Acaba de concloure la cimera del G-7, que reuneix els dirigents polítics d'alguns dels països més poderosos del planeta, que al costat de representants d'altres institucions i alguns convidats, entre els quals figurava Pedro Sánchez, s'han trobat a Biarritz en aquests dies. L'eslògan de l'agenda econòmica és "Treballant per un capitalisme més just". Pot semblar un sarcasme, i ho és, però quan ja és habitual utilitzar la propaganda sense escrúpols, res sorprèn, tot val, fins i tot les mentides més obscenes.
Ells, que diuen voler buscar en aquestes trobades solucions a la injustícia social, pertanyen a una elit que s'ha enriquit sense cap escrúpol amb la mateixa; que no només ha fet caixa amb la crisi, sinó que abans del crac financer formava part d'un entramat oligàrquic que ha concentrat una part creixent de la renda, la riquesa i el poder.
Les polítiques que duen a terme aquests "campions del capitalisme just" en els seus respectius països, i que traslladen a les institucions internacionals on, apunten justament en la direcció d'una injustícia social creixent i sistèmica.
De fet, el resum del resultat d'aquesta cimera, podria ser la foto en què es veu somrients als dos 'cuñaos' Johnson i Trump. Amb aquests companys de viatge, apanyats estem.
El resultado de la cumbre bien podría resumirse en esa foto, tal como dices. Un rostro cabizbajo, apesadumbrado, abatido o tal vez avergonzado, nos enmarca casi fuera de foco la existencia de un paisaje sometido. En contraste chirriante, sonrisas, risas, carcajadas y un dedo inquisitorio que nos golpea en el centro de la visión. Como contrapunto rotundo.
ResponEliminaDicho de otra manera, el desideratum, el sumsum corda, el acabose. A tomar pal culo too.
ResponEliminaSeamos serios. De verdad, al menos intentemos serlo....Es imposible...completamente imposible.
ResponEliminaObservas la expresión del sr inglés y es la misma de Mr Bean, con la salvedad de que uno es artista profesional y el otro es un político profesional.
¿Qué decir del Sr Trump? Un violento con poder, convencido de que la pena de muerte, la devolución forzosa de los menores sin padres, la quema de la Amazonia, el impacto climático, el portar armas, la superioridad intelectual del hombre versus la mujer, la sobre-explotación de los recursos y la contaminación ambiental, son cosas normales que deben ser aceptadas por la población.
Un par de indolentes políticos, insisto, que no estadistas. Tipos como Churchil o como Rooselvet no se volverán a ver.
¿Qué te parecería, Miquel, si añadiéramos, por ejemplo, a Indira Gandhi y a Benazir Bhutto?
Eliminarecorda Idiocracia Miquel, ja ens hi estem acostant.
EliminaLa verdad es que venia penando en ello en mi coche, estamos asintiendo a la crac ion del "Stultus publicus". esta especie de idiotas iluminados que se sienten en su infinita pequeñez personal y moral por encima del resto. Generaran infinitos problemas en todo el mundo, estos y el subnormal profundo de Brasil. Se piensan que pueden gobernar países como sus fincas particulares y ademas lo hacen. Bien pensado son el fruto de una izquierda, de su socialdemocracia que no ha sabido gestionarse y que ha perdido el contacto con la gente normal. con la gente como yo, por ejemplo...
ResponEliminaUn saludo
y anda que Bolsonaro, ese si que es una prenda...
Elimina"pensando en ello"
ResponElimina