Comentava fa uns dies el perill que representen els patinets elèctrics, sense assegurança ni cap identificació com succeeix amb les bicicletes. Es veia venir, ja tenim la primera víctima atropellada per un patinet, segons informen a eldiario.es: Una dona que va ser atropellada el passat mes d'agost a Esplugues de Llobregat (Barcelona) per dos joves que viatjaven en un patinet elèctric ha mort, ha avançat El País. Es tracta del primer cas en què un vianant mor a conseqüència de l'atropellament d'un d'aquests vehicles que han proliferat a les ciutats.
Algunes ciutats com Barcelona o Madrid han regulat l'ús de patinets elèctrics. En el cas de la capital d'Espanya, els vehicles en cap cas es poden moure per les vorera i permet la seva circulació pels carrers i carrils bici amb límits de velocitat de 30 i 20 quilòmetres per hora.
El passat mes d'octubre una conductora de patinet elèctric va morir atropellada per un camió a Sabadell (Barcelona). L'atropellament es va produir el passat 9 d'octubre a la confluència entre els carrers Prats de Lluçanès i Gran Via. La dona, de 39 anys, va ser traslladada a un centre hospitalari amb un politraumatisme que la va mantenir durant dies a la UCI, fins que va morir.
Aquest és el problema, no ja de patinets sinó de bicicletes, segway, etc, que no hi ha qui respongui en cas d'accident, de la mateixa manera que circulen de nit bicicletes sense cap llum, ni tan sols reflectants, i no veig la policia municipal molt posada per evitar aquestes infraccions que acaben sent perjudicials per a uns i altres.
De tota manera, crec que els manaires es fiquen molt més amb els patinets que no pas amb les bicis, deu ser perquè els polítics les han promocionat 'ells', les morts i accidents a causa de bicis s'han silenciat o gairebé 'justificat'.
ResponEliminaMuriel Casals, sense anar més lluny va morir per que la va atropellar un ciclista. La bicicleta hi és de sempre i potser ens hi hem acostumat més, pero el patinet és encara més fràgil, els veus pel carrer i dius, mare de déu, quina vulnerabilitat i alhora, quin perill, com s'ha vist.
EliminaYa os comenté que en el Clinic entran de promedio 3 accidentes graves de bici cada día.
ResponEliminaNadie dice nada.
En el Taulí, donde tengo una sobrina en Urgencias trauma, el ritmo es inferior, el promedio es de un paciente grave al día.
¿A donde el seguro?
¿Quién paga las costas?
¿Quién se hace responsable?
¿Y si el que lleva la bici es un menor?...¿quién es el responsable civil subsidiario?
Todo matriculado. TODO. Bicis y patinetes. Subways y triciclos. Y todo a nombre del responsable. Todo con seguro, TODO. Entonces empezaremos a hablar.
Així és com hauria de ser, com abans, jo tenia matrícula de la bicicleta, l'anava a buscar a l'ajuntament, crec recordar que valia 5 pessetes, i tambè estaria bé una assegurança.
EliminaPronto, espero, será obligatorio que la gente encaramada a los patinetes y asimilados circule con seguro. Y, en su defecto, por analogía, será el Consorcio de Compensación de Seguros el encargado de indemnizar por lesiones (daños a terceros) en caso de accidente.
ResponEliminaAsí es como debería ser, la responsabilidad la tiene que asumir alguien en caso de accidente, ¡ah! y las bicicletas deberian llevar luces delanteras y traseras.
ResponElimina