A l'estiu hi ha una sèrie de clàssics que es repeteixen cada any, la cançó de l'estiu, la serp de l'estiu i el penyal de Gibraltar Español, que no sol fallar estiu rere estiu, encara que aquest any no ha sortit encara i com no, tenim també el globus sonda de l'estiu. El Govern del PSOE en disfuncions ha llançat un globus sonda a veure com ho rep la ciutadania....

La ministra d'Hisenda en disfuncions, María Jesús Montero, ha admès aquest dimarts que el Govern està estudiant "diferents fórmules" existents en altres països d'Europa per al manteniment de la xarxa de vies d'alta capacitat (autovies i autopistes), que comporta un despesa de al voltant de més de 1.000 milions d'euros anuals. Així ho ha assenyalat Montero en una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, després de ser preguntada per la informació avançada per El País, respecte al fet que el Ministeri de Foment estudia el pagament "simbòlic" per ús de les autovies actualment gratuïts, de al voltant de la desena part del que ara paga de mitjana a les autopistes de peatge.
Per als de l'ESO les autopistes és això que els catalans portem 50 anys pagant religiosament, mentre que les autovies (Un eufemisme inventat per Pepe "barrut" Borrell) són les autopistes de la resta d'Espanya en les que fins ara no es pagaba peatge.
Després hi ha les autopistes radials de Madrid, que eren de peatge però com que no passava ningú per elles per tenir al costat una autovía gratuita, les va rescatar el Govern amb els nostres diners. Premi OTG (Olé Tus Güevos) al Pp de M.Rajoy per tant brilant gestió.

La vella tècnica del globus sonda continua sent un recurs al qual recorren els governants quan no es volen enxampar els dits. L'últim exemple és aquesta ocurrència del copagament en les autovies de l'Estat la circulació per elles que fins ara es finançàven amb els impostos de tots els espanyols, llevat dels rics i Bancs. El que em pregunto és si s'està gestionant correctament el que es recapta i, a més, si es recapta on s'ha de recaptar?. La resposta afirmaria que és no en tots dos casos. És allò tan gastat que els serveis públics cal pagar-los, encara que sol succeir que la ciutadania, els que treballen i cotitzen a la S.S, o els autònoms i fins i tot els jubilats, ja paguen per aquests serveis públics. Pagar, encara que sigui simbòlicament, per circular per una autovia, és en realitat pagar dues vegades. No és la primera vegada que el ministre de Foment José Luis Ábalos deixa caure aquesta possibilitat, després d'admetre que els quilòmetres d'autovia creixen any rere any mentre el pressupost per al seu manteniment disminueix. Impulsar el copagament en les autovies és més ràpid, senzill i provoca menys mals de cap que emprendre una reforma fiscal més justa. No ha passat un sol govern per La Moncloa que li fiqui la mà a la butxaca a les empreses, a les grans fortunes, o a la Santa Església... en lloc de fer-ho als que guanyen menys de mil euros al mes. Cap d'ells s'ha mullat. Els primers tenen al seu abast tot tipus de tortuositats legals per eludir el pagament d'impostos. La classe treballadora no. En conseqüència, es recapta molt menys del que s'hauria i acaba per esprémer encara més la guardiola dels que menys tenen. Per si això no fos suficient, el que es recapta es malbarata, havent d'acudir a fons perdut al rescat de les ineptituds dels que van construir autopistes privades o rescatant bancs que acumulen sentències en contra per haver estafat als seus clients amb clàusules abusives. Per a qui no arriba a final de mes, seria una bona notícia que en lloc d'escoltar de nou el globus sonda del copagament en autovies sentís el de recuperar els rescats de l'Estat. No obstant això, aquestes són notícies que mai arriben, ni arribaran.