El patinet té cent anys d'història. Al Museu del Joguet de Figueres es poden veure exemplars únics de fusta i tres rodes, de la marca Buch. Un segle més tard, el patinet ha passat de ser una joguina a convertir-se en un vehicle. Els actuals són elèctrics i la gent els utilitza per desplaçar-se per les ciutats. Seran el regal estrella d'aquest Nadal, sens cap mena de dubte, i aquí tenim un problema. Els Mossos han localitzat aquesta setmana el conductor d'un patinet que va ser filmat per un taxista mentre arribava als 80 quilòmetres per hora a la Diagonal de Barcelona, i a Sabadell va morir una dona de 39 anys en un accident anant en un patinet d'aquests elèctrics.
En principi, els patinets a la venda aconsegueixen velocitats de 30-35 quilòmetres, però a YouTube és fàcil trobar aplicacions per trucarlos. El problema és que no hi ha una legislació al respecte, de tal manera que un se'ls pot trobar per les voreres o per la calçada, pels carrils bici oa les carreteres. El consistori barceloní ha estat dels primers a reaccionar i ha fet pública una ordenança, que els obliga a circular per carrils de bicicletes, sense sobrepassar els 30 quilòmetres per hora. La direcció general de Trànsit està a punt es treure una instrucció al respecte, malgrat la unica instrucció raonable seria prohibirlos, car si és pensen que aniran per on han d'anar i a 30 qm/hora, és que són d'una enorme candidesa.

Un patinet elèctric oscil·la entre els 399 i els 3.000 euros, i les seves vendes s'han incrementat en un 800% en un any. L'artefacte no és innocent i en les últimes setmanes com deia ja s'ha cobrat les dues primeres víctimes, i mñes que n'hi haurà que aniran al cel en patinet, eléctric, això si.
Una altra questiò faria útil i pràctic el patinet. segway i altres estris rodats, si es prohibía circular a ciutat als pitjors depredadors urbans, l'automòvil i els jubilats.