El telèfon que veieu a la foto me'l varen dur els reis de l'Orient que porten coses a la gent, des d'Andorra fa 19 anys. Complía dues funcions bàsiques i molt importants (si hi havia cobertura): Trucar i rebre trucades. No feia res més i és el que havia de fer. De fet encara el conservo i, no se jo si el podria utilitzar actualment, llàstima que no trobo el carregador.
Una vegada se'm va fer malbé la bateria i els de Telefónica no en tenien de recanvi. Després d'intentar-ho diverses vegades, finalment la noia de telefònica em va dir 'vaya a El Corte Inglés' (aquestes recomanacions es solen fer en castellà), i efestiviwonder, al Corte Inglés tenien bateries de recanvi per al meu mòbil.
Cada vegada més, tinc la sensació que al pas que anem els mòbils faran tantes coses que no hi haurà ja la funció de trucar i rebre trucades, que semblaria la més important. Tot seràn app. N'hi ha una aplicació per baixar-se al mòbil. Es diu 'Motivator'. Llegiu i pasmeu-vos, podreu dir com Roy Batty: he vist coses que vosaltres non veureu mai.

"Et costa anar al gimnàs? Has begut i ets a punt de cridar la teva ex?" Una aplicació de mòbil intenta ajudar a resoldre petits desafiaments diaris. L'aplicació es diu Motivator i es pot descarregar a la Apple Store. Amb bastant sentit de l'humor, el programa proposa algunes situacions "difícils" i té gravats "missatges èpics" per reproduir quan sigui necessari. Algunes situacions proposades: "Anar al gimnàs", "estic grassa", "demà és dilluns", "vaig begut" i "vull cridar el meu ex". L'empresa que impulsa el projecte ha penjat un vídeo a YouTube per promocionar la app."
 
Aquest text premonitori és del desembre de 2012, i les previsions que albiraba s'han complert, el mòvil ja no s'empra per trucar o rebre trucades, aixó és cosa del passat, ara tots és a base de whatsapp o instagram, messenger i altres app més segures - diuen -. I pensar que hom creia - innocent de mi - que poder trucar i rebre trucades a l'instant des de qualsevol lloc era l'invent més gran de la historia de la humanitat...