i són totalment evitables; que la seguretat viària global de tots és un requisit irrenunciable en la mobilitat; i que l’aposta per la seguretat viària és un valor segur. 

28 comentaris:

  1. Pues en mi casa sólo me vienen cartas del BBVA, Hacienda, Telefónica, Agua, Catalana de gas, Endesa, Mafre, ING Direc....y sólo en Corte Inglés me felicita para mi santo.
    No...no tengo familia.
    salut

    ResponElimina
  2. ¡càspita! ¿y la señora, hijos y nietos que? l'anunci va d'això, de tocar la fibra

    ResponElimina
  3. Coincideixo en que abusan de la sensiblería. I molt mes efectista la campanya de la DGT.

    Encara que trobo, com conductor profesional, que hi ha que resaltar mes encara la incompatibilitat de manipular el móvil conduint. Em trobo amb casos esgarrifosos cada dia, que miraculosament no acaban malament.

    Salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo del mòbil conduit és un escándol, collons! de seguida que va sortir portaba mans lliures al cotxe, però veus paios i paies en cotxes grossos i cars i no deuen tenir mans lliures o no el fan servir. Un quasi veí meu té un Mercedes dels grossos i sempre parla amb el collons del mòbil enganxat a l'orella.

      Elimina
  4. La única fibra que me queda es la óptica.....

    ResponElimina
  5. No em diguis això Miquel, ni en broma.

    ResponElimina
  6. buenooo buenooo començo a estar una mica futut, sé m´está fent la cosa insoportable...Estic ja una mica cansant, una mica molt..molt...

    ResponElimina
    Respostes
    1. com deien els de Siniestro total: ante todo mucha calma.

      Elimina
  7. tot això és pornografia sentimental i no se n'adonen, fa dies una presentadora guapa de TV3 deia que li encantava la campanya, suposo que els més encantats deuen ser els publicistes a qui els encarreguen aquestes coses institucionals i que segur que són parents dels manaies

    ResponElimina
  8. a Rac1 també els hi agrada molt, misteris misteriosos, jo el prohibiría, m'ofén l'anunci aquest....

    ResponElimina
  9. bueno, han hecho más las carreteras de doble carril, las vías de escape, los airbag, el ESP, el ABS o las carrocerías de estructura de deformación programada por las vidas de los usuarios que todos estos anuncios chorras que se dedican a criminalizar a la gente. No me gustan.
    Un saludo

    ResponElimina
    Respostes
    1. coches y carreteras son mucho mas seguras que hace 30 años, los que hacen anuncios de estos son igual de idiotas que hace 30 años.

      Elimina
  10. Nos ha jodio el profeta TEMUJIN ¡¡¡¡

    ResponElimina
    Respostes
    1. Miquel lo que pongo es verdad pero cuando hay bajas de muertes nadie habla de esto y todos se apuntan el tanto.
      Si conduces un coche del 2017 independientemente de la marca tienes dos ventajas ingentes:

      1.Las posibilidades de tener accidentes disminuyen enormemente.
      2.Las consecuencias del accidente se ven sensiblemente disminuidas.

      Elimina
    2. estoy de acuerdo, pero sigue habiendo demasiados semovientes al volante

      Elimina
  11. Sort que ho has esmentat, Francesc!. Cada vegada que veig aquests anuncis penso en el mal gust dels publicistes fent aquests melodrames sense cap mena de talent i amb una clara, desgraciadament irrisòria intenció de fer-nos baixar les llagrimetes. Uix. També et dono la raó pel que fa a l'addicció al mòbil que ens mostra tants conductors fent la xerrada i descentrant-se del volant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ves que el guionista de l'anunci no sigui Sautier Casaseca, o Frank Capra

      Elimina
    2. Saps que no són comparables. Sautier casaseca hauria pogut ser el guionista. Capra mai.

      Elimina
    3. Capra em referia al tipus de pel·lícules que feia, que tambè eren de llagrimeta on to er mundo era güeno o mejó.

      Elimina
  12. TEMUJIN.....nunca pasé de un Biscuter ¡¡¡¡

    ResponElimina
    Respostes
    1. el meu parfe en tenia un de biscuter, haviem anat fins i tot a Santa Fe del Montseny, això si xino xano, que les bujíes feien la perla.

      Elimina
  13. Temijin, ¡¡ aún no se ha inventado el coche a prueba de idiotas !!.

    Lo que cita Francesc es cierto, coches carísimos conducidos por algún descerebrado que no se ha gastado los quinientos Euros que cuesta instalar un "manos libres". O los idiotas que se dedican a mandar mensajes conduciendo simultáneamente.

    El "oscar" a barbaridad mas gorda se lo lleva una conductora que se untaba de crema anti-arrugas mientras conducía por la ronda de Barcelona a 80 km. por hora. De esto fuí testimonio presencial. Habia que ver como intentaba sujetar el volante y el frasco de crema con la misma mano, mientras se colocaba la crema en las comisuras de los ojos con la otra. Para mas "inri", iba acompañada.

    Contra estos idiotas no hay campaña que valga, salvo un buen "palo" de 300 Euros y cinco puntos del carnet. Y ni aún así.

    Un abrazo.

    ResponElimina
  14. hi ha un cotxe a prova d'idiotes, el MacLaren de Fernando Alonso.

    ResponElimina
  15. Pues ya hay coches asequibles casi a prueba de tontos, leen la carretera, mantienen la trayectoria y en caso de posible impacto frenan ellos solos. Lo que no hay maquinas para minimizar el impacto de un político imbécil...
    Por cierto Francesc, Alonso esta considerado uno de los mejores pilotos del mundo, ya no sigo la F1 porque cobran y me he hecho el firme compromiso de no pagar por ver la TV..

    ResponElimina
    Respostes
    1. piensa que yo seguía por la tele la F1 desde el principio, con Prost y todos estos ya veteranos, aunque cada vez era más aburrido ver una carrera, últimamente, solía ver la salida, me echaba la siesta y aún veia las últimas vueltas y el final.

      Elimina
  16. ya lo sé que es un gran piloto Daniel, de los mejores, pero tiene un coche que és un tractor. Yo tampoco pago por ver coches ni motos.

    ResponElimina
  17. Alonso ha tenido errores en la contratación de escuderias, el primero y repetido fichar por Mac Laren. Yo me hubiese quedado en Ferrari

    ResponElimina