Com diu l'extenuat negociador Mariano Rajoy, anem a parlar del que interessa a la gent, en aquest cas, a mi. La meva pensió me la ingressa cada més el Sr.Montoro al meu compte corrent del BancSabadell. D'aquesta pensió em descompten cada mes XXX.XX€ d'IRPF, és a dir que aquest impost es recull a Madrid, i després quan presento la declaració de renda em tornen alguna cosa, encara que no gaire.

A mi el que m'interessa saber és:

Si Catalunya passa a ser independent, qui em pagarà la pensió?. Si ho segueix fent Madrid, deixaré de pagar impostos o retencions a la Generalitat?, estaré dins de la legalitat?. Si passa a fer-ho la Generalitat, com i on hauré de presentar la declaració de renda de l'any anterior, a Madrid o a BCN?

I després el que interessa i en aquest cas em preocupa i molt: el primer més després que Catalunya sigui independent - unilateralment -, cobraré la meva pensió? apostaria al fet que de moment no, i aquest si que és un problema, encara que no sé si per als pensionistes - que som molts - o per al Sr. Montoro.

El Sr. Josep Lluís Salvadó, Secretari d'Hisenda, diu que no cal preocupar-se, ans al contrari que encarà anirem més bé, però jo no les tinc totes, i estic segur que els dos o tres primers mesos patirem, o patiran ells.