Els conductors de patinets elèctrics s'han de sotmetre a controls d'alcoholèmia i de drogues com qualsevol altre conductor. Començarà a succeir després de l'estiu, quan s'aprovi el reial decret llei que la direcció general de Trànsit té ja preparat i que dotarà els patinets amb motor de personalitat jurídica de vehicle, amb tot el que això implica.
La consideració de vehicle per als patinets elèctrics obligarà a qui els condueixin a sotmetre's a la normativa general, pel que a més de tenir prohibit el consum d'alcohol per sobre dels límits establerts i el de drogues, tampoc podran simultanejar la conducció amb l'ús d'auriculars o del telèfon mòbil.
A més, s'imposarà la prohibició de circular per les voreres, tractant d'evitar d'aquesta manera la invasió dels espais reservats als vianants i, amb això, els atropellaments. Això vol dir que els patinets motoritzats hauran de circular pels carrils bici allà on els hi hagi i per la calçada quan no hi hagi aquests espais específics per a vehicles lleugers. Tot això sense detriment que els ajuntaments puguin establir espais reservats.
Una altra de les limitacions d'abast que introduirà el nou decret llei serà la limitació de la velocitat. Estarà prohibit que els patinets elèctrics puguin sobrepassar els 25qm/h, de manera que aquells que s'estan venent amb prestacions superiors incompliran la normativa. Perquè les policies locals puguin verificar que es compleix amb la regulació, els patinets han de portar un codi QR que els agents puguin revisar. En alguns casos, aquests vehicles han estat trucats per anar més de pressa, de manera que quan així es constati podran ser retirats de la circulació.
La direcció general de trànsit s'ha quedat curta, els patinets igual que les bicicletes o qualsevol element mòbil que circuli per la ciutat haurien de portar una matrícula com abans i tenir algun tipus d'assegurança.
A més, potser hauria de començar a plantejar-se la possibilitat de concedir i per tant formar el personal, el 'carnet de vianant', a veure si els ciutadans de a peu a prenen a conduir-se per la ciutat de manera responsable, circulant sempre per la seva dreta, respectant els semàfors i creuant els carrers pel pas de vianants, i no anar parlant tota l'estona pel móbil. L'ùnic que hauria d'estar autoritzat i no regulat és badar.
En aquest supòsit, els vianants no necessitarien portar matrícula, ja que se suposa van proveïts del DNI, però si seria interessant que igual que els conductors, motoristes i patinetistas passessin els controls d'alcoholèmia i de drogues. A més i per fer-ho del tot bé, seria interessant acoblar als esmentats vianants, intermitents, així com llum de fre posterior, per indicar quan anaven a canviar bruscament de direcció o aturar-se de cop. Ah! i aprofitant l'ocasió, ja que els vianants amb les seves sabates desgasten el sòl urbà i les voreres, algun 'impost de circulació de vianants' es podria crear. Tot això pel seu bé, és clar .., i aquí ho deixo.