Barcelona multarà amb 200 euros i fins a 1.800 euros als vehicles més contaminants (els que no tenen l'etiqueta de la DGT) que circulin per la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que entrarà en vigor l'1 de gener del 2020. Amb tot , les sancions començaran a partir de l'abril de l'any que ve. L'ordenança també estableix una moratòria d'un any per a furgonetes i camions d'ús professional, temps en el qual les empreses s'han d'adaptar a la nova normativa. Setanta càmeres detectaran als teòrics infractors en els 95 kms. quadrats de Barcelona, és a dir gairebé tota la ciutat.
Es calcula que afectarà uns 50 mil vehicles sobretot motos i motocicletes (un 40% del parc), el que augmentarà en 150 mil els usuaris de transports públics, uns transports públics escassos ja actualment al que caldria afegir el desastre congènit de 'rodalies Renfe'.
El Pla nacional de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera 2013-2016 (Pla Aire) en què s'afirma que tant les partícules com el diòxid de nitrogen tenen en el trànsit rodat la principal font d'emissió en les grans ciutats i proposa la classificació dels vehicles en funció dels nivells de contaminació que emeten. La classificació del parc té com a objectiu discriminar positivament als vehicles més respectuosos amb el medi ambient i ser un instrument eficaç en polítiques municipals, tant restrictives de trànsit en episodis d'alta contaminació, com de promoció de noves tecnologies a través de beneficis fiscals o relatius a la mobilitat i el medi ambient.

Tot això ha resultat ser tan bonic com inútil, els distintius ambientals no és obligatori tenir-los ni portar-los al parabrisa del vehicle, de manera que em pregunto ¿qui s'ha beneficiat de la inútil emissió de 33 milions de distintius de coloraines?, seria interessant saber-ho, segur que ens emportaríem alguna sorpresa.