El Confidencial revela com li hem comprat un cotxàs al rei de gairebé mig milió d'euros (454.000 euros). Al·legant motius de seguretat, s'ha adjudicat a més a dit, en secret i convidant a les tres empreses que han tingut a bé. Bé valen els milers de llits tancats en hospitals aquest estiu o els acomiadaments de professor@s interins... Tot sigui pel monarca!
Tot i que l'assignació de la Casa Reial ronda els 8 milions d'euros, el Borbó-mòbil no es paga amb aquests diners; el paga el ministeri d'Hisenda. Vaja, que ens ha sortit car el cotxe d'empresa del Rei que, encara que pertany al Parc Mòbil de l'Estat, només el poden utilitzar Felip VI i la seva família.
L'elevat del cost es justifica per les mesures de seguretat que cal instal·lar, amb el blindatge al capdavant. Aquest blindatge pot augmentar el pes del vehicle fins a dues tones, de manera que el motor ha de ser d'alta gamma (500 cavalls). Fins aquí, és comprensible, doncs molt al nostre pesar i encara que sigui només pel seu cognom, el tipus és el Cap d'Estat. Això sí, no recordo tantsmiraments quan els membres de la Casa Reial conduïen cotxes cedits per marques com Mercedes, Daimler Chrysler, Audi o, fins i tot, Peugeot amb el seu model elèctric ó perquè la parella de l'emèrit publicités la seva consciència mediambiental per Mallorca i de pas, publicitat gratuïta per als fabricants.
La indignació sorgeix quan, tot i la milionada de pressupost amb què compta la Casa Reial, els diners surten d'Hisenda... tot i que és Zarzuela qui el compra al seu gust. És un autèntic atropellament a la ciutadania, obligada a encaixar en silenci la satisfacció dels capricis d'una institució caduca i parasitària. Atès que els diners no surten de la Casa Reial, almenys, el Borbó hauria de conformar-se amb el model que Hisenda seleccionés per a ell. Al capdavall, aquest cotxe no és part del seu sou en espècie, com passa amb els cotxes d'empresa, ja que ell ja es pot donar per satisfet amb el seu sou gairebé 20 vegades més que el Salari Mínim Interprofessional (SMI), a més de mútiples despeses pagades.
La compra del vehicle s'ha realitzat, a més, amb precipitació, amb tot just dues setmanes de termini per a la presentació d'ofertes, sense que hagi transcendit el motiu. Potser és que s'acosta el posat de Marivent, que sol realitzar-se a finals d'aquest mes o principis d'agost, i els Borbons volen passejar-se per Mallorca en el seu luxós cotxe. Potser és per un altre motiu, però donada l'opacitat al fet que el rei ens té sotmesos als vassalls és més que probable que mai ho sapiguem... això sí, nosaltr@s paguem. - eldiario.es
Tot i que l'assignació de la Casa Reial ronda els 8 milions d'euros, el Borbó-mòbil no es paga amb aquests diners; el paga el ministeri d'Hisenda. Vaja, que ens ha sortit car el cotxe d'empresa del Rei que, encara que pertany al Parc Mòbil de l'Estat, només el poden utilitzar Felip VI i la seva família.
L'elevat del cost es justifica per les mesures de seguretat que cal instal·lar, amb el blindatge al capdavant. Aquest blindatge pot augmentar el pes del vehicle fins a dues tones, de manera que el motor ha de ser d'alta gamma (500 cavalls). Fins aquí, és comprensible, doncs molt al nostre pesar i encara que sigui només pel seu cognom, el tipus és el Cap d'Estat. Això sí, no recordo tantsmiraments quan els membres de la Casa Reial conduïen cotxes cedits per marques com Mercedes, Daimler Chrysler, Audi o, fins i tot, Peugeot amb el seu model elèctric ó perquè la parella de l'emèrit publicités la seva consciència mediambiental per Mallorca i de pas, publicitat gratuïta per als fabricants.
La indignació sorgeix quan, tot i la milionada de pressupost amb què compta la Casa Reial, els diners surten d'Hisenda... tot i que és Zarzuela qui el compra al seu gust. És un autèntic atropellament a la ciutadania, obligada a encaixar en silenci la satisfacció dels capricis d'una institució caduca i parasitària. Atès que els diners no surten de la Casa Reial, almenys, el Borbó hauria de conformar-se amb el model que Hisenda seleccionés per a ell. Al capdavall, aquest cotxe no és part del seu sou en espècie, com passa amb els cotxes d'empresa, ja que ell ja es pot donar per satisfet amb el seu sou gairebé 20 vegades més que el Salari Mínim Interprofessional (SMI), a més de mútiples despeses pagades.
La compra del vehicle s'ha realitzat, a més, amb precipitació, amb tot just dues setmanes de termini per a la presentació d'ofertes, sense que hagi transcendit el motiu. Potser és que s'acosta el posat de Marivent, que sol realitzar-se a finals d'aquest mes o principis d'agost, i els Borbons volen passejar-se per Mallorca en el seu luxós cotxe. Potser és per un altre motiu, però donada l'opacitat al fet que el rei ens té sotmesos als vassalls és més que probable que mai ho sapiguem... això sí, nosaltr@s paguem. - eldiario.es
Y seguro que no es eléctrico. Es un malaje contaminador ¡¡¡¡¡
ResponEliminadeu ser diesel, suposo. De fet, per donar ejemple estaria bé que fos elèctric, però entenc que en estar blindat no aniría ni a 30 per hora.
EliminaEs que es un rey,no va a ir en patinete.Soy yo más feliz en mi bici.
ResponEliminapero tiene coches oficiales a su disposición, no hace falta gastarse este pastón para dos o tres o menos veces al año, que lo cogerá. Su padre era más ecologista, se iba de señoras en moto.
EliminaDe ecológico, nada de nada.
ResponElimina¿ Le multarán cuando entre por Madrid-Central. ?.
¿ Cuando se haga el desfile del doce de Octubre, los tanques llevarán visible la etiqueta medioambiental ?
¿ Los de la Legión tendrán que mandar a la chatarrerias sus vehículos diésel mas antiguos ?
doncs si veiessis els camions dels bombers de Sabadell, són de mitjans del segle XX. Velocitat máxima 70qm per hora.
Elimina