Es compleix un any des que el Consell d'Estat neerlandès va dictaminar que el pastafarisme no és una religió i va indicar que una integrant de l'Església del Monstre de l'Espagueti Volador no té dret a sortir en la seva fotografia de passaport i en el seu permís de conduir amb un colador al cap. Mienke de Wilde està estudiant la possibilitat de portar el seu cas al Tribunal Europeu de Drets Humans.
La més alta institució judicial dels Països Baixos va considerar que Wilde, una estudiant de Dret de Nijmegen, no queda eximit per motius religiosos de la prohibició de fer-se les fotografies oficials d'identitat amb el cap cobert. En la seva sentència indica que el pastafarisme no és una religió sinó una sàtira.
L'Església del Monstre del Espagueti Volador va ser fundada als Estats Units el 2005 per Bobby Henderson, com a resposta al fet que els fonamentalistes cristians advocaran per ensenyar la teoria del creacionisme a les escoles. En un comunicat, Henderson va demanar que, en aquest cas, també es dediquessin les mateixes hores a ensenyar l'evangeli del monstre de l'espagueti volador. Els seguidors d'aquesta religió adoren a un déu invisible anomenat el Monstre del Espagueti Volador, llueixen coladors al cap com a homenatge al seu déu, i veneren als pirates per consideren que són els pastafaris originals. Així mateix, es comprometen a rebutjar "les bogeries sense sentit", ser amables amb tots els éssers vius i menjar molta pasta.
Els seguidors que segueixen aquests pseudo-manaments acaben les seves pregàries amb "ramen", en comptes de "amén". El cel pastafari inclou un volcà de cervesa i strippers. De Wilde va argumentar que si bé l'església té sentit de l'humor això no vol dir que "no defensi els seus principis amb serietat". S'ha mostrat decebuda amb la sentència, que ha donat suport a la prohibició de les autoritats de Nijmegen a aparèixer en fotografies oficials amb un colador al cap.

"Entenc que si no ets membre de l'Església et pot semblar estranya", ha afirmat De Wilde en declaracions al diari Algemeen Dagblad: "No obstant això, és el mateix que et passa amb altres religions que no són la teva, i que t'expliquen històries de personatges que van poder separar les aigües o de persones capaces de partir-en dos. a mi algunes religions també em desperten incredulitat".
El Consell d'Estat neerlandès no es va deixar impressionar pels arguments de De Wilde. "Pot ser que els pastafaris considerin que el colador és un objecte sagrat, i que el facin servir per retre tribut al Monstre del Espagueti Volador però en realitat el seu ús no és obligatori", diu en la seva sentència.
"De fet, el pastafarisme no imposa obligacions ni restriccions als seus seguidors. De Wilde ha afirmat que fa servir colador perquè considera que és el seu deure però en realitat es tracta d'una elecció personal". La llei holandesa permet que, per motius religiosos, els ciutadans apareguin a les fotografies oficials amb el cap parcialment coberta.

"És important poder criticar amb total llibertat el dogma religiós a través de la sàtira, però això no converteix aquesta crítica a una religió seriosa", indica el Consell, que també afirma que el pastafarisme manca de la "serietat i coherència" que ha de tenir tota religió. Encara que m'agradaria saber quina religió té serietat i sobretot coherència, per que només començant per la virginitat de Maria i el colom, la secta del cristianisme molt seriosa i coherent no és.

La primera condició que hauria de complir-se per a legalitzar una religió i concedir-li certs drets és que sigui inofensiva i incapaç de provocar dany als seus fidels i als qui es resisteixin a acceptar que els déus dicten textos sagrats d'obligat compliment. Inclinar-se davant uns tallarines amb mandonguilles no és millor ni pitjor que fer-ho davant un crucifix o posar a prova els ronyons amb genuflexions en direcció a la Meca, amb la diferència que en nom de Monesvol (Monstre del Espagueti Volador) no s'han comès les atrocitats que encara esquitxen la història dels monoteismes clàssics.
És una veritat científica que la pasta i la cervesa engreixen, encara que el seu consum és sens dubte més benèfic que l'opi amb el que algunes religions enverinen el cos i l'ànima. Els creients de La seva Suprema Presència bolonyesa rebutgen els dogmes i es reserven el dret a canviar d'opinió o a acceptar si se'ls convenç que el seu tallerinesc creador no existeix excepte en la imaginació dels redactors de la guia Michelin. De fet consideren que no és massa llest i que l'univers al que va donar lloc va ser producte d'un disseny no intel·ligent.

A la manera holandesa, la santa comissió assessora de llibertat religiosa espanyola ha denegat fins en quatre ocasions la petició per inscriure el pastafarisme en el Registre d'Entitats Religioses. Entre els seus arguments, la seva intenció paródica, el seu to de burla i, el que és més divertit, la seva falta de credibilitat, com si això de separar les aigües del Mar Roig per escapar dels egipcis fora d'allò més quotidià, o tardar des d'Egipte 40 anys Moises i el poble palestí en arribar a Transjordània quan el recorregut es pot fer en un parell de mesos caminant xino xano. Com hem sabut en els darrers dies, aquest país té més porcs que habitants, i això que sobren espanyols, segons el parer d'aquesta octogenària anglesa que ha demanat que li tornin l'import de les seves vacances per l'enorme presència hispana a Benidorm. Les autoritats tracten d'impedir, segons sembla, que la passió pel greix unida a la devoció pels carbohidrats ens transformi en creients obesos. La llibertat de culte ha de cedir davant un bé més gran: la salut pública, que no púbica.
Ho dic al titol: continuo desolat, de totes les religions que es fan i desfan, el pastafarisme és l'única que no es perjudicial per a la salut propia o aliena, i van els dels paisos baixets i la prohibeixen. LLamp de llamps!, ha passat un any i Mienke de Wilde continua sense poder sortir en la seva fotografia de passaport i en el seu permís de conduir amb un colador al cap. Això si que és una flagrant injusticia. Continuo desolat un any més tard. Batua l'olla!