A l'estiu hi ha una sèrie de clàssics que es repeteixen cada any, la cançó de l'estiu, la serp de l'estiu i el penyal de Gibraltar Español, que no sol fallar estiu rere estiu, encara que aquest any no ha sortit encara i com no, tenim també el globus sonda de l'estiu. El Govern del PSOE en disfuncions ha llançat un globus sonda a veure com ho rep la ciutadania....
La ministra d'Hisenda en disfuncions, María Jesús Montero, ha admès aquest dimarts que el Govern està estudiant "diferents fórmules" existents en altres països d'Europa per al manteniment de la xarxa de vies d'alta capacitat (autovies i autopistes), que comporta un despesa de al voltant de més de 1.000 milions d'euros anuals. Així ho ha assenyalat Montero en una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, després de ser preguntada per la informació avançada per El País, respecte al fet que el Ministeri de Foment estudia el pagament "simbòlic" per ús de les autovies actualment gratuïts, de al voltant de la desena part del que ara paga de mitjana a les autopistes de peatge.
Per als de l'ESO les autopistes és això que els catalans portem 50 anys pagant religiosament, mentre que les autovies (Un eufemisme inventat per Pepe "barrut" Borrell) són les autopistes de la resta d'Espanya en les que fins ara no es pagaba peatge.
Després hi ha les autopistes radials de Madrid, que eren de peatge però com que no passava ningú per elles per tenir al costat una autovía gratuita, les va rescatar el Govern amb els nostres diners. Premi OTG (Olé Tus Güevos) al Pp de M.Rajoy per tant brilant gestió.
La vella tècnica del globus sonda continua sent un recurs al qual recorren els governants quan no es volen enxampar els dits. L'últim exemple és aquesta ocurrència del copagament en les autovies de l'Estat la circulació per elles que fins ara es finançàven amb els impostos de tots els espanyols, llevat dels rics i Bancs. El que em pregunto és si s'està gestionant correctament el que es recapta i, a més, si es recapta on s'ha de recaptar?. La resposta afirmaria que és no en tots dos casos. És allò tan gastat que els serveis públics cal pagar-los, encara que sol succeir que la ciutadania, els que treballen i cotitzen a la S.S, o els autònoms i fins i tot els jubilats, ja paguen per aquests serveis públics. Pagar, encara que sigui simbòlicament, per circular per una autovia, és en realitat pagar dues vegades. No és la primera vegada que el ministre de Foment José Luis Ábalos deixa caure aquesta possibilitat, després d'admetre que els quilòmetres d'autovia creixen any rere any mentre el pressupost per al seu manteniment disminueix. Impulsar el copagament en les autovies és més ràpid, senzill i provoca menys mals de cap que emprendre una reforma fiscal més justa. No ha passat un sol govern per La Moncloa que li fiqui la mà a la butxaca a les empreses, a les grans fortunes, o a la Santa Església... en lloc de fer-ho als que guanyen menys de mil euros al mes. Cap d'ells s'ha mullat. Els primers tenen al seu abast tot tipus de tortuositats legals per eludir el pagament d'impostos. La classe treballadora no. En conseqüència, es recapta molt menys del que s'hauria i acaba per esprémer encara més la guardiola dels que menys tenen. Per si això no fos suficient, el que es recapta es malbarata, havent d'acudir a fons perdut al rescat de les ineptituds dels que van construir autopistes privades o rescatant bancs que acumulen sentències en contra per haver estafat als seus clients amb clàusules abusives. Per a qui no arriba a final de mes, seria una bona notícia que en lloc d'escoltar de nou el globus sonda del copagament en autovies sentís el de recuperar els rescats de l'Estat. No obstant això, aquestes són notícies que mai arriben, ni arribaran.
La ministra d'Hisenda en disfuncions, María Jesús Montero, ha admès aquest dimarts que el Govern està estudiant "diferents fórmules" existents en altres països d'Europa per al manteniment de la xarxa de vies d'alta capacitat (autovies i autopistes), que comporta un despesa de al voltant de més de 1.000 milions d'euros anuals. Així ho ha assenyalat Montero en una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, després de ser preguntada per la informació avançada per El País, respecte al fet que el Ministeri de Foment estudia el pagament "simbòlic" per ús de les autovies actualment gratuïts, de al voltant de la desena part del que ara paga de mitjana a les autopistes de peatge.
Per als de l'ESO les autopistes és això que els catalans portem 50 anys pagant religiosament, mentre que les autovies (Un eufemisme inventat per Pepe "barrut" Borrell) són les autopistes de la resta d'Espanya en les que fins ara no es pagaba peatge.
Després hi ha les autopistes radials de Madrid, que eren de peatge però com que no passava ningú per elles per tenir al costat una autovía gratuita, les va rescatar el Govern amb els nostres diners. Premi OTG (Olé Tus Güevos) al Pp de M.Rajoy per tant brilant gestió.
La vella tècnica del globus sonda continua sent un recurs al qual recorren els governants quan no es volen enxampar els dits. L'últim exemple és aquesta ocurrència del copagament en les autovies de l'Estat la circulació per elles que fins ara es finançàven amb els impostos de tots els espanyols, llevat dels rics i Bancs. El que em pregunto és si s'està gestionant correctament el que es recapta i, a més, si es recapta on s'ha de recaptar?. La resposta afirmaria que és no en tots dos casos. És allò tan gastat que els serveis públics cal pagar-los, encara que sol succeir que la ciutadania, els que treballen i cotitzen a la S.S, o els autònoms i fins i tot els jubilats, ja paguen per aquests serveis públics. Pagar, encara que sigui simbòlicament, per circular per una autovia, és en realitat pagar dues vegades. No és la primera vegada que el ministre de Foment José Luis Ábalos deixa caure aquesta possibilitat, després d'admetre que els quilòmetres d'autovia creixen any rere any mentre el pressupost per al seu manteniment disminueix. Impulsar el copagament en les autovies és més ràpid, senzill i provoca menys mals de cap que emprendre una reforma fiscal més justa. No ha passat un sol govern per La Moncloa que li fiqui la mà a la butxaca a les empreses, a les grans fortunes, o a la Santa Església... en lloc de fer-ho als que guanyen menys de mil euros al mes. Cap d'ells s'ha mullat. Els primers tenen al seu abast tot tipus de tortuositats legals per eludir el pagament d'impostos. La classe treballadora no. En conseqüència, es recapta molt menys del que s'hauria i acaba per esprémer encara més la guardiola dels que menys tenen. Per si això no fos suficient, el que es recapta es malbarata, havent d'acudir a fons perdut al rescat de les ineptituds dels que van construir autopistes privades o rescatant bancs que acumulen sentències en contra per haver estafat als seus clients amb clàusules abusives. Per a qui no arriba a final de mes, seria una bona notícia que en lloc d'escoltar de nou el globus sonda del copagament en autovies sentís el de recuperar els rescats de l'Estat. No obstant això, aquestes són notícies que mai arriben, ni arribaran.
No se. No se.
ResponEliminaHay cosas por las que haría pagar.
El agua de las duchas de la playa, donde se malgastan millones de litros potable a manos llenas, mientras sabemos que la sequía nos asecha. Lo mismo que en los hoteles, donde habría de tener un límite de litros, o pagar por los litros consumidos en los jacuzzis o las tres veces de ducha al día por persona.
El uso de las carreteras a todo foráneo pagando un peaje.
La prohibición de usar el avión para ir de aquí a 300 kilómetros a la redonda, jodiéndolo todo, cuando hay tren.
El uso del AACC a menos de 25 grados, tanto en el piso como en los coches.
Multas como en Taiwan, Singapur o Hong Kong, (5.000 $ USA) si, cinco mil, por tirar cualquier envase, papel, colilla, bolsa o envoltorio en la calle.
La prohibición de artículos de un sólo uso (te podría decir de una empresa que tiene 2.800 artículos en su listado).
La devolución de los envases de vidrio de forma obligatoria.
La total exclusión del aluminio en las latas de refresco.
La obligación de llevar las hueveras como antes.
La obligación de que todo el que esté en el paro colabore cinco horas diarias a asuntos sociales. Limpiar bosques, mantener las calles aseadas, ayudar a los ancianos haciendoles la compra o compañía, subir la comida a aquellos que están imposibilitados y sin ascensor...
A la gente hay que atarla corto, y esto sirve tanto para el sistema capitalista como para el comunista.
Si lo se, lo se, jamás seré votado. No lo fue nunca Anguita, pero como intervencionista lo tenía muy claro...y eso no interesa.
Ves a Taiwan y sáltate una cola en el metro para entrar antes que los demás...5.000 machacantes vale la broma. Esta semana salió por la tele...y el sistema les funciona.
Mira de donde se pueden sacar impuestos...
Lo de portar els ous com abans està tornant, almenys els que venen al Mercat, tornen a ser de cartró.
EliminaSi multessin per tirar xicletgs, burilles o papers al terra, seriem el país més ric del món.
Quant als impostos, nomès que desapareixessin les SICAV i les empreses i grans empreses paguessin aquí el que realment han de pagar d'Impostos ja aniriem bastant més bé.
Els envasos de vidre, recordo que quan varen obrir l'Alcampo de 35 o 40 anys, es retonàven els envassos de vidre de la Coca cola i la cervesa, Si es va deixar de fer, no va ser per culpa dels ciutadans, sino pels interessos de les grans multinacionals, de la mateixa manera que al Mercat hi hagi cireres del Canadà a 18 euros el quilo, els ciutadans no hi tenim res a veure ni ho hem demanat.
En general, els ciutadans tenim poca culpa en tot això del canvi climàtic, has de buscar els culpables més amunt...
A nosotros, los ciudadanos nos va fenomenal. Nos han acostumbrado a la comodidad de darnos gratis (de gratis no hay nada, ya lo se) la bolsa de plástico en el mercado, y ahora protestamos si nos la cobran.
ResponEliminaLa gasolina de avión está subvencionada; de aquí a Londres vale más barato de de Sabadell a Sitges en tren).
Los coches están subvencionados; la patronal llora cuando no hay plan renove (o sea dinerico para cambiarse el coche a costa de impuestos que se retrotraen de cosas más importantes como la Ley de ayuda a los dependientes.
Las vacaciones subvencionadas de los abuelos que siempre están de vacaciones las pagamos entre los que no vamos de vacaciones y también somos abuelos, o sea la INSERSO, con la excusa de que los hoteles así trabajan en época baja, cuando lo que tendría que ser es un disfrute para todo aquel , y sobre todo niños, que no tienen la posibilidad de ir una semana a ningún lugar por mil motivos. (Hay muchos, muchos que si pueden pagárselas...pero muchos abuelos).
Aquí se subvenciona todo y se da manga ancha para el resto (no hay quien no tenga una farmacia en casa, porque los medicamentos están regalados), lo que pasa es que es fácil decir que la culpa nos viene de La Moncloa, y en verdad que en parte es así, porque son medidas antipopulares, y ya se sabe, lo que da votos no se ha de tocar.
En cuanto a las autopistas catalanas, deberíamos recordar (cosa que no hacemos), que : a excepcion de la AP7 y AP2 el resto son de Abertis, empresa catalana cuyo propietario es La Caixa, dirigida por Salvador Alemany, asesor privado de Artur Mas y principal publicitario del diario AVUI y de los neo-convergentes. Cuando acabo la explotación de las autopistas de tituralidad de la Generalidad, nuestro ex honorable Pujol les volvio a dar el contrato, siii, siii, les renovó el contrato para que continuaran explotándolas, claro; otro 3% que aún está por investigar.
Podemos sacar impuestos y poner de nuevos sin necesidad de explotar a todos en general, sino de captar los recursos a aquellos que hagan uso de ellos.
Salut
Anem a pams, a vegades penso que no sóc d'eixe mon. A casa les úniques bosses de plàstic que hi ha só les de la brossa, tenim un carret per portar la compra i un cabás. Benzina en poso cada sis mesos 30 litres i encara m'en sobra. l'AVIÓ l'agafem un cop l'any i enguany ni aixó. L'AUTOPISTA fa anys que no la trepitjo, és més l'evitaba abans tant com podia, atès m'avorreix amb la seva monotonia. L'inserso no l'he fet servir mai.
EliminaDit aixó, qui creus que ha pagat els 60 mil milions del rescat bancari que només se n'ha recuperat un 10% aixi conm els quasi cinc mil del rescat de les autopistes radials de MADRID?, nosaltres i no els altres, o sia que de gratis res de res, o nasti de plasti.
Coño, pues deja que pague quien hace uso exagerado de todo lo que nos indicas.
ResponEliminaDonde el problema?
Y por otro lado, FRANCESc, lo que quiero es q casa uno cargue con lo q utiliza y contamina.
ResponEliminaMe importa un pito lo q piensen los demás, para encontrar un solidario tengo mi GPS particular.
Usas sin discreción, paga.
Me he hartado de hacer de niño bueno.
Un abrazo
i perquè no ho paga Rita la cantaora? que es deia abans...
EliminaPorque Rita somos cada uno de nosotros, y habremos de hacerlo, nos guste o no, y sino nos gusta, pues en casa, como hacían papá y mamá, y los abuelos, y de aquellos...nosotros, y todo lo demás es humo. Así de claro.
ResponEliminasalut