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VOLAR NO ÉS UN PLAER


Les cues a l'aeroport del Prat a causa de la vaga de zel prèvia no reconeguda a la vaga de veritat dels empleats de seguretat de l'aeròport són l'última, o la penúltima, que no se sap mai, abans d'arribar al 4 d'agost quan diuen faran vaga i encara serà pitjor. Volar no és un plaer, volar és fer cues, i per tant, perdre el temps: en el 'check in', en seguretat, a la porta d'embarcament, en passaports, en recollida de maletes. Segons a on es voli i segons en quin aeroport, es dobla o es triplica la cua dels controls de seguretat. Els diferents mètodes d'humiliació de les companyies 'low cost' a canvi de bitllets barats afegeixen incomoditat a les esperes. Per no parlar de l''overbooking', de clàusules abusives, d'endarreriments, de falta de respecte, d'abusos en nom de la seguretat segons a on es voli, segons qui t'interrogui, segons el país de la companyia.
Per cert que rebo uns correus de Ryanair en que em diuen he estat agraciat amb 2.000 euros per viatjar on vulgui, entenc és un intent d'estafa i han estat esborrats, encara que amb el Sr. O'Leary mai se sap quina li passa pel cap.
En el fons, la culpa la tenim els passatgers, que acceptem processos de seguretat que en ocasions no tenen ni cap ni peus,que en nom del preu donem per bons els abusos de les 'low cost', que hem interioritzat que volar barat és indigne i que, per tant, la dignitat i certa comoditat en un avió es paguen a preu d'or. I que hem habituat gestors i treballadors d'empreses públiques a ser pacients ostatges dels seus conflictes laborals. Total, les cues ens surten la mar d'ordenades, mesells com som.
Més que un plaer com ho era abans, volar s'ha transformat en un suplici, on transportats i tractats com a bestiar, hacinats pels aeroports, maltractats, ho suportem tot en nom de no se sap ben bé qué. Potser tambè aquí ha arribat l'hora de la revolta i tirar pel dret a l'hora de embarcar, pel dret o per sobre d'aquests controls de seguretat que no asseguren res i si molesten i molt. Un dia d'aquests hi haurà més que aldarulls i aleshores serà un esquinçar-se les vestidures col·lectiu.

5 comentaris:

  1. Amic , amic...La cosa es compleja.
    Mira, hemos llegado a la saturación del servicio. 68 movimientos por hora, eso y estamos al borde del colapso porque no se puede llegar al límite, que son 90, porque cualquier incidente sería peligroso.
    Se podría hacer pistas independientes (aterrizar y despegar en las mismas pistas, hoy no se hace por lo del ruido, Gava y Viladecans y Castelldefels no podrían vivir, y se suele aterrizar en la larga y despegar en la corta, si te das cuenta siempre que se puede (el viento juega papel importante) se hace pasando por el mar.
    Por otra parte, no se puede utilizar siempre al máximo de recursos las dos pistas, puesto que la nueva, la corta, la que está cerca el mar (07R 25L) tiene un largo de 2.650 metros y los aviones de máxima embergadura (Boeing 747; Airbus 380 y similares, quieren la larga, la 07L 25R, de 3350 metros, porque les da la seguridad de tocar el piano perfectamente sin necesidad de apretar al máximo los frenos de parada. Eso, lo que hace es que a veces no se pueda utilizar la larga para salir, puesto que las entradas siempre tienen prioridad, y en ocasiones , cada 59 segundos, aterriza un avión.
    Yo he visto colas de 5 aparatos en el aire esperando entrada.
    Así que, o nos lo ponemos en la cabeza y nos hacemos una idea, o esto de volar cada día será, en Barcelona, más complicado.
    Salut

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  2. Volar és cosa de rics, ja fa temps que ho dic, això de volar per quatre quartos amb xancletes és insostenible. El low cost ha fet molt de mal.

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  3. Completament d´acord.
    Amén que jodemos la naturaleza de una manera insoportable.
    ¿Sabes que las verduras del Prat jamás se congelan por mor del tiempo ? ¿Porqué?, porque la calor de los motores de los aviones impiden que el aire se enfríe en la zona.
    Tal como suena. No es una fantasmada.

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  4. Volar es caro, los aviones son muy caros, gastan mucho combustible y tienen mantenimientos caros. Las lineas de bajo coste se basan en no dejar aparcados los aparatos y suprimir servicios como las comidas, las azafatas y demás. Para que los aviones sean rentables tienen que estar llenos siempre, por eso cogen plazas de más, suponiendo que va a haber bajas y cuando estas no se producen, pasa lo que pasa. Un misil tierra-aire se puede comprar en el mercado negro fácilmente y basta con ponerse en las inmediaciones el aeropuerto en cuestión para no fallar. Además en los avione controles de seguridad exhaustivos y en los trenes, que va más gente, nada. Esto es un cuento

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  5. Eso de los trenes ya se ha comentado y és cierto, lo que sucede és que las medidas de seguridad de los aeropuertos suelen ser bastante inútiles si delante tienen a un profesional del terrorismo.

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