ÚLTIMS ESCRITS

8/recent/ticker-posts

VOLEM ACOLLIR


Un home de 45 anys ha mort a Cornellà de Llobregat, després de saltar per la finestra de la seva vivenda, situada a la desena planta, quan una comitiva judicial havia anat al seu pis per executar un desnonament. Fonts dels Mossos d'Esquadra han explicat a EFE que la comitivia havia acudit a primera hora del matí a l'habitatge i que, davant la negativa d'abandonar el domicili per part de les persones que estaven dins, han requerit la presència de la policia catalana a les 10.30 del matí.
Quan han arribat els agents, han acompanyat a la comitiva judicial fins el pis on s'havia de practicar el desnonament i han tocat a la porta. En un primer moment, la veu des de l'interior els ha dit que anaven a obrir, però acte seguit han escoltat els crits d'una dona que també estava adins alertant que l'home havia saltat per la finestra. 
Quan aquesta dona finalment els ha obert la porta, els policies han constatat que hi havia una persona estesa al carrer. Immediatament han donat avís al Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) que només ha pogut certificar la mort de l'home. 
L'ordre de desnonament va cursar-se per impagament del lloguer des del novembre de l'any passat, després que el banc propietari del pis interposés una denúncia. La víctima ja havia patit tres intents de desnonament en aquest mateix pis, però que es van acabar suspenent. En el segon cas, perquè Serveis Socials van enviar un informe desaconsellat la seva expulsió, però això al Banc que els importa, si no paga es desnona i punt. Volem acollir - diuen - que tal si comencéssim per acollir primer als de casa, com els que no poden pagar el lloguer, o ni tan sols tenen un sostre sota el que malviure. Alguna cosa falla en una societat quan una persona pren la decisió dràstica de suïcidar-se davant el fet irreversible del seu desnonament, penso que els de Serveis Socials alguna cosa havien de detectar quan van desaconsellar aquest desnonament, però la maquinària judicial no els va fer cas i el resultat ha estat la mort d'una persona de 45 anys.

Publica un comentari a l'entrada

4 Comentaris

  1. Me gustaría aclarar algo más sobre el tema.
    Debía 7 meses de alquiler (7).
    Y al tercer mes de no poder pagar (3º) ya tenía la órden del primero de los tres desalojos que ha sufrido.
    No le debía dinero a un propietario particular que tiene como fuente de ingresos un piso, y este lo alquila y le cubre la pensión. NO. El piso es del BANCO POPULAR, el mismo banco presidido por Emilio Saracho y mal gestionado por él mismo, de tal manera que por 1 euro (un, si...1) se vendió al señor Botin (un nombre cojonudo para una profesión de éxito).
    Al BANCO POPULAR se le ha ingresado pasta para evitar el desplome y se ha beneficiado el Santander porque sino se iba a la mierda, ¿o nos olvidamos? y se iba a la mierda porque sus gestores son la misma mierda que los de los demás bancos y excajas (pueden ustedes pensar en el Serra, les doy permiso).
    La pasta que se le ha dado al POPULAR es simplemente nuestra, o sea pública. Con un beneficiario final particular, Botin.

    Pero esto no es tenido en cuenta por los ediles de lo que sea, o sea, en este caso el/la de Cornellá. Y no me vale que se me diga que es una cosa de juzgados, porque si lo es es de Juzgado de Guardia para todos aquellos servicios sociales, estamentos públicos, agentes de proximidad, y demás parafarnalias como la del defensor del pueblo y amigo del consumidor que ponen los Ay untamientos para colocar un amigo de un partido político con el que se tiene una deuda en el puesto susodicho.

    Eso si. CORNELLÁ ciutat acollidora. Una mierda atada al palo de un gallinero.

    Tuvieran un mínimo de decencia, todos los implicados, del primero al último tendrían que hacer lo que nos dice ahora el PP , que por lo visto han encontrado desde hace 7 días una palabra que desconocían, dimitir.
    Salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. Razonas mucho,pero me quedo con el final,que es el que trae consecuencias.Si es verdad,pienso que lo es,que el ayuntamiento
      de Cornella había contactado con el Popular,dando certificados y
      garantías de que esta familia estaba en proceso de exclusión social,el banco tenía la obligación de esperar y parar cualquier
      acto de desahucio.El ayuntamiento tiene armas para solucionar,que van desde ayudas y avales a la persona para poder hacer frente a la deuda,pero nunca el desahucio directo sin más(
      que de hecho no sé si ha ocurrido).Otra cosa es el estado mental
      y depresivo de la persona que se ha suicidado,que nada se dice si estaba siendo tratado.Hay muchas lagunas en la información.
      Saludos.

      Elimina
  2. Era un deshaucio que se podia haber evitado, al fin y al cabo los Bancos tienen montones de pisos ocupados por los que no mueven un dedo. En mi escalera hay uno.

    ResponElimina
  3. No es pot dir millor que com ho diu el Miquel.

    ResponElimina