Els conductors de patinets elèctrics s'han de sotmetre a controls d'alcoholèmia i de drogues com qualsevol altre conductor. Començarà a succeir després de l'estiu, quan s'aprovi el reial decret llei que la direcció general de Trànsit té ja preparat i que dotarà els patinets amb motor de personalitat jurídica de vehicle, amb tot el que això implica.
La consideració de vehicle per als patinets elèctrics obligarà a qui els condueixin a sotmetre's a la normativa general, pel que a més de tenir prohibit el consum d'alcohol per sobre dels límits establerts i el de drogues, tampoc podran simultanejar la conducció amb l'ús d'auriculars o del telèfon mòbil.
A més, s'imposarà la prohibició de circular per les voreres, tractant d'evitar d'aquesta manera la invasió dels espais reservats als vianants i, amb això, els atropellaments. Això vol dir que els patinets motoritzats hauran de circular pels carrils bici allà on els hi hagi i per la calçada quan no hi hagi aquests espais específics per a vehicles lleugers. Tot això sense detriment que els ajuntaments puguin establir espais reservats.
Una altra de les limitacions d'abast que introduirà el nou decret llei serà la limitació de la velocitat. Estarà prohibit que els patinets elèctrics puguin sobrepassar els 25qm/h, de manera que aquells que s'estan venent amb prestacions superiors incompliran la normativa. Perquè les policies locals puguin verificar que es compleix amb la regulació, els patinets han de portar un codi QR que els agents puguin revisar. En alguns casos, aquests vehicles han estat trucats per anar més de pressa, de manera que quan així es constati podran ser retirats de la circulació.
La direcció general de trànsit s'ha quedat curta, els patinets igual que les bicicletes o qualsevol element mòbil que circuli per la ciutat haurien de portar una matrícula com abans i tenir algun tipus d'assegurança.
A més, potser hauria de començar a plantejar-se la possibilitat de concedir i per tant formar el personal, el 'carnet de vianant', a veure si els ciutadans de a peu a prenen a conduir-se per la ciutat de manera responsable, circulant sempre per la seva dreta, respectant els semàfors i creuant els carrers pel pas de vianants, i no anar parlant tota l'estona pel móbil. L'ùnic que hauria d'estar autoritzat i no regulat és badar.
En aquest supòsit, els vianants no necessitarien portar matrícula, ja que se suposa van proveïts del DNI, però si seria interessant que igual que els conductors, motoristes i patinetistas passessin els controls d'alcoholèmia i de drogues. A més i per fer-ho del tot bé, seria interessant acoblar als esmentats vianants, intermitents, així com llum de fre posterior, per indicar quan anaven a canviar bruscament de direcció o aturar-se de cop. Ah! i aprofitant l'ocasió, ja que els vianants amb les seves sabates desgasten el sòl urbà i les voreres, algun 'impost de circulació de vianants' es podria crear. Tot això pel seu bé, és clar .., i aquí ho deixo.
¡Sí,señor!.Las cosas claras.
ResponEliminasi, y los peatones chafaos...si señor.
ResponEliminasalut
oju, els vianants amb bastó, cadira de rodes o taca taca han de pagar més impost, desgasten més el terra i les voreres.
EliminaLa culpa sempre és del manxaire, i, si té una edad avançada, més culpa encara.
ResponEliminael manxaires, sobretot els jubilats, són els que es mouen pitjor a ciutat.
EliminaHay que aceptar que la sociedad en la que vivimos,está diseñada para personas entre 14 y 60 años.Ejemplo después de cansarme de que me roben la bicicleta,utilizo los contenedores metropolitanos metálicos,pues bien el control de operaciones para abrir y cerrar la puerta,se hace desde una pantalla de juguete sólo apta para deditos de señorita bien o de infante,nada de viejo pellejo con dedos de artrosis reumática.
ResponEliminaSi llevaras una bici como la mía que me costó de segunda mano 60 euros, seguro que no te la roban, claro que es de tracción animal, y no eléctrica. En cuanto a los contenedores metropolitanos metálicos, aunque la cerradura fuera de las mejores seguro que si se lo proponen también la revientan.
EliminaNo se si hay estadísticas, pero seguro que proporcionalmente roban muchas más bicis en BCN que en SBD o Terrassa, y no es culpa de la Colau, los Mossos o la Policia urbana, es culpa de Barcelona...
Es verdad,pero soy feliz con la bici me muevo mucho con ella,imposible a mi edad hacerlo con la normal.Los contenedores metropolitanos,no existen en Barcelona son feos,pero los llevan una empresa que depende del Área Metropolitana(pagamos impuestos a ella),y están bien atendidos y controlados desde una central de control en Cornellat.Lo importante es que te exigen factura de la bici,con el control numérico(su matricula de responsabilidad) y una fotografía de ella,con todos esos datos,que puedes hacer por internet,te cubren un seguro por robo en el contenedor.La responsabilidad externa te la haces tú,pero es barata.Como ves la legalidad en la bici avanza,cosa que no ocurre en los patinetes eléctricos,que corren más que las bicis.
Eliminasupongo que debe ser debido a que nunca me ha gustado el coche, ni conducir, y eso que llevo mas de 2 millones de kilómetros recorridos, pero en ciudad, desde los 10 años que me muevo siempre con la bici, salvo casos concretos de transporte de bultos pesados; desde el primer momento me pareció el medio de transporte urbano natural, que por cierto reconozco a regañadientes que el patinete eléctrico ha mejorado mucho.
EliminaEn la ciudad el coche sobra, y en vez de culpabilizar a los conductores por contaminar quizás habría que meter mano y que pagaran los fraudulentos fabricantes de automóviles con sus trampas.