Sant Josep era caçador, segons una antiga cançoneta de la meva infantesa, una lletra un xic surrealista, de monges tirant, o menjant una taronja - segons la versió -, Sant Martí que debia ser polític atès tocaba el violí, etc. Per la cançó he recordat que abans, o sia antes, per Sant Josep era festa. Pels de la ESO Sant Josep fou el pare de la primera fecundació in vitro o ventre de lloguer per part de María la seva dona, mare i verge. Amén, tapat el cul amb ciment o amb un totxo ben calent que es deia antes.

“Avui és festa, Sant Josep la fa
agafa l’escopeta i se’n va a caçar,
tira un tiro, mata un pardal  vestit de general.
Passa Santa Anna, tocant la campana
passa Sant Martí, tocant el violí
passa una monja i li tira una taronja
passa un capellà i li tira un tros de pa”

aquí en podreu trobar més com en pinxo li diu al panxo..., però n'hi ha una que no coneixia, que m'ha sobtat per la seva duresa:

La Catarineta:

A la plaça fan sardanes, 
mare, deixeu-m’hi anar,
jo, com soc tan boniqueta,
balladors no em faltarà.
No hi vagis, Catarineta,
que el teu pare està a punt d’arribar,  
Tant si arriba com no arriba,
jo a la plaça vull anar.
Al cap d’una hora que hi era, 
son pare ja va arribar,
On és la Catarineta,
on és, que no fa el sopar?
A la plaça n’és, que ballen;
se n’hi ha volgut anar.
Ja n’agafa una buscalla,
i un bastó a l’altra mà.
Passa, passa, Catarina,
passa, passa, a fer el sopar.
La primera garrotada
un braç ja li va fer sagnar, 
la segona garrotada
l’altre braç li va trencar, 
la tercera garrotada
morta ja la va deixar. (ja la porten a enterrar)
Sota l’olivera, oliva,
sota l’olivera està.
La mare se’n va a la cuina,
rebentant-se de plorar.
Tant si plores com si no plores
la teva filla morta està.
El dia del seu enterro
dos paraules va llençar:
Ai, mares que en teniu filles,
no les deixeu festejar,
que a la pobra Catarineta
la vida li va costar.

I a banda d'aquestes ens queda la meva preferida: la tutureta (vídeo): Amb una versió especial de Santi Arisa i la tribu. També pels de la ESO, Santi Arisa va ser el bateria d'un grup mític català 'Pegasus' i el pare i creador de la Sardanova. Bon diumenge!